Toon posts:

[BC3] 3com weigert dienst op 31MHz PCI-bus??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even aan het tweaken geweest. Nu lijkt mijn P3/700 op Asus CUV4x stabiel te draaien op 7x120=840MHz, met de PCI-bus op 40MHz. Alles lijkt hier vrede mee te hebben, zelfs mijn WD-schijf die toch de meeste problemen schijnen te hebben met oc''en.

Echter, als ik wat hoger ga zitten, op bijvoorbeeld 7x124, zit mijn PCI-bus op 31MHz, wat dus onder de specs ligt (33). De processor trekt het, alles trekt het, BEHALVE m''n 3com 3c905TX-kaart, want volgens Windows 2000 ''kan het apparaat niet starten''. Dit in ongeveer 2 van de 3 gevallen, soms doet hij het wel.

Is dit normaal? Dat apparaten boven de specs wel eens moeilijk gaan doen is begrijpelijk, maar 2MHz eronder ook?

Tweede vraagje: mijn CPU met standaard koeler wordt nu een graad of 52, 54 bij maximale belasting (met sisoft sandra, of de }:O client). Is dit toelaatbaar, of kan ik beter even investeren in een top koeler en tube arctic silver?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
waarom hoog je je fsb dan niet nog wat hoger, want je schrijft niet dat dat niet kan, zodat de pci-bus 33 mhz wordt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik volgens mij niet FSB en PCI-bus onafhankelijk in kan stellen. Ik krijg zo''n menuutje waarin alle opties in de vorm ''x/y'' zijn, waarin x de FSB en y de PCI is. Dat zijn dus fixed combinaties.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je betere koeling aanschaft kan je de fsb op 133 instellen(misschien hoef je ook niet aan te schaffen), dan is de pci-bus op 33 mhz, je processor zal dan op 931 mhz lopen moet je maar op www.overclockers.com in de database kijken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik heb een SMC Etherpower 9432T.. 10/100 Mbit, en werkt gewoon op een snelheid van 31 Mhz... zelfs op een snelheid van 42 Mhz...

Ik heb er nog wel een voor je liggen....

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik heb het gezien, gemiddeld wordt 954 gehaald en de meeste halen inderdaad probleemloos 933.

Echter ik heb 133 FSB geprobeerd, maar dan POST hij niet eens, dus ik denk niet dat een betere koeler daar iets aan kan doen, of vergis ik me? Dacht dat POSTen altijd wel moest kunnen, daarna vormt warmte het probleem met paupere koeler, toch?

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:07
Ik heb een zelfde soort probleem met mijn Dual Celeron 400. Als ik deze wil overklokken draait hij nog wel op 92Mhz Bus waarbij de klokdeler voor PCI 1/3 wordt. Alle apparaten werken daar prima mee lijkt het behalve mijn IBM DTLA 307030 die gaat meteen problemen maken, bestanden verkeerd lezen etc etc. Als ik m naar 100MHZ/3 opschoef draait de HDD weer prima, maar dan is de computer niet stabiel :(

Verwijderd

Topicstarter
Da''s maf, aangezien IBM schijven altijd aangeraden worden voor oc doeleinden... terwijl WD schijnt te zuigen op alle snelheden behalve de gespecificeerde, terwijl de mijne probleemloos op 40 draait... De wereld zit vreemd in elkaar.

Verwijderd

3Com heeft problemen met elke snelheid anders dan 33... soms meteen soms na een half jaar :( soms na een paar jaar (en soms natuurlijk nooit) maar het is bekent dat 3Com''s niet echt flexibel zijn met hun bus

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
weet niet of je een isa slot ovr hebt, probeer dan eens de 3c1515 10/100mbit en dus helaas op iza, maar velkkeloos lopen op 31 mhz, ook willen de Tx-m kaarten ook wel 6 van de 10 keer op 31mhz, had dit probleem ook met mijn p3 450 op een p2b-f had bus van 124 en pci van 31.

btw, ik heb nog wel van die 3c1515 hier liggen mocht je een nodig hebben, heb nu eindelijk een cusl2-c en die loopt nu met mijn 850 op 1040..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
3com = shit prijs/performance verhouding
sorry dat ik het zeg, maar al die netwerk kaarten van 3com zijn super gevoelig voor vreemde busspeeds, en echt sneller zijn zo ook niet
Ik heb laatst eens een 3com blah blah vergeleken met een 19DM duur kaartje uit duitsland, beiden 100Mbit mag je raden welke sneller was >:)

En als leuke bijkomstigheid doet die noname van 19DM het ook nog op 46Mhz pci bus >:)
Kan ik van die 3com niet zeggen !
Hehe..

Maar goed, eff een tip aan de overclocker hiero, gooi dat voltage op 1.75 of anders 1.8V, dan post ie wel, en gegarandeerd dat ie dan ook stabiel is op 133Mhz bus = 933Mhz ! :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee dus: zelfs op 1.95v post hij niet met 133 fsb. Wat 3com betreft: ik heb een hele dag weggegooid met het werkend krijgen van een 25 piek netwerkkaartje, en het lukte nog niet. Omgeruild en 3com gehaald, en op dit probleem na werkt hij vlekkeloos. Een dag weggooien met een noname-kaartje is voor mij duurder dan een 3com... :)
Pagina: 1