De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik gebruik zelf LCD Driver en die werkt perfect.
Timing wat aangepast en geen problemen meer..
Dat dit met het ene display wel en met het andere niet gebeurd kan liggen aan de verschillende kwaliteit van de componenten in beide displays... pak eens een LCD proggie waarbij de timing is in te stellen
De meeste proggies gebruiken een timing van 1ms (de ENABLE 1ms hoog houden en daarna omlaag gooien), terwijl volgens de specs van het LCD display (HD44780) dit 4ms zou moeten zijn.. bij mij werkt 1 bijna altijd perfect. maar heel af en toe komt er dus wel eens een karakter verkeerd..
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Als ik zonder een delay m''n display aanstuur dan krijg ik hoop vage shit. Als ik echter de ENABLE op display 1ms hoog hou voordat ik em omlaag gooi gaat het wel allemaal goed...
(1/1000 van een sec is het kortst dat je kan wachten in windhoos.... en het gaat hier dus om 1/1000 per seconden PER karakter of PER commando.. )
En zelfs dan komen er heel af en toe nog wat karakters verkeerd op display.
Ik heb de specs nu niet bij de hand maar volgens mij moet je de ENABLE net zolang hoog houden totdat het display klaar is met het verwerken van je commando en dat kan voor normale commando''s en het zenden van een karakter maximaal 40 microseconden (dus geen ms!) duren .. zou ontzettend rap moeten zijn ware het niet dat ik in de Windows API maar minimaal 1 milliseconde (ms) kan wachten
En als je een kabel gebruikt die je aan de printerpoort hangt, ben je ook nog eens afhankelijk van de kabel of je wel zo snel kan gaan (1/1000 van een seconde over een zelf gesoldeerde kabel van bijv. 1 meter kan al te snel zijn... en dat zou bij mij af en toe dat verkeerde karakter verklaren.. als ik die delay op 2/2000 van een seconde zet heb ik helemaal geen problemen)
Misschien toch maar zo ombouwen dat ik check of display al klaar is met verwerken van commando..
Nee je hoeft de enable niet 4 ms hoog te houden, het duurd 37 us voordat een instructie verwerkt is. Je moet pollen om te kijken of hij daar mee klaar is. Tot die tijd mag je geen nieuwe instructie geven en er zijn instructies die er langer over doen.
De bus kan echter netjes op 2 Mhz werken, zelfs over een stukje bandkabel.
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
Verwijderd
zelfs al neem ik royale timing instellingen krijg ik nog geen perfect scherm
Ik denk dus dat je kabel ergens fout is.