[BC3] Warmte probleem

Pagina: 1
Acties:

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Luitjes,

Mijn harddiskjes (Maxtor 40,9GB & Seagate 20,4GB) worden een beetje TE heet.

Als m''n compje enige tijd aanstaat (dag of 3) dan kappen m''n HD''s ermee. Spinnen af, en gaan uit (denk ik).

Als ik me schijfjes aanraakt, springen de blaren direct op m''n vingers, zo heet dat die zijn. Zelfs de bays waar ze in hangen zijn loei heet.

Ze hangen onderin de kast (onder de floppydrive met ruimte ertussen).

De zijpannelen zitten er niet eens meer op.

Mooiste is nog, dat de software die geen HD nodig heeft (mIRC / ICQ) gewoon doorgaat, zodra ik dus IE wil starten, loopt het vast.

Win2k draait gewoon vrolijk door verders.

Iemand een idee om het kouder te krijgen?

Ik zelf zat te denken aan een mega fan in het zijpaneel (m''n CPU''s worden ook rete heet).

bvd. RaZ

edit:

tijd voor speach2text |:( etterige typo''s

Ey!! Macarena \o/

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53
Dan zal ik toch eens gaan denken aan wat extra fans erin, en dan ook nog eventueel 2 HD-coolers. Je moet ervoor zorgen dat je een goede airflow hebt, zodat de temp in de kast zelf minimaal blijft.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
is misschien een beetje extreem (niet dat ie zo heet wordt hoor)

ik heb mijn hd gewoon los op de bodem van mijn kast gelegd, daarop een heatsink en er blaast een fan over, werkt goed hoor
(die fan is gewoon de intake fan vooraan de kast)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je krijgt bij een goede computerboer harddisk koelers te koop, kosten iets tussen de 20 en 60 gulden. Gewoon vragen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Ik heb die heatsinks voor HD''s wel eens gezien, die gaat volledig over je HD heen, zodat die dan weer in een 5Œ" bay gaan. Misschien dat een idee? Zoja, waar o waar ken''k die bestellen?

Drivebays (removable HD racks) zullen wel geen uitkomst beiden dacht ik.. Te weinig airflow van zo''n fan.

Grtz.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Ik zou in eerste instantie niet meteen het probleem bij te weinig koeling neerleggen.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een harddisk zo ontzettend warm wordt, niet eens bij de 10.000 rpm schijven. Ten tweede zeg je dat de bays ook zo gloeiend heet zijn dat wil toch wel wat zeggen over de temperatuur van je HD''s.

Dat je Cpu heet wordt kan kloppen, voor de Amd processors worden erg warm. Het ligt er alleen aan hoe erg warm. De cpu moet niet kokend heet zijn zeg maar. Meestal een maximum van 60C aanhouden.

Ik denk eerder dat je eens de voeding of je moederbord moet gaan controleren, misschien dat je Hd''s en Processor een te hoog voltage/stroom krijgen en daardoor zo warm worden. De problemen die jij hebt kunnen op termijn je hardware behoorlijk vernielen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mijn schijven draaien nu ook al heel wat uur en ze zijn nog redelijk koud

zitten dan wel 2 afzuig fans achter bovenin de bigtower >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1