Toon posts:

[BC3] AmD 1.2 fsb 266 temparatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk ik heb mijn 1.2 ghz binnen dus ik meteen monteren eerst nog wat kloten met die Iceberg ib-60 (lastig monteren)
Alles draait nu prima en stabiel *D
MAAR:

Ik heb een bigtower case gemod met plexi en de rimram nu heb ik 4 casefans gemonteerd:
1 9cm voor onder in de kast blaast de kast in
1 9cm zijkant ter hoogte van de videokaart dus een gedeelte van de lucht komt onder de videokaart en het andere gedeelte boven de videokaart (richting processor)
2 8cm in het dat die blazen (warme??) lucht uit

Nu heb ik het volgende probleem :? mijn processor wordt bij het opstarten
60 graden en daalt daarna meteen naar ongeveer 54 graden wanneer ik hem stress wordt hij ca 65 graden (wanneer ik uit gegamed ben loopt het wel redelijk snel terug) (casetemp zit altijd rond de 21 graden)

Nu wil ik graag mijn cpu temperatuur om laag brengen... hoe kan ik dat het beste doen ...

Ik bedoel ik dacht die 4 casefans moeten het maar doen blijkbaar was dit niet genoeg of verkeerd geplaatst???

ik wil die IB-60 koeler liever houden (ik moet er niet aan denken dat ding eraf te halen errug lastig...)

Alvast bedankt voor eventuele tips

Verwijderd

Ik denk niet dat je nog veel opties hebt. Die ''Iceberg'' koelers hadden ze beter ''Tropical Heat Mountain'' kunnen noemen, koelen doen ze niet echt toppie.

Waarschijnlijk lost het probleem zich vanzelf redelijk snel op, de fan op die koelers is ook niet zo denderend, en als het zo warm wordt zal ''ie snel de geest geven .. ;(

Je kunt proberen een dikke fan recht boven het koelblok te hangen die dezelfde kant op blaast als de fan op de koeler.

Maar of je daar ver mee komt.. uitproberen dus..

:Y)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
die temperaturen zijn wel hoog
ik heb ok een amd 1200 (266 fsb)
bij het opstarten 22 graden en full stressed 39

ik heb een coolermasterheat sink + delta60hp
hard disk cooler
en een antec cyclone blower

maybe option for you???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
hmmm heb er nog ff over na gedacht en inderdaad die ice-berg dingen zijn niet echt goed maar goed... ff kijken ik dacht ik weet niet of het kan maar ...

8 cm koeler links van de koeler in de kast maken..

ehh inderdaad ik kan nog proberen om er een boven te hangen

(ps kan het handig zijn om een soort van sluis te maken die dan rechtstreeks op de koeler van de cpu blaast?? :? )

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
als je die dingen aanschaft die ik heb

dan is het zo

CPU : bij opstart 22 graden
bij full stressed 40 graden

MOBO : bij opstart 19 graden
bij full stressed 26 graden

coolermaster heat sink = 19 gulden
delta 60 hp 6800 toeren = 39 gulden
antec syclone blower = 50 gulden

hit is maar een hint

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ja,
een van de meest effectieve ''hulpjes'' voor een matig tot slechte koeler, is een gat in de zijkant met een dikke fan en een tunneltje naar de koeler.

Maar in de kast een fan, met een tunneltje, dat zou je gewoon even moeten testen. Karton is goedkoop. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nog ff wat en wil liever geen nieuwe cooler kopen.. omdat deze er heel moeilijk opging en ik wil er niet aan denken wat er gebeurd als ik hem eraf haal.. dus maar dat met die tunnels moet ik dan nog maar proberen...

zou die fan in de zijkant van de kast voor warme lucht richting cpu kunnen zorgen?

Ik test wel ff bedankt voor de reacties

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik hwb wwn beetjw het idee dat elk type moderbord de temperatuur anders uitleest. 40 graden voor een Tb1200 met }:O is echt niet realistisch....kan wel met high end coolers maar echt niet met een standaard coolermastertje! Die temperatuur is in werkelijkheid veel hoger (denk eerder aan 50 to 60 graden!). Meet maar eens met een temp. sensor het oppervlak van je heatsink! Da''s echt wel warmer!

A.

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 13:22 schreef acidfever het volgende:
*knip*
een Tb1200 met }:O is echt niet realistisch....kan wel met high end coolers maar echt niet met een standaard coolermastertje! Die temperatuur is in werkelijkheid veel hoger (denk eerder aan 50 to 60 graden!). Meet maar eens met een temp. sensor het oppervlak van je heatsink! Da''s echt wel warmer!

A.
Errhh.. d''r zit een Delta HP fan op.

dachnie dattut nog standaard is :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Blaast zo''n ib-60 lucht richting kast en zuigt dus vanaf het moederbord? of is het andersom dat de lucht er boven in gaat en dan onder er weer uit/??

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op maandag 21 mei 2001 10:58 schreef DAVY17 het volgende:

coolermaster heat sink = 19 gulden
delta 60 hp 6800 toeren = 39 gulden
antec syclone blower = 50 gulden
waar kun je dit allemaal kopen het liefs bij hetzelfde winkel is makkelijker
mijn duron 800 draait nu op 850 , wil voor een of ander reden enit hoger in het begin was 1ghz neit raar maar nu wil eht niet
met stadaard koeler had ik idle 31 full 34

ik wou het dus lager hebben dus hebbik een super orb gehaald allen nu is idle op 850 39 :( en full 43 :( ik haat TT
weeer 70- wegge mikt

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Pagina: 1