Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
er moet toch een andere oplossing zijn?
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
<edit>
wel een pcb, maar geen ledje erop bedoel ik
Verwijderd
Op zondag 20 mei 2001 16:46 schreef HaaZie het volgende:
hmm.. nee, m''n hd heeft trouwens niet een pcb erop zitten... dus het kan sowieso al niet...
Verwijderd
Western Digital 30 Gb, Quantum Fireball 12,7 GbOp zondag 20 mei 2001 16:52 schreef Hiro Shima het volgende:
[..]
lijkt me wel heh... welke heb je dan?
dank jeOp zondag 20 mei 2001 16:54 schreef jordyb het volgende:
[..]
Western Digital 30 Gb, Quantum Fireball 12,7 Gb
ik bedoelde: er zit geen ledje op de printplaat...
das heel wat anders, maar ok
gebruik gewoon het woord "printplaat"
Have a wheelie good weekend!
nu weer ff ontopic verder?
Tegenwoordig dus helaas LANG NIET altijd meer
maar, hoe zit het dan met die brackets? die hebben toch echt hun eigen ledje... toch?
Kan er mischien iemand ff zijn bracket bekijken ik heb er namelijk nog geen, maar ik weet zeker dat het mogelijk is om op die manier een extra led te gebruiken.Op zondag 20 mei 2001 20:08 schreef HaaZie het volgende:
hmmm... das jammer
maar, hoe zit het dan met die brackets? die hebben toch echt hun eigen ledje... toch?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
die heb ik vaker gehoordOp zondag 20 mei 2001 20:08 schreef HaaZie het volgende:
hmmm... das jammer
alleen bij gebrek aan bracket, kan ik het niet controleren. Bovendien ben ik niet van plan om voor die extra HDD''s speciaal een bracket aan te schaffen
http://www.pjrc.com/tech/8051/ide/
Ik mot je bekennen dat ik die pin 39 nog niet heb gebruikt om een led aan te sturen......
kep nog niet alles doorgelezen, maar ik denk dat hier de info uit gehaald kan worden...
Proberen op eigen risico...
Kdenk trouwens dat ik zo ff ga proberen
[heel klein beetje offtopic]Op maandag 21 mei 2001 20:46 schreef AcouSE het volgende:
Dat schema ziet er goed uit. Je kunt er wel vanuit gaan dat dat werkt. De grote vraag is nu natuurlijk: Hoe ga je dat netjes aansluiten?
Als ik dat schema zo bekijk, gebruiken master en slave drive dezelfde led?
[/heel klein beetje offtopic]
Niet zo''n enorm probleem. Elegante manier is door gebruik te maken van de 2e aansluiting van de kabel (of zelf nog zo''n stekker aan de kabel maken)
Daar kan je voor mijn part gewoon een printplaatje met ''male-versie-stekker'' erop gesoldeerd aan vast prikken. Op dat printje ook de weerstand solderen en uiteraard een stelletje jumperpinnen zodat je de standaard led-stekkertjes kan gebruiken om erop te prikken
(net ff gecheckt op mijn Elektuur PC Connectors poster)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Silly me.... kep die 470 ohm weerstand gebruikt met led aan de +5volt..... maar kmot gloofk de 12 volt aansluiting hebben
ff rekensommetje:
bij 5 volt moet 3,5 volt worden weggewerkt (1,5 volt voor de led)
R = U/I met 20mA voor de led = 0,02A
R = 3,5/0,02 = 175 Ohm.....
bij 12 volt moet 10,5 volt worden weggewerkt
R = 10,5/0,02 = 525 Ohm.....
Dat lijkt er meer op...
Nog een poging
[edit2]
Ledje brandt.... continu
Andere keer probeer ik het met een HDD''tje
[/edit2]
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Mag je ook het volgende eens verklaren... dit lijkt er toch echt op dat het dus WEL klopt:Op maandag 21 mei 2001 21:31 schreef sebastius het volgende:
Op de IDE connector zit GEEN led-aansturing/aansluiting.
(net ff gecheckt op mijn Elektuur PC Connectors poster)
http://www.gweep.net/~prefect/eng/netappliance/ideled.html
Andere ULR waar het doel dus duidelijk wordt beschreven met oplossing... wederom pin 39
Verwijderd
Even gekeken wat dat was, maar dat is het activity-signaal. Maar dat zal voor het hele IDE kanaal zijn dus niet per drive.... wederom pin 39
Maar in combinatie met het signaal dat aangeeft welke drive geselecteerd wordt kan je het dus denk ik wel bepalen. Maar dan heb je toch wel een chippie nodig (gewoon standaard poortje).
Per ongeluk waarschijnlijk wat kortsluiting veroorzaakt. Gevolg: dode HDD
Maar kep nog zo''n oud kreng liggen om het mee te proberen.