Verwijderd
Maar nu is mijn vraag hoe zet ik dat ding vast op die harde schijf?
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Alle proemn in n drek
Geen inspiratie
Verwijderd
heb het al op mijn proc.
dus waarom niet op je hd (moet het wel scsi zijn )
maar ok IDE schijven koelen
zolang je geen mega load heb weet ik niet waarom je het hebt en als je een mega load heb waarom koop je dan IDE scsi is beter.
Verwijderd
M`n hdd weord vrij warm, en die heatsink heb ik toch nog liggen.
Waarom geen SCSI, Ga jij maar eens een SCSI schijf van 40 gig kopen, weet je hoe f*cking duur dat is
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Geen inspiratie
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
goede airflow
dus ja euh betere airflow bouwen
Een heatsink op een HDD zetten is echt een beetje niet nuttig.
Mijn printer word warm...:Y)
Geen inspiratie
Verwijderd
Alleen dan zonder fan, maar alleen een groot koelblok met arctic twee componenten derop plakken. Is in elk geval het contactoppervlak van de hd met de lucht al een stuk groter, dus hopelijk ook betere koeling.
Maaar... op mijn IBM dtla307045 zit een grote sticker met fabricage datum, serienummer enz. En ik vraag me af of ik die er wel zomaar af mag halen ivm garantie, want dingen zoals de fabricage datum staan verder nerges anders op de hd
Zou ik dan misschien ook de sticker eraf kunnen pulken & bewaren? Is natuurlijk wel een beetje verdacht als ik ''m om moet ruilen ivm garantie...
Iemand een idee/mening?
Verwijderd
kan ik hem ook overklocken
mischien een boormachine erop zetten onee dan w ordt hij weer te warm
Schei toch uit man koop een goede kast of ga modden
IDE SCHIJVEN KOELEN IS CRAP
aopen oid
Verwijderd
niet afhalen of pulken vervalt garantie 100 % zeker of je moet geluk hebben maar zou het niet doenOp zondag 20 mei 2001 22:18 schreef PsyFlux het volgende:
Dit is precies hetzelfde wat ik ook overweeg om te doen voor mijn hd!
Alleen dan zonder fan, maar alleen een groot koelblok met arctic twee componenten derop plakken. Is in elk geval het contactoppervlak van de hd met de lucht al een stuk groter, dus hopelijk ook betere koeling.
Maaar... op mijn IBM dtla307045 zit een grote sticker met fabricage datum, serienummer enz. En ik vraag me af of ik die er wel zomaar af mag halen ivm garantie, want dingen zoals de fabricage datum staan verder nerges anders op de hd
Zou ik dan misschien ook de sticker eraf kunnen pulken & bewaren? Is natuurlijk wel een beetje verdacht als ik ''m om moet ruilen ivm garantie...
Iemand een idee/mening?
Verwijderd
da''s knapOp zondag 20 mei 2001 22:19 schreef dragak het volgende:
mijn toetsenbord wordt warm:P
Ik zie hier inderdaad al veel commentaar op het koelen van hd''s en ik ben het er in normale omstandigheden helemaal mee eens.
Maar ik ben bezig met het maken van een superstil systeempje met zoveel mogelijk passieve koeling. Daardoor is de airflow in m''n kast (aopen hq45 met binnenkort enermax voeding) niet erg geweldig, en nu in de zomer is het toch in m''n kast een graad of 32. En ik vind m''n hd toch een beetje meer als handwarm worden, dus misschien een koelblokje derop plakken leek me geen gek idee...
Verwijderd
moet je je toetsenbord koelen neem water koeling :?Op zondag 20 mei 2001 22:19 schreef dragak het volgende:
ik ben het daar mee eens.IDE SCHIJVEN KOELEN IS CRAP
Hij wil zijn hardisk koelen en vraagt hoe hij het beste zijn koeler erop kan zetten.. niet of het nuttig is etc.
Ik zou gewoon tyrips gebruiken en geen lijm ! Ik neem aan dat je die hd ooit nog wel een keer verkoopt ofzo.
of leg er gewoon een koelrib op als de hd horizontaal ligt.. helpt mischien ook al.
Tja.. en zorg ervoor dat het in de kast lekker koel blijft want anders heeft zo''n koelrib niet zoveel zin.
Verwijderd
gellukig nog verstandige mensen ...Op zondag 20 mei 2001 22:31 schreef dragak het volgende:
[..]
ik ben het daar mee eens.
Maar om on topic te blijven gooi hem in de vriezer
Verwijderd
veel gaten in je kast met fannen die laag draaien dat kan nl wat denk je dat compaq en hp al die jaren hebben gedaan.Op zondag 20 mei 2001 22:25 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
da''s knap
Ik zie hier inderdaad al veel commentaar op het koelen van hd''s en ik ben het er in normale omstandigheden helemaal mee eens.
Maar ik ben bezig met het maken van een superstil systeempje met zoveel mogelijk passieve koeling. Daardoor is de airflow in m''n kast (aopen hq45 met binnenkort enermax voeding) niet erg geweldig, en nu in de zomer is het toch in m''n kast een graad of 32. En ik vind m''n hd toch een beetje meer als handwarm worden, dus misschien een koelblokje derop plakken leek me geen gek idee...
zorgt voor airflow en weinig herrie
Verwijderd
Ps. koop een goeie kast: Ik geloof dat een Antec 1030-EC toch geen slechte is ikzelf vind hem rete veel beter dan die Aopen, en die aopen is nog lelijk ook
En als je nou je HDD ervoor gooi voor de intake weet je zeker dat ze goed gekoeld worden.
Een HD heeft genoeg oppervlakte van zichzelf om af te koelen; dus een ventilatortje erop laten blazen is goed genoeg!
Dat dan weer wel......
Verwijderd
de nieuwe is inderdaad lelijk maar ik heb die ouwe die zijn strak en praktischOp zondag 20 mei 2001 22:41 schreef tva_goku het volgende:
Jezus relax gasten.
Ps. koop een goeie kast: Ik geloof dat een Antec 1030-EC toch geen slechte is ikzelf vind hem rete veel beter dan die Aopen, en die aopen is nog lelijk ook
Die dingen werken perfect; een koellichaam van 5,25" waar een 3,5" harddisk in past, en ze zijn zelfs zo goed dat een Barracuda er koud in blijft. (en believe me, dat ding werd bijna heet, zonder extra koeling)
Wat ik heb gedaan is mijn HD in een 3,5" bracket gehangen, en ipv mijn casefan voorin onder te plaatsen heb ik hem iets hoger geplaatst in het frame met 3,5" brackets. Ik heb dus wel een bigtower kan me voorstellen dat niet iedereen er plaats voor heeft. In ieder geval wordt de HD daar ook mee gekoeld, en nu voelt ie ipv handwarm lauw aan.
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Ik heb op elke toets die ik vaak gebruik een pink-orb (Key-size Cooler) geplakt... nu kan ik veel beter en sneller typen !Op zondag 20 mei 2001 22:19 schreef dragak het volgende: