[BC3] Winamp Knopje in kast software

Pagina: 1
Acties:

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb dit topic gestart naar aanleiding van het volgende topic:

[topic=181807]

Nu zou ik het fijn vinden indien men opwerkingen/vragen/tips/verzoekjes over mijn programma hier zou neer zetten.

ook pics van casemods waarbij het progie is gebruikt natuurlijk :)

In het kort dat het programma doet:

Met dit programma is het mogelijk winamp te bedienen via een viertal aan een seriele poort aangesloten knoppen. Hierbij kan men zelf kiezen welke knop wat doet. Idiaal voor een casemod dus :). Men kan daardoor WinAmp bedienen terwijl men in een spel zit.

Helaas moet men na een herstart van het programma wel de voorkeuren opnieuw instellen, maar ik kijk op dit moment naar een manier om de settings te saven :).

Ook kijk ik nu naar een manier om Winamp te starten indien er op een knop word geduwd en WinAmp nog niet opgestart is.

Meer knoppen zouden technisch ook mogelijk zijn, maar zijn moeilijker hardwarematig te realiseren, indien er voldoende enthousiasme is zal ik hierna nog wel eens een blik op werpen.

het programma is te vinden op www.bkonings.com en heet COMControll.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gaaf man, daar was ik net naar opzoek.
Maar hoe maak je de hardware ervoor? of staat dat ook op je site

IN iedergeval bedankt voor het progie :) :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 10:38
werkt ie ook met win2000?

• BC3 Victim
Gewoon ff een INI aanmaken in de dir van het progie dat ie dan uitleest?!?

Gewoon heel simpel bijv (dit staat er dan in)

1
0
1
0
0
1

FF laten checke if line 1 = 0 then, if line 1 = 1 then, ideeetje??

Was iig maar een idee

GRTZ GoofY

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• itsme
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 13:24 schreef ferdivdw het volgende:
Gaaf man, daar was ik net naar opzoek.
Maar hoe maak je de hardware ervoor? of staat dat ook op je site
Nee maar wel in de readme

Verdere vragen kun je altijd hier stellen.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:05

Eraser127

Nijkerk

Wreed progje, nou nog een save option en dan rulez Winamp nog meer!!!

My Discogs

• itsme
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 13:27 schreef the12be het volgende:
werkt ie ook met win2000?
Helaas niet, maar in Windows XP wel!!! daar moet men het programma uitvoeren in "Compatability mode" (met dank aan m4rt1n)

• itsme
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 13:29 schreef Goofman het volgende:
Gewoon ff een INI aanmaken in de dir van het progie dat ie dan uitleest?!?

Gewoon heel simpel bijv (dit staat er dan in)

1
0
1
0
0
1

FF laten checke if line 1 = 0 then, if line 1 = 1 then, ideeetje??

Was iig maar een idee

GRTZ GoofY
Goed idee, zal er eens naar kijken

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49
Er staat op de site trouwens dat er twee knopjes op kunnen?

Is dit een foutje?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• itsme
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 14:50 schreef Escobar het volgende:
Er staat op de site trouwens dat er twee knopjes op kunnen?

Is dit een foutje?
Oeps !!!
Ja foutje, zal het vanavond even aanpassen, er kunnen er echt vier op.

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Ik test net m''n COM-poorten blijkt dat pennetjes 4&9 niet reageren:'') en dat doet ie bij COM1&COM2.Wat kan ik er aan doen, want ik wil wel zo''n Winamp-remote.

My Discogs

• itsme
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 15:38 schreef Eraser127 het volgende:
Ik test net m''n COM-poorten blijkt dat pennetjes 4&9 niet reageren:'') en dat doet ie bij COM1&COM2.Wat kan ik er aan doen, want ik wil wel zo''n Winamp-remote.
Een aantal vragen:

Als het goed is verbind je dus Pin 4 en Pin 9 met elkaar?
Het statusscherm zou dan moeten laten zien dat je schakelaar 3 hebt geactiveerd, maar dit gebeurd dus niet.

Doen de overige schakelaars (1,2&4) het wel?

Hoe test je de pinnetjes op dit moment?
(hoe maak je de verbinding)

Kan het zijn dat een eventueel gebruikte kabel defect is?

Welke OS gebruik je?
Welk mobo? (ASUS P3B-F zie t al :) ik heb zelf ook een ASUS Bord, ASUS A7V daar werkt t wel bij.

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

werkt al, stekker maakte geen goed contact, heb het al gefixed

My Discogs

• itsme
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 15:52 schreef Eraser127 het volgende: |:(
werkt al, stekker maakte geen goed contact, heb het al gefixed
D8 al

• itsme
  • Niet online
Nieuwe versie gereleased www.bkonings.com

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49
Op dinsdag 22 mei 2001 23:07 schreef bas_konings het volgende:
Nieuwe versie gereleased www.bkonings.com
Wat is er nieuw in nieuwe versie? Zit momenteel op school -> restricties, maar ben wel heeeel benieuwd.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

is er ook zo`n soort gelijk proggie voor dos dat iemand weet !?

Verwijderd

Hmmmm, heb knopjes nog niet gemaakt,

is nog een heel gesoldeer.

Laat ik een vriend van me wel doen volgende week. Iemand al met een eerder resultaat??

Ik gebruik nu die plug-in dat je hem met je joystick kan besturen :)

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 11:59 schreef m4rt1n het volgende:
...Iemand al met een eerder resultaat??
ja zeker...ik!!
http://members.nbci.com/_MadMaxx/afstand/afstand.htm

Verwijderd

Waarom niet meteen infrarood?

Verwijderd

Hé bas je e-mail werkt niet!!!!
dan moet het hier maar.

Mijn idee is om volume harder en zachter te combineren met 1 van de 4 andere knoppen en dan bedoel ik na ...sec de knop in te houden gaat hij harder in plaast van bijv. naar de volgende track.

Ik weet niet of het kan maar als dat wel het geval is dan wordt COM-Controll nog makkelijker in gebruik.:)

Verwijderd

Ja vind ik wel een gave mod. Misschien ook eentje maken.

• itsme
  • Niet online
Op donderdag 24 mei 2001 17:45 schreef Xtreem_Machine het volgende:
Hé bas je e-mail werkt niet!!!!
dan moet het hier maar.

Mijn idee is om volume harder en zachter te combineren met 1 van de 4 andere knoppen en dan bedoel ik na ...sec de knop in te houden gaat hij harder in plaast van bijv. naar de volgende track.

Ik weet niet of het kan maar als dat wel het geval is dan wordt COM-Controll nog makkelijker in gebruik.:)
Heb weer een nieuwe versie uitgebracht, beta1. Deze saved de settings in het register, een stuk functioneler dus.

Ook start ie winamp op als er een knop word ingeduwt en winamp runt nog niet.

Goed ID trouwens!!!
Ik zal er eens naar kijken, zal wel wat moeilijker zijn (heb helaas een nagal rommelige source gebrouwen)

Doet mn mail het niet? ik heb nog een adres, bas_web@hotmail.com, maar bas@minddigger.com zou het gewoon moeten doen !!!

Verwijderd

gewoon controllertje maken van 6 knoppen play, pause, stop, next, prev, volume up-down

en dat aansluiten, sonftware aanpasse lijkt me zo gedaan

Verwijderd

O ja bas nog iets.

Ik heb COM-Controll in mijn opstarten staan(in win98 tenminste) maar kun je dat ie winamp opstart bij het laden van COM-Controll er niet uithalen??, want hij start winamp toch op als je een knop in drukt.
Het is opzich niet zo''n groot probleem maar nu moet ik elke keer winamp afsluiten omdat ik op dat moment geen muziek wil luisteren. :)

• itsme
  • Niet online
Op zaterdag 26 mei 2001 16:09 schreef Xtreem_Machine het volgende:
O ja bas nog iets.

Ik heb COM-Controll in mijn opstarten staan(in win98 tenminste) maar kun je dat ie winamp opstart bij het laden van COM-Controll er niet uithalen??, want hij start winamp toch op als je een knop in drukt.
Het is opzich niet zo''n groot probleem maar nu moet ik elke keer winamp afsluiten omdat ik op dat moment geen muziek wil luisteren. :)
Sorry is een bugje, je bedoeld dat als je het progie start winamp ook start, zal er even naar kijken waarom dat gebeurd. Het starten van winamp als er een knopie wod ingeduwt heeft er namelijk mee te maken.

• BC3 Victim
Die nieuwe Beta 1 versie start bij mij niet eens op, ik krijg een foutmelding en dan sluit hij weer af. De 1e versie doet het trouwens wel gewoon. Ik draai hem onder win95. Wat kan het probleem zijn???

Foutmelding is iets van "fout opgetreden in ...."

:'(

• itsme
  • Niet online
Als het programma start geeft hij mogelijk de melding dat er een variabele verkeerd is gebruikt, dit heeft te maken met de keys die nog niet in het register staan, na een tweede keer starten zou dit probleem echter weg moeten zijn.

Verwijderd

Oh sorry wist niet dat dat een bug was...

Heel cool dat je tijd in mijn/onze wensen wil steken. >:)
thanx!!!!

• itsme
  • Niet online
Mijn mail problemen zijn nu opgelost, ik ben dus weer bereikbaar op bas@minddigger.com :)

Pagina: 1