[BC3] pentium 3 1000 EB stepping??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 22 mei 2001 14:42 schreef Roman het volgende:
Heb geen idee welke stepping die heeft. hij doet het als tweede pc. dus... ben meer in voor athlon :) Mij is trouwens via een testprogramma opgevallen dat de Tbird 800 iets sneller is dan mijn PIII 866...:?
Flamert. Wat maakt het nou uit wat sneller is? Daar gaat deze topic niet over, en PIII''s zijn tenminste stabiel

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ikzelf heb nog een redelijk oude P3-700E slot 1 uitvoering, dit is een cBo uitvoering.
Hij draait bij mij op 1050MHz wat zekers niet verkeerd is. Dan zou je van die 1000 toch wel verwachten dattie 1200 zou halen hè ?? Sommige halen het wel en andere niet, weet niet hoeveel deze nieuwe stepping uitmaakt maar volgens mij niet zo veel.
Je moet mazzel hebben! ;)

Die-hard Brexiteer

• BC3 Victim
www.d128.com/features/IntelCPUID/Probeer deze even uit, alle info die je nodig hebt staat er in[/url]
Vanwege de linkmeister lui-meme

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op dinsdag 22 mei 2001 16:12 schreef Euroshima het volgende:

[..]

Flamert. Wat maakt het nou uit wat sneller is? Daar gaat deze topic niet over, en PIII''s zijn tenminste stabiel
Hij zegt gewoon even offtopic dat ie ut opvallend vind dat zijn TB 800 sneller is als P3 866. Hoef je niet meteen zo opgefokt te doen als je leest dat jouw lievelings merk niet het beste presteerd op het moment.

Geen inspiratie

Verwijderd

Zijn T-bird 800 is niet sneller dan een P3-866 . Ik kan je ook wel benchmarks laten zien waarin een P3-733 sneller is dan zijn T-bird 800 . (Quake 3 640x480 , Videokaart is dan niet de bottleneck maar de CPU) .

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

De 2e letter van de stepping moet het hoogst in het alfabet staat. Cdo is dus het hoogst voor Cco en Cbo.

CAO is weer een heel ander verhaal ;)

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:03

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 22 mei 2001 14:42 schreef Roman het volgende:
Heb geen idee welke stepping die heeft. hij doet het als tweede pc. dus... ben meer in voor athlon :) Mij is trouwens via een testprogramma opgevallen dat de Tbird 800 iets sneller is dan mijn PIII 866...:?
Whehe.. LoL :) (Sure...)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:13
Volgens mij is dat zo''n nieuwere P3 met een heatspreader erop (een metalen plaatje over de core heen). Zou misschien wel beter moeten koelen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/990215458.jpg

Verwijderd

Lijkt me niet dat dat super veel scheelt zo''n metalen plaatje. Als je gewoon op core smeert en dan cooler erop moet lukken lijkt me zo.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

van de P3E''s is de cC0 stepping het beste! (als reactie op bovenstaande post). Als je wil weten welke stepping ongeveer het beste is moet je naar de volgende URL gaan en gewoon kijken welke stepping van jouw processor het verste kwam: www.overclockers.com en dan naar "cpu-database" gaan bovenin de menubalk.

Als je meer wilt weten over P3 steppings: support.intel.com/support/processors/sspec/p3p.htm

alsjeblieft

...gamen blijft leuk...

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Dat is een nieuwe tuatalin.. heel ander verhaal want de core is op 0.13 micron gebakken.. Omdat die core zo klein is zit er een heatspreader op zodat je de core niet direct molt bij het monteren van je cooler. Ik denk trouwens wel dat deze redelijk ver te krijgen zijn.. jammer dat ze het niet doen op een BX bord (guess).

Concrete Loop Watercooling

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:13
Op dinsdag 22 mei 2001 20:10 schreef FreeRider het volgende:
Dat is een nieuwe tuatalin.. heel ander verhaal want de core is op 0.13 micron gebakken..
Nee hoor: Zie http://www.tweakers.net/nieuws/16966 en dan het stukje tekst vlak boven de foto.

• FreeRider
BIOBAK OWEZ

* FreeRider d8 dat dat de nieuwe PIII was... |:(

cdO is inderdaad het nieuwste...

Verwijderd

Zijn T-bird 800 is niet sneller dan een P3-866 . Ik kan je ook wel benchmarks laten zien waarin een P3-733 sneller is dan zijn T-bird 800 . (Quake 3 640x480 , Videokaart is dan niet de bottleneck maar de CPU) .
Jij altijd met je 640x480 :P Speel hetzelfde spel maar eens op 1024x768 zoals 95% v/d bevolking doet

• Abbadon
  • Laatst online: 17:04
Op dinsdag 22 mei 2001 20:10 schreef FreeRider het volgende:
...... Ik denk trouwens wel dat deze redelijk ver te krijgen zijn.. jammer dat ze het niet doen op een BX bord (guess).
Las vandaag een gerucht dat de Tualatin het niet zou doen op de i815 en de ViA''s, maar juist wel op (bepaalde) BX'' en. Het is natuurlijk een gerucht, maar als '' ie op mijn bord past..... wie weet.

Overigens heb ik een cB0 stepping 650E, en die draait probleemloos met standaard spanning op 866Mhz, 910 wil ook, maar dat vind m''n RAM en/of VGA kaart niet leuk (BX, dus tamelijk hoge AGP poortsnelheid)
En wat de betreft de Athlon 800, niet dat er veel verschil in zal zitten, maar door de bank genomen is de PIII866 echt wel wat sneller.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 17:51 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

Hij zegt gewoon even offtopic dat ie ut opvallend vind dat zijn TB 800 sneller is als P3 866. Hoef je niet meteen zo opgefokt te doen als je leest dat jouw lievelings merk niet het beste presteerd op het moment.
Waarom zou Intel mijn fucking lievelingsmerk zijn? Pfft interreseert niks welk merk!

• FreeRider
Op dinsdag 22 mei 2001 21:38 schreef abbadon het volgende:

[..]

Las vandaag een gerucht dat de Tualatin het niet zou doen op de i815 en de ViA''s, maar juist wel op (bepaalde) BX'' en. Het is natuurlijk een gerucht, maar als '' ie op mijn bord past..... wie weet.

Overigens heb ik een cB0 stepping 650E, en die draait probleemloos met standaard spanning op 866Mhz, 910 wil ook, maar dat vind m''n RAM en/of VGA kaart niet leuk (BX, dus tamelijk hoge AGP poortsnelheid)
En wat de betreft de Athlon 800, niet dat er veel verschil in zal zitten, maar door de bank genomen is de PIII866 echt wel wat sneller.
Wie weet slikken onze P3B-F jes ''m wel... dat bord doe ik trouwens nooit weg... Mijn doel is om er ooit een originele 1 Ghz (of dus tuatalin) op te gooien.. troffee voor tot nu toe de beste plank allertijden O+

Mijn SL3XV cB0 650E doet trouwens ook met standaard koeling/voltage 866... Sinds ik er waterkoeling op heb gezet zelfs 975 op 1.8V. Dit wel met een geleende V3800 Ultra deluxe (TNT2), die nu weer naar zijn baasje mag, aangezien ik m''n G400Max weer tot leven heb gekregen... YESSS! Oh ik ben zo happy weer RGB TV-OUT tot 1920 * 1600! Tijd om weer eens wat DVD''tjes te scoren .. mmmm !!!!

Verwijderd

Ik ben nou met mijn p!!!1000 aan het testen met een fsb van 160 dus 1200, loopt momenteel goed, met }:O 52 degrees, idle 44 degrees..... Hoe kan ik dat stepping zien?

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 23:24 schreef FreeRider het volgende:

[..]
Wie weet slikken onze P3B-F jes ''m wel... dat bord doe ik trouwens nooit weg... Mijn doel is om er ooit een originele 1 Ghz (of dus tuatalin) op te gooien.. troffee voor tot nu toe de beste plank allertijden O+
Haha, als een P3B-F werkt, dan wellicht ook nog mijn P2B. De plank is Coppermine bestendig (loopt nu een PIII-800E in op de default 1.7V), dus wie weet....

Zou niet gek voor een mamaplank die in 1998 oorspronkelijk is gemaakt voor de PII

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 21:22 schreef Wimo het volgende:

[..]

Jij altijd met je 640x480 :P Speel hetzelfde spel maar eens op 1024x768 zoals 95% v/d bevolking doet
Mmm, ik speel quake III selfs op 1600x1280 hoger gaat mijn monitor niet :(

Verwijderd

Ik ben van plan mijn processor te vervangen, heb nu een p3 650, maar die valt niet goed over te klokken, nu kan ik bij een shop een nieuwe p3 1000 krijgen met de stepping sl52r met stepping code cd0.
Nu is mijn vraag of deze een beetje overklokbaar is en of iemand ervaring heeft met dit beestje. Alvast bedankt.

• BC3 Victim
Ik heb ook een pIII 650 thuis en die draait op 866mhz. heb gewoon de fsb op 133 gezet:)

• Daan
  • Laatst online: 19:49
cB0 was dacht ik het beste.
Maar ben niet zo thuis in P(3)''s :P

Verwijderd

Ja, maar welke stepping is dat??
Ik heb op overclockers.com gekeken, maar de mijne wil maximaal op 750 - 800 MHz, op 866 wil ie niet eens booten. :'(:'(:'(:'(

Verwijderd

voltage verhoogd ? ;)

• BC3 Victim

Verwijderd

Volgens mij is de SL52R Stepping die nieuwste. Als dit net zoals AMD is zou deze Beter te OC-en zijn. Maar weet het niet zeker
Pagina: 1