[BC3] Crucial DDR 5e inkoopronde

Pagina: 1
Acties:

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
OK, ik maak er maar een officiele 5e ronde van. Zie ook: [topic=172880] en ook vraag & aanbod.

Dit topic is voor bestellingen, vragen en antwoorden over deze fantastische reepjes :)

De reepjes (256 MB PC2100) kosten:
f 250,- (afhalen)
f 260,- (opsturen + vooruitbetalen)
f 280,- (onder rembours)

Van pangodes en Snurp heb ik nog geen reactie terug ontvangen, na hun eerste reactie.
Heb je dus belangstelling, stuur een ICQ of email met je naam, nick, adres (en over ICQ evt je emailadres) en geef aan hoe je de bankjes graag wilt ontvangen.

+/- 7 dagen levertijd vanaf de bestelling. Bestellingen kunnen nu groter zijn (maximaal 20 reepjes), dus daar wil ik ook zo veel mogelijk gebruik van maken. :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wanneer zou de betaling dan ongeveer zijn ?

Ik heb over iets minder dan 2 weken geld namelijk. Bah , mijn cpu is niet helemaal 100% stabiel op 1400 Mhz...grazen lukt wel maar een spelletje spelen niet. Nog maar ff tweaken...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ok, thanx

ik heb dat mamaplankje nog niet, dus misschien toch maar voor een ddr-plank gaan dan... Kijk wel ff en als ik het toch wil hoor je het wel!

Succes verder met bestellen

• GarBaGe
Op maandag 21 mei 2001 10:45 schreef markclausing het volgende:
Wanneer zou de betaling dan ongeveer zijn ?

Ik heb over iets minder dan 2 weken geld namelijk. Bah , mijn cpu is niet helemaal 100% stabiel op 1400 Mhz...grazen lukt wel maar een spelletje spelen niet. Nog maar ff tweaken...
Ik wil (mits genoeg belangstelling) eind van deze week bestellen. Dus rond de 25/26e.
Dan krijg ik waarschijnlijk op de 30 of 31e de spulletjes thuis.
Als je komt afhalen, kom je gewoon een paar dagen later. Ik kan ook de rembours ff NIET gelijk op de bus doen. Wat je wil...
Betaling is dus rond het begin van de volgende maand (juni)
Dus volgens mij geen probleem :)

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Even een newbie-vraagje, maar draait dit geheugen ook gewoon op een MSI K7T Turbo bordje? Dit is geen DDR bord, maar draait het dan niet gewoon als "normaal" RAM, want voor 256 Infineon of Viking ben ik ook al resp 269 en 239 gulden kwijt. Dan liever gelijk echte kwaliteit ;)

Ben ik ook gelijk voorbereid op de toekomst... En hoe kun je je geheugen eigenlijk overclocken? zijn daar progjes voor?

• GarBaGe
Op maandag 21 mei 2001 11:03 schreef Razorfist het volgende:
Even een newbie-vraagje, maar draait dit geheugen ook gewoon op een MSI K7T Turbo bordje? Dit is geen DDR bord, maar draait het dan niet gewoon als "normaal" RAM, want voor 256 Infineon of Viking ben ik ook al resp 269 en 239 gulden kwijt. Dan liever gelijk echte kwaliteit ;)

Ben ik ook gelijk voorbereid op de toekomst... En hoe kun je je geheugen eigenlijk overclocken? zijn daar progjes voor?
Nope, sorry.
SDR SDRAM (normaal geheugen) is 168 pins.
DDR SDRAM (zoals deze Crucial) is 184 pins.
Past simpelweg niet. Dus je hebt wel een DDR mobo nodig.

Geheugen oc je door je FSB te oc-en.
Voorbeeldje: TBird 1.0 AXIA (10x100).
FSB op 150 zetten, proc op 1.5 GHz, geheugen op 150 MHz (DDR = 300 MHz, ipv 266).
Erg simpel dus :)

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Ten eerste:
De officiele 5e ronde:
Crucial DDR 5e inkoopronde
Alles reacties betreffende de nieuwe bestelling graag in dit nieuwe topic.

Van SnurF en pangodes verwacht ik nog een reactie....
hou het maar gewoon op SNURP ;)

Wanneer ga je bestellen?
Moet ff kijken of ik er financieel twee kan bestellen. Een is geen probleem, twee moet ik ff voor kijken/rekenen.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:37
GarBaGe ik heb je een email gestuurd met mijn gegevens, omdat ik heel graag zo''n reepje wil :). Nu kan het zo zijn dat ik 2 keer gestuurd heb. omdat outlook ging flippen. Sorry als dat gebeurd is. Ik wil dus maar 1 reepje. :)

• GarBaGe
Op maandag 21 mei 2001 15:59 schreef Snurp het volgende:
Ten eerste:
[..]

hou het maar gewoon op SNURP ;)

Wanneer ga je bestellen?
Moet ff kijken of ik er financieel twee kan bestellen. Een is geen probleem, twee moet ik ff voor kijken/rekenen.
Sorry, typo. Al gefixed :)

Ik wil eind van deze week bestellen. Ik kan er alvast eentje op de bestellijst zetten, kan je zelf beslissen of je er nog eentje bij wilt hebben op het laatste moment :)
Bankjes verwacht ik rond 1 juni in Nederland.

Guilez> Ik heb je email ontvangen. Je staat op de lijst voor 1 reepje :)

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:37
Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/happy/xyxthumbs.gif

• BC3 Victim
Doe mij ook maar een reepke. Ik heb het geld dan zeker wel. Dan is mijn pc tenminste op geheugengebied alvast "klaar".

Dan nog een nieuwe vid-kaart en hd...die importeer je zeker niet he ? ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GarBaGe
Ik heb al 8 reepjes op bestelling staan, dus nog plaats zat :)
Die van pangodes en Snurp tellen hier (nog) niet mee.

• Snurp

Snurp

aka NICO

Zet mij maar in voor twee reepjes :7

• GarBaGe
Op dinsdag 22 mei 2001 10:59 schreef Snurp het volgende:
Zet mij maar in voor twee reepjes :7
OK, ik heb je al een meeltje gestuurd. Hoe wil je het ontvangen ?? Onder rembours, opsturen + vooruitbetalen OF afhalen ???

Dan kan ik je bestelling opnemen in de definitieve bestelling.

Verwijderd

Kun jij enig inzicht geven in de verwachte leverdatum

edit:
|:( (begin juni)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
heb ik toch nog een vraagje, ik heb al gesearched maar ben nog steeds niet over uit of ik registered of unbuffered moet nemen?

...

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Garbage. jij doet ook van alles bestellen, verdien je hier zelf ook nog op, of ben je een soort liefdadigheids instelling die dat allemaal gratis regelt ?

(ddr geheugen t/m 5e ronde, loopt ook nog ergens een topic over een koeler bestellen...)

Geen inspiratie

• Snurp

Snurp

aka NICO

Natuurlijk verdient hij er wat aan. Hoeveel is niet belangrijk. Wat wel belangrijk is dat hij het aan kan bieden voor een leuke prijs die aantrekkelijke is voor ons.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
FF een vraagje...waarom kopen jullie gezamelijk in?
ivm. geen credit card, goedkoper etc?

• GarBaGe
Op woensdag 23 mei 2001 12:00 schreef dtjiang het volgende:
heb ik toch nog een vraagje, ik heb al gesearched maar ben nog steeds niet over uit of ik registered of unbuffered moet nemen?
Ik importeer alleen de unbuffered. De registered is duurder en ietsje langzamer (3-5%). Die registered zijn vergelijkbaar met ECC, d8 ik. Dus bedoelt voor "mission-critical" systemen.
Op woensdag 23 mei 2001 12:14 schreef martijn12345 het volgende:
Garbage. jij doet ook van alles bestellen, verdien je hier zelf ook nog op, of ben je een soort liefdadigheids instelling die dat allemaal gratis regelt ?

(ddr geheugen t/m 5e ronde, loopt ook nog ergens een topic over een koeler bestellen...)
Ik verdien er ietsje op, maar niet veel.
Ik heb nu in totaal 3 inkoopacties gedaan, waarvan er 2 nog lopen.
De eerste was onderdelen bestellen bij 2cooltek. Ik wilde voor mezelf wat hebben, maar de verzendkosten zijn zo hoog. Dus ben ik op zoek gegaan naar andere geintereseerden. In totaal voor 5 of 6 mensen aan onderdelen geimporteerd. Scheelt dus aanzienlijk in de verzendkosten....

Nu met DDR bezig (ook omdat ik voor mezelf zo''n reepje wilde) en met die koeler.
Die koeler is dus SUPER EXCLUSIEF... Maar dat kan je in de draad daarover wel vinden....

Wat betreft dat geheugen... In eerste instantie (toen Crucial net begon) kon ik maar maximaal 5 reepjes per bestelling bestellen. Maar omdat er zoveel vraag naar was, moest ik al 3 bestellingen doen.
Maar dit is de laatste. Ik heb ook al commentaar gehad van Floris Diemel (ja, die van t.net).

Maar ik doe dit niet voor liefdadigheid. Het kost een heleboel tijd en moeite om alles te regelen. Dan willen tweakers de spullen ook altijd snel en goedkoop hebben. Dan zit ik ook nog met vaak onbekende verzendkosten en wisselkoersen. En ik moet weer iedere keer naar het postkantoor om alles verzekerd, onder rembours e.d. te versturen....

Maar ja... Als ik iets leuks zie, en andere tweakers vinden dat ook leuk... Dan kan ik met zo''n inkoopactie toch weer een paar centen besparen... :)

BTW, het leukste van al die inkoopacties is toch wel dat de kans bestaat dat je mede-tweakers IRL ziet en kan spreken. :)

Ik ben dus geen bedrijf / instelling of vereninging, maar gewoon afstudeerder / student Technische Informatica aan de TU Delft met een hobby :)

• BC3 Victim
Nou mijn petje af voor deze moeite. Ik ben heel erg tevreden met mijn geheugen en wacht met smart op mijn tweede reepje..dan heb ik tenminste een mobo''tje vol met kwaliteit ! :)

• GarBaGe
Op woensdag 23 mei 2001 13:54 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
FF een vraagje...waarom kopen jullie gezamelijk in?
ivm. geen credit card, goedkoper etc?
Yep:
- niet iedereen heeft een credit card
- niet iedereen "durft" via internet in de US te bestellen.
- gezamenlijke bestelling zorgt voor gezamenlijke verzendkosten. Dus een lagere prijs :)
- en ik gooi er nog een extra garantie op :) Niet goed ?? ander bankje OF geld terug :)

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 22:50
Waarom bestel je dit in de US?

Kun je ze niet beter uit Engeland halen?
ik heb net ff berekend, dat je daar als je 1 reepje in 1 bestelling besteld je 233 gulden kwijt bent voor 256 MB. Kunnen we niet beter in de UK gaan cobuyen?

www.crucial.com/UK/store/ListModule.asp?module=184-pin+DIMM&x=10&y=9

Als je 20 modules besteld, komt dat op ongeveer 200 gulden per reepje ( 50 pence shipping per reepje!)

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• GarBaGe
Op woensdag 23 mei 2001 14:20 schreef gjkamstra het volgende:
Waarom bestel je dit in de US?

Kun je ze niet beter uit Engeland halen?
ik heb net ff berekend, dat je daar als je 1 reepje in 1 bestelling besteld je 233 gulden kwijt bent voor 256 MB. Kunnen we niet beter in de UK gaan cobuyen?

www.crucial.com/UK/store/ListModule.asp?module=184-pin+DIMM&x=10&y=9

Als je 20 modules besteld, komt dat op ongeveer 200 gulden per reepje ( 50 pence shipping per reepje!)
Ik haal ze ook uit de UK. Je vergeet alleen nog ff de belastingen...
En de wisselkoersen (VISA rekent altijd graag een wat hogere koers).

Dan rond ik het bedrag nog een beetje af (handig voor mensen die komen afhalen) en gooi er nog een extra garantie tegenaan. Niet goed :? ander reepje of geld terug :)

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
als ik het goed begrijp is dit dus je laatste actie?????

dan wil ik ook wel meedoen..
KAN ik nog meedoen?

• sinron
  • Laatst online: 15-10-2025

sinron

Kan ik ook nog mee doen?
waar moet ik naar toe mailen?

ik wil 1 reepje.

• GarBaGe
Voor iedereen: voor vanavond 23:59 moet je bestelling binnen zijn over email of ICQ. Zie mijn profile voor details...
Dan krijg je van mijn een bevestiging terug, weer je zeker dat je meedoet.

Dus: voor -Avenger- en sinron... Als jullie voor 12 uur vanavond een bestelling plaatsen, kan ie nog mee. Ik moet ergens een deadline trekken. Die is dus hier.

• BenJoep
  • Laatst online: 23-08 23:06
Ik heb ook maar is besteld.

| I've got permission to color outside the lines |

• sinron
  • Laatst online: 15-10-2025

sinron

S#$% F!@#, te laat!:''(
Ik was er gisteren niet!|:(

i.e.g. toch bedankt voor de moeite.

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 09:56 schreef sinron het volgende:
S#$% F!@#, te laat! :'(
Ik was er gisteren niet! |:(

i.e.g. toch bedankt voor de moeite.
Hier nog één :r damn meestal lees ik dit soort dingen nooit ;) maar omdt ik net een nieuw systeem wil bestellen... :9~

ach ja jammer dat je het niet meer doet, of wel :)

• GarBaGe
OK, de bestelling is geplaatst.
Op het laatste moment heb ik die van Genotix kunnen toevoegen. Geef nog ff aan hoe je het reepje wilt ontvange (afhalen/opsturen/rembours).

Ik heb er nog 2 extra besteld, voor mensen die te laat zijn.
Oftewel, ben je te laat ?? Geef nog ff je naam+adresgegevens door (emailadres in mijn profiel)

• GarBaGe
De 2 extra reepjes zijn alweer weg.
De laatste gaat hoogstwaarschijnlijk naar Oost-Souburg. Degene in kwestie heeft al email erover ontvangen.

Ik verwacht rond morgen bevestiging van het versturen van het pakket door Crucial, waarna ze woensdag of donderdag zullen aankomen in NL.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
net 2 keer 256 besteld :9~

nu nog een MOBO en CPU

...

Pagina: 1