De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
In principe werkt ieder thermokoppel(las tussen twee verschillende metalen)ook als peltier alleen is het rendement bij de meeste metalen nogal laag en kom je al snel uit bij halfgeleiders die vervolgens weer lastig thuis te bewerken zijn
Mijn advies is dan ook: koop er gewoon een want dat is een stuk makkelijker en als tijd ook voor jou geld is bovendien ook goedkoper
Powered bij meergranenbrood.
Verwijderd
helemaal gek jij heh?Op maandag 21 mei 2001 16:54 schreef MGP het volgende:
wilde een peltierelement in vorm van een L maken want dat zou makkelijker op het geheugen van een videokaart te monteren zijn
maarehh moet kunnen.... kan iemand ff hellupe hier?
En vertel ff of het gelukt is
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Dus weet iemand anders nog een site, ik heb veel afgezocht maar nergens is er een beschrijving te vinden.
Verwijderd
Lees het onderdelenlijstje van pagina twee maar even door, en dan vooral het tweede item:
<sleep-pleur>
Parts list:
A suitable large heatsink with a low C/W rating
2 Peltiers
</sleep-pleur>
Maar mocht je een goede site vinden post die dan vooral even!
1. je rendement zal kloten zijn
2. het maken zal kloten zijn
3. het resultaat zal kloten zijn
Ik denk dat je beter een gewone 80watt effectieve peltier of zo kunt kopen. En een L vormige coldplate op je memchips maken. En daar je peltier op, en daar je waterkoeling cq alpha/delta op.
Je geheugenchips verbruiken toch maar weinig energie. Let op condens. Ik denk zelfs dat je zo makkelijk onder de 0 graden Celsius komt.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Verwijderd
Verwijderd
sorry niet echt verder dan m''n ''toetsenbord lang is'' gekekenOp maandag 21 mei 2001 19:41 schreef Hiro Shima het volgende:
http://www.thetechzone.com/articles/how_to/peltier_cooler/
gevonde
"The peltier effect is particularly effective, if the contact area is formed by semiconductors of different conductivity. For this alloys of bismuth and tellurium, which are doped with selenium are used. After a complex cleaning and subsequent treatment one finally receives a polycrystalline material with anisotropic thermoelectric characteristics."
die bedrijven zijn ook niet gek en ik denk dat er op internet niet echt een procede staat om die dingen zelf te maken (je kan meschien nog het patent/octrooi opvragen voor details)