[BC3] waterflow meter

Pagina: 1
Acties:

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
Hallo, ik ben met een waterkoelsysteem bezig. Ik geloof niet dat er nog iets zou kunnen gaan lekken, maar ik ben wel een beetje bang dat mijn pomp er een keer mee uit zal scheiden. Daarom leek het me handig iets te maken waaraan te zien of te horen is dat de flow is gestopt. Heeft iemand hier al iets op gemaakt of ideën?
avb

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kijk eens in de conrad catalogus, d''r staan van die speciale "doorvloeimeters" in. www.conrad.nl, of bel 0800 099 66 00. Bouw er een relais op, zodra de pomp er mee kapt, schakelt die de stroom van je mobo af. ( idee: bouw hem op je powerknop van je systeemkast. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Mag ik jullie er ff op wijzen dat zo''n flow-meter 249,- kost bij Conrad...

Das duur...

(maar ik wil hem ook wel hebben :P)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Je kunt beter de temp van je coldplate of waterblok in de gaten houden. Da''s goedkoper te realiseren, levert geen extra weerstand op, en pakt ook andere fouten in plaats van alleen een gestopte waterstroom.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb wel eens iets gezien wat je tussen je slangen kan zetten met een rotortje in het midden (dat je door een raampje kan zien). Als het rotortje draait dan stroomt je water, zo niet: Panic button ;)Het zat ook in een watergekoeld systeem, alleen het wat, waar, wanneer ben ik effe kwijt

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 23:02 schreef FreeRider het volgende:
Ik heb wel eens iets gezien wat je tussen je slangen kan zetten met een rotortje in het midden (dat je door een raampje kan zien). Als het rotortje draait dan stroomt je water, zo niet: Panic button ;)Het zat ook in een watergekoeld systeem, alleen het wat, waar, wanneer ben ik effe kwijt
beetje lastig als je er niet bent, of je moet een moeder/broer/zus hebben met te veel vrije tijd..

Verwijderd

Je kan beter zoals DaBit zegt een termische beveiliging bouwen, kan je gelijk temp. contolled fans inbouwen e.d. Bovendien kan je met zo''n flowmeter niet instellen dat als je beneden een bepaald waterdebiet ziet dat je comp uitgaat en ow ja, nu kan je wel een waterstroom hebben, maar wat als je een peltier hebt en die kapt ermee???? Dan wordt het zooitje wel te warm he.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Flowmeter ?
heb ik een leuk artikel van gezien bij Oc-mod.
Linkje : www.ocmod.com/code/show_art.php?id=21&pg=1

• BC3 Victim
Het is toch een waterflow-METER en geen waterlow-DETECTOR???

Een waterflow-meter geeft meer pulsen als er meer water doorheen gaat, een detector is alleen aan of uit...

Dus je kan wel meten of het water beneden een bepaalde waterdebiet(?) komt...

• BC3 Victim
Ik heb trouwens ook dat artikeltje gelezen bij ocmod, maarre:

kun je niet ipv een statisch iets daar gewoon die fan-motor aanhangen, en dan de toerental uitgang van de fan gebruiken om de waterflow te bepalen?

Of l*l ik nou weer heel dom?

Verwijderd

waarom niet gewoon een max temp. instellen in bios, en automatisch uit laten schakelen boven deze temp????

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Zo''n metertje voor het "OOOOHHHH, AAAHHHH" gehalte heb ik wel ergens in een catalogus staan. Echte flowmeters zijn gewoon duur.

Wat je kan doen, is een flow-propellortje nemen, en met een optische toerenteller de omwentelingen van het ding meten.

• BC3 Victim
wat misschien een idee is, neem zon propellortje of whatever en koppel deze aan een dynamo. hieraan weer eeen relais schakeling en daaraan dus bijvoorbeeld de power switch zodra de pomp er mee kapt stopt ook de dynamo en bam je computer is uit :-)

Pagina: 1