[BC3] deze lucht filters, of alternatieve: waar te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39

Epsilon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips326/dr12.jpg
deze gast hier heeft fan filters, die zorgen dat je niet in je fan kijkt en geen stof mee naar binnen zuigt (of in iedergeval, minder)
weet iemand waar je die kan kopen, of wat voor spul het is?

HET NAAR BINNEN ZUIGEN VAN STOF IS NIET VAN HET GROOTSTE BELANG, IK BLAAS TOCH NAAR BUITEN

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zwart speakerstof kan ook...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
das zeker geen slacht idee
maar ik zou liever iets hebben dat meteen geluid dempt, iets dat je tussen je kast en fan kan maken. Een foan dat wel goed lucht doorlaat dus. Dat het stof buiten blijft is een tweede zaak

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:11
hmm ik heb aan de binnenkant van mijn kast voor mijn fans muggengaas zitten.. Je weet wel, wat ook bij een hor gebruikt wordt.
Werkt prima tegen stof, het is alleen niet erg fijn..
Veel fijner moet je het niet hebben trouwens want dan kun je je hitte niet goed meer kwijt,.. Of komt er geen koele lucht meer in :) Speakerstof is misschien wel effectief maar geen goed idee..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
beetje compu-tent heeft dat spul wel.
Bijvoorbeeld hier 2cooltek

Je kan natuurlijk ook zelf wat klussen :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 15:41 schreef -ScuL- het volgende:
hmm ik heb aan de binnenkant van mijn kast voor mijn fans muggengaas zitten.. Je weet wel, wat ook bij een hor gebruikt wordt.
Werkt prima tegen stof, het is alleen niet erg fijn..
Veel fijner moet je het niet hebben trouwens want dan kun je je hitte niet goed meer kwijt,.. Of komt er geen koele lucht meer in :) Speakerstof is misschien wel effectief maar geen goed idee..
ik denk dat je beter geen hor voor je fans kan zetten, het houdt volgens mij toch geen stof tegen, en de airflow wordt minder.

• ScuL
Op dinsdag 22 mei 2001 15:46 schreef epsilon het volgende:

[..]

ik denk dat je beter geen hor voor je fans kan zetten, het houdt volgens mij toch geen stof tegen, en de airflow wordt minder.
ik heb het alleen bij de uitlaat van mijn fansysteem. en bij de inlaat heb eentje met wat groffere gaatjes, zo stom ben ik niet :)

• GarBaGe
Op dinsdag 22 mei 2001 15:49 schreef -ScuL- het volgende:
ik heb het alleen bij de uitlaat van mijn fansysteem. en bij de inlaat heb eentje met wat groffere gaatjes, zo stom ben ik niet :)
Ik zou de uitlaat NOOIT voorzien van filters. Blijft al die zooi aan de binnenkant van je kast hangen :)

• ScuL
Op dinsdag 22 mei 2001 15:52 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Ik zou de uitlaat NOOIT voorzien van filters. Blijft al die zooi aan de binnenkant van je kast hangen :)
dat valt wel mee, dat filter dat wordt af en toe wel eens ververst bovendien is het misschien een beetje leip maar omdat mijn kast tussen 2 kasten en een muur instaat, is het beter om de achterkant wel van gaas te voorzien anders pleurt het stof er zo in als de PC uit staat.. |:(

Verwijderd

K&N filters zijn bedoelt om meer lucht door te laten dan een papieren filter die standaard in een auto zit. En dat zonder vuil door te laten.

Ideetje misschien??? :+
Wordt dan uiteraard wel een prijzige filter voor een computer.

• GarBaGe
Op dinsdag 22 mei 2001 15:54 schreef -ScuL- het volgende:
...
anders pleurt het stof er zo in als de PC uit staat.. |:(
Ehhmmm... PC nooit uitzetten :)
Of fan-openingen niet aan de bovenkant maken ??
Of natuurlijk, net als op tractoren, zo''n beweegbaar klepje maken. Oftewel: fan aan, klepje open... fan uit, klepje dicht...
Je weet wel, zo''n klepje bovenop de uitlaatpijp van zo''n tractor die altijd naar boven is gericht >:)

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 15:58 schreef dopy het volgende:
K&N filters zijn bedoelt om meer lucht door te laten dan een papieren filter die standaard in een auto zit. En dat zonder vuil door te laten.

Ideetje misschien??? :+
Wordt dan uiteraard wel een prijzige filter voor een computer.
waar kan je die kopen?

• ScuL
Op dinsdag 22 mei 2001 16:04 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Ehhmmm... PC nooit uitzetten :)
Of fan-openingen niet aan de bovenkant maken ??
Of natuurlijk, net als op tractoren, zo''n beweegbaar klepje maken. Oftewel: fan aan, klepje open... fan uit, klepje dicht...
Je weet wel, zo''n klepje bovenop de uitlaatpijp van zo''n tractor die altijd naar boven is gericht >:)
hahaha
woeste ideeën heb jij :P
nee maar, PC staat ''s nachts niet aan want dan kan ik echt niet pitten, (staat minder dan 1 meter van mijn bed, hoofdeinde, dus..)

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 16:08 schreef epsilon het volgende:

[..]

waar kan je die kopen?
Gewoon bij een autospeciaalzaak. Heb ik de mijne ook vandaan... PS, die van mij gebruik niet in de compu. Vond het wat toepasselijker hem in de auto te stoppen.
Pagina: 1