De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
<edit>beide voor 89 ex btw en verzendkosten</edit>
stil, koelt als een van de beste en is prijs/kwaliteit perfect
kost zo''n 50 piek
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
prijs maakt niet uit, koeling daar gaat t omOp zondag 20 mei 2001 15:14 schreef Micronerd het volgende:
Fop 32
kost zo''n 50 piek
die duron van me wil k over de 1050 of liefst nog hoger hebben
Verwijderd
die paar tientjes doen t em bij mij nou ook weer niet.......Op zondag 20 mei 2001 15:17 schreef Forced het volgende:
nou ja, ik wil eigenlijk als het kan, een goede cooler en als het kan voor weinig ping ping
Verwijderd
Want die staat origineel op zuigen, maar blazen doet het bij mij 3 graden beter.
En als je echt extreem wil moet je de fan van een fop 38 op je alha heatsink zetten.
Mijn duron@1000 is idle 27 graden enstressed 41.
Verwijderd
fock die van mij 55 ongeveer stressed, nu staat mn voltage wel op 1.98V maar toch..... erg nette resultaten, maar wat kost zo''n YStech fannetje incl verzendkosten wel niet??? en zijn die dingen een beetje stil?Op zondag 20 mei 2001 15:20 schreef Bitchass het volgende:
Ik heb ze beiden thuis liggen, en je kunt het beste de alpha met ys tech fan nemen, en die fan op blazen zetten.
Want die staat origineel op zuigen, maar blazen doet het bij mij 3 graden beter.
En als je echt extreem wil moet je de fan van een fop 38 op je alha heatsink zetten.
en dan nog wat: zit er tussen die slient versie en de normale in koeling een groot verschil????
doe je nog iets met die koelers, anders wil ik ze wel kopen (waar woon je ±)Op zondag 20 mei 2001 15:20 schreef Bitchass het volgende:
Ik heb ze beiden thuis liggen, en je kunt het beste de alpha met ys tech fan nemen, en die fan op blazen zetten.
Verwijderd
waterOp zondag 20 mei 2001 15:24 schreef kalk0034 het volgende:
ALs je een goede koeling wilt met weinig lawaai ga dan voor de zalman gold of de silverado
Verwijderd
tjah maar wat mogen die dingen wel niet kosten??? op een paar tientjes kijk k niet, maar op 60 piek verschil of zo wel......Op zondag 20 mei 2001 15:24 schreef kalk0034 het volgende:
ALs je een goede koeling wilt met weinig lawaai ga dan voor de zalman gold of de silverado
Verwijderd
Die ys tech zit standaard op de alpha ( bij ned-cool ) maar met die delta zakte de temperatuur bij mij met 8 graden.
Delta maakt wel een beetje herrie, maar voor wat hoort wat.
Verwijderd
en das weer teveel van t goedeOp zondag 20 mei 2001 15:25 schreef Hiro Shima het volgende:
[..]
water
Herrie maakt niet uit, maakt mijn kast toch welOp zondag 20 mei 2001 15:26 schreef Bitchass het volgende:
Delta maakt wel een beetje herrie, maar voor wat hoort wat.
Verwijderd
Verwijderd
dus jij zou voor die 6035 gaan met de standaard fan???Op zondag 20 mei 2001 15:29 schreef Bitchass het volgende:
Ben nu cd aan het branden, internetten, en heb een hele zooi open staan, maar is netjes dertig graden.
Verwijderd
kun je ook kopen in een setje, ik heb hem er los bij besteld.
Verwijderd
het aanbod bij oc-shop is nl wat uitgebreid, maar hier hebben ze geloof ik niet de Alpha heatsink......maar zo zou k in 1 klap arctic, copper spacer, nieuwe koeler en round ide kabel kunnen bestellen....zeer aantrekkelijk
Dus is een alpha beter, maar ook veel duurder, kan ik niet beter een fop32 nemen (ik wil eigenlijk naar de 1gig met mijn celly, btw, heb al geprobeerd, maar deed het niet, moest mijn cmos clearen, moet ik mijn voltage omhoog gooien)Op zondag 20 mei 2001 15:34 schreef Bitchass het volgende:
Ik zou voor de alpha met delta fan gaan.
kun je ook kopen in een setje, ik heb hem er los bij besteld.
Verwijderd
Die van de fop is een beetje low budget, en die van de alpha is echt perfect afgewerkt.
Is ook beter met peltier denk ik.
Zou een keer in de buidel tasten en een alpha met delta combi kopen, dan weet je zeker dat je
Verwijderd
Bij mij werd de cpu 66graden.
Met een coolermaster EP5-6I11 werd hij 58graden.
En met een gemodde coolermaster wordt hij 46 a 47 graden.
Zie hier. Hier word een of andere vage heatsink gebruikt..maar kan ook met een coolermaster. Ohja..en relatief weinig kabaal! Minder als een Fop32 iig..die vind ik veel lawaai maken. Om Over de Fop 38 maar niet te spreken.
http://www.thetechzone.com/display.asp?i=18&p=1
Verwijderd
ik begin idd hevig te twijfelen maar welke delta fan moek er dan bij halen(die bij oc-shop leverbaar zijn). Dit zou al leuk zijn om gewoon op de cpu te plaatsen(met copperspacer). Maar wat zou het me extra kosten als k er bv. een 70 watt peltier op zou gooien, wat heb ik naast de pelt nog meer nodig dan(sealing kit neem k aan, 12piek)Op zondag 20 mei 2001 15:40 schreef Bitchass het volgende:
Maar je moet wel weten dat de fop 32 lang niet zo goed is als de alpha, want de heatsink van alpha is veeel beter.
Die van de fop is een beetje low budget, en die van de alpha is echt perfect afgewerkt.
Is ook beter met peltier denk ik.
Zou een keer in de buidel tasten en een alpha met delta combi kopen, dan weet je zeker dat jebent.
Verwijderd
STIL?????Op zondag 20 mei 2001 15:14 schreef Micronerd het volgende:
Fop 32
kost zo''n 50 piek
Tis net een stofzuiger
Verwijderd
Heb jij ooit iemand horen zeggen dat een alpha slecht koeld?
Verwijderd
dan moet je de FOP38 ens horen............ das pas een stofzuiger. Ifc-freak heeft em en op de club kun je em aan de andere kant van de zaal NOG horen.....koelt wel erug goedOp zondag 20 mei 2001 15:45 schreef NoStra het volgende:
[..]
STIL?????
Tis net een stofzuiger
nee bitchass, niemand......>:)
Verwijderd
Verwijderd
Beetje herrie maar top kwaliteit cooling.
kijk maar naar mijn temperatuur.
dus das de PAL6035 / NLG 115,00Op zondag 20 mei 2001 15:52 schreef Bitchass het volgende:
Hij kost 119 gulden bij de oc shop (de complete cooler), en dan ben je in 1x klaar.
Alpha PAL6035 (Y.S. Tech 3 pins fan)
of de
Alpha PAL6035 (Sunon 4 pins fan)
PAL6035 / NLG 110,00
Verwijderd
maar zit er veel verschil tussen die hp en mp fan??? geluid interesseert me niet echt, maar k wil toch erg graag mn potje cs nog kunnen horenOp zondag 20 mei 2001 15:52 schreef Bitchass het volgende:
Hij kost 119 gulden bij de oc shop (de complete cooler), en dan ben je in 1x klaar.
Verwijderd
deze prijzen komen van ned-cool af, niet ocsahopOp zondag 20 mei 2001 15:54 schreef Forced het volgende:
[..]
dus das de PAL6035 / NLG 115,00
Alpha PAL6035 (Y.S. Tech 3 pins fan)
of de
Alpha PAL6035 (Sunon 4 pins fan)
PAL6035 / NLG 110,00
dit begint onderhand een chat te worden, moek ff een irc kanaal openen???
irc hoe?????Op zondag 20 mei 2001 15:57 schreef neographikal het volgende:
[..]
deze prijzen komen van ned-cool af, niet ocsahop
dit begint onderhand een chat te worden, moek ff een irc kanaal openen???
Verwijderd
En er zit wel degelijk verschil tussenmp en hp. je moet de hp hebben, 119 bij oc shop.
kan ik niet beter een fop32 kopen
en er een xtra fan op zetten (meer toeren dan die fop32)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
die hoge piep vink nu niet echt een voordeel daarom vraag k et ook...........>:)Op zondag 20 mei 2001 16:04 schreef Bitchass het volgende:
Koop je toch een fop 38, is ook delta fan, en heatsink is hetzelfde als die van de fop 32.
alleen nu nog de vraag met die 1 gig (zie eerder in deze topic), moet ik mijn voltage omhoog doen
Verwijderd
En, die fop is ook zeer goed hoor. alleen wel minder dan de alpha, maar dat licht aan de kwaliteit van de heatsink.
Verwijderd
http://www.thetechzone.com/display.asp?i=18&p=1
Koelt beter als een Fop38 en minder lawaai EN goedkoper..
Ja, door een hoger voltage ben je verzekerd van een hogere stabiliteit.Op zondag 20 mei 2001 16:06 schreef Forced het volgende:
ok dan maar een fop38 (wat is ± verschil in temp met fop32)
alleen nu nog de vraag met die 1 gig (zie eerder in deze topic), moet ik mijn voltage omhoog doen
ps: Coolermaster Ep56h51 is heel goed en goedkoop. En als je dat niet vindt pleur je er een Delta Fan 6800 rpm op. En als dat weer niet genoeg is, koop je een adapter voor een 80mm fan (Sunon ofzo), dat koelt pas! (gezien bij HardOCP):)
hopen dat je hier wel wijzer van wordt!
Verwijderd
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=150&page=5
hieruit blijkt dat de superorb het beste koelt??? vreemd, ik moet dat ding niet op mn core hebben nooit van me leven
btw misschien kan iemand een schatting maken, nu is mij ntemp 22 graden idle (met rain en 37 stressed (zonder rain) wat zal hij zijn op 1 gig
Kan de GlobalWin WBK38 ook op een celeron
45 stressed (zonder, maar das logisch!)
Knap he!
Gedaan met zwaar wiskundige berekeningen!:o
Denk het welOp zondag 20 mei 2001 16:14 schreef Forced het volgende:
ff een herhaling:
Kan de GlobalWin WBK38 ook op een celeron
Verwijderd
met die hp fan komt die alpha er verrekte goed van af, maar als ik nou die mpfan erop gooi........hoeveel graden zou me dat ongeveer schelen(nou ja erbij dan
maar het geluid van die hp, is dat zo''n lekkere hoge zoemtoon of een aanvaardbaar iets wat je toch niet echt hoort als je boxen een beetje staan te draaien
Verwijderd
kijk ff op oc-shop, onder de peltier afdeling daar staat radiate, waarmee je wattage kunt uitrekenenOp zondag 20 mei 2001 16:25 schreef Forced het volgende:
das niet echt een antwoord op mijn vreeg
ik heb dat programma al en om dezelfde temp te hebben als nu moet hij op 1,3 (uitgerekent, maar op 833,333333 enz. moest hij op1,45, ik heb hem nu op 1,5 (of 1,55 weet niet precies) en hij is evenwarm)Op zondag 20 mei 2001 16:31 schreef neographikal het volgende:
[..]
kijk ff op oc-shop, onder de peltier afdeling daar staat radiate, waarmee je wattage kunt uitrekenen
Sorry maar die coolermasterheatsink owned,Op zondag 20 mei 2001 15:19 schreef neographikal het volgende:
[..]
die paar tientjes doen t em bij mij nou ook weer niet.......k moet gewoon een goede koeler hebben ipv van mn brakke coolermaster DP56H51. Door mn redelijk hoge voltage wordt cpu nl. erg heet....
alleen de fan is ontiechelijk brak, andere fan op die heatsink en je hebt een Volcano...
Ik heb er zelf een 92mm op gedaan en Nostra ook,
plaatjes van mijn mod zijn hier te vinden:
http://www.xs4all.nl/~rinusngb/tweaks
Verwijderd
Verwijderd
hoeveel koelingperformance verlies ik als ik ipv de hp, de mp delta fan erop zet. K heb net stukkie mp3 gevonden met geluid van die hp, en het bevalt me nu niet echt goed...........
hoeveel zou k ongeveer verliezen, en als ik die mpversie erop zou gooien, zou dan de FOP32-1 nog steeds slechter presteren??
Verwijderd
heb ik allemaal al gezien, maar een fan die minder geluid maakt hoeft niet minder irritant te zijn.......ligt ook aan de toonhoogte en dergelijke dingen. Maar het gaat me om het verlies als ik die ietwat mindere fan erop zet, en het verschil tussen die combi en een FOP32-1.Op zondag 20 mei 2001 18:46 schreef Commander_Data het volgende:
kiek hier us ff.
En klik 1 pagina verder en zie hoeveel herrie ze maken
ff voor de duidelijkheid:
Alpha 6035 blok met Delta AFB-60MP
of
FOP32-1.
(zit er tussen deze 2 combi''s erug veel verschil????)
of misschien een andere koeler met ook weinig geluid.
Verwijderd
De Alpha neemt minder ruimte in, en is in mijn bescheiden mening technisch gezien een betere koeler. De FOP32-1 is goedkoper, maar neemt meer ruimte in en heeft een moeilijker bevestigings clip. (De Alpha kun je gewoon met je vingers monteren, geen schroevedraaier nodig)
Die Ystech fan op de FOP32-1 kun je natuurlijk ook op de Alpha zetten.
(Had ik vroeger, dat beviel wel) De Ystech is meer cfm (26 tegen 19) dan de Delta MP en koelt dus iets beter.
De Ystech fans zijn echter niet zo sterk mechanisch als die Delta. Die kunnen gewoon meer hebben en gaan waarschijnlijk langer mee.
Nedcool verkoopt ze zo. Mijn ervaring met Delta is dat ook de MP fans zachtjes janken.
Wat je dus op dat MP3''tje hebt gehoord geldt ook een klein beetje voor die Delta MP. Die Ystech heeft het niet.
Opties :
FOP32-1, is goedkoper maar is groter.
Alpha is duurder, maar past altijd en overal, technisch wat mooier ontwerp.
sjah,
decisions, decisions..
Greetz,
Hooi.
PS als laatste optie, neem een Alpha met een Sunon 21/23 CFM fan. Heel stil, en levenslange garantie op de fan.
(zie terug in deze topic),
ik heb nu echt geen idee meer wat ik moet kopen , ik ben ten einde raad
Verwijderd
Mazzl.
Verwijderd
en dat met gewone standaard cooling (ok, ok, ik heb er wel 2 grote 8x8 fans boven staan blazen, maar ja.. daar heb ik later nog een vraag over)Op zondag 20 mei 2001 19:35 schreef Hooi het volgende:
0,4 X 42 = +/- 17 graden boven de kamer op 25 = circa 42 graden met een beetje goede airflow in de kast.
Mazzl.
is dat fullload/stressed (weet ik veel hoe jij dat noemt) ik zeg gewoon stressedOp zondag 20 mei 2001 19:35 schreef Hooi het volgende:
0,4 X 42 = +/- 17 graden boven de kamer op 25 = circa 42 graden met een beetje goede airflow in de kast.
Mazzl.
pak dan een Swiftech ....Op zondag 20 mei 2001 15:15 schreef neographikal het volgende:
[..]
prijs maakt niet uit, koeling daar gaat t om
die duron van me wil k over de 1050 of liefst nog hoger hebben
En ik blijf erbij dat de heatsink van deThermoengine beter is als die van een Globalwin of een Alpha.
Geen inspiratie
Verwijderd
Stressed maximum, maar dan wel met een fan die boven in de kast (80mm) de warme lucht er uit haalt, en een vooronder 80mm die koelere lucht naar binnen brnegt.Op zondag 20 mei 2001 19:51 schreef Forced het volgende:
[..]
is dat fullload/stressed (weet ik veel hoe jij dat noemt) ik zeg gewoon stressed
Als je dat niet doet loopt de temp vroliek naar de 35/40 graden in de kast, en wordt je cpu ook 10/15 graden warmer...
ik heb er nu twee groten fans boven blazen 1 tje uit vording uit en er komt een onder die koelere lucht naar binnen brnegt.Op maandag 21 mei 2001 01:03 schreef Hooi het volgende:
[..]
Stressed maximum, maar dan wel met een fan die boven in de kast (80mm) de warme lucht er uit haalt, en een vooronder 80mm die koelere lucht naar binnen brnegt.
Als je dat niet doet loopt de temp vroliek naar de 35/40 graden in de kast, en wordt je cpu ook 10/15 graden warmer...
En nog een bij mijn pci/agp sloten
Verwijderd
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik voor de FOP32-1 met arctic, maar misschien met copperspacer, of heeft dat helemaal geen zin???
Verwijderd
Temperatuur.. mhhjaahhkijk..
Ik heb zelf gemerkt dat het iets scheelt. Maar niets sensationeels, als je hem alleen erop zet iets van minder dan een graad, als je één kant van de spacer insmeert met koelpasta ca. 1 graad, en beide kanten insmeren rond de 1,5 graden...
Da''s niet echt veel, als er een wolk voor de zon schuift, je raam gaat open, of zelfs maar de kamerdeur, kan het meer schelen !!
Heb je enig idee wat het scheelt als je na 3 maanden het stof uit je CPU koeler haalt ??
t''scheelt iets met die spacer, maar daar moet je het echt niet voor doen.
"Better safe then sorry" is het motto !!
Verwijderd
http://www.overclockers.com/articles251/
dit is een artikel over fan''s, namelijk de 38 cfm Delta, een 33 cfm Papst en een 26 cfm Y.S. tech. ( allen 60x60 fan''s ). Deze testen o.a. door ze te plaatsen op een Alpha 6035 en een FOP -heatsink.
Je ziet dat de FOP heel heel heel erg dicht in de buurt komt zeker onder load en met de delta fan (geen verschil)
Verwijderd
Als je een peltier wilt gebruiken zou ik sowieso voor een alpha gaan. Want dat past veel beter. Maar als je een peltier wilt, word je eigenlijk ook verplicht om een HP fan te kopen.
Ik zal even de fans op een rijtje zetten voor je. Hierbij moet je rekening houden dat hoe beter ie koelt, hoe meer herrie hij maakt. Dit is (bij dezelfde maat 60x60 dus) onomstotelijk met elkaar verbonden
Van goed naar slecht (slecht in de zin van, koeling, ze zijn wel stilllll )
Delta HP
YS Tech
Delta MP / Sunon
Hiertussen liggen natuurlijk nog allemaal andere fans. Om deze in dit schema-tje in te vullen pak je simpelweg de CMF van iedere fan.
Geen inspiratie
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
vreemd maar waar
Verwijderd
na 2 dagen draaide die van al op 848Op maandag 21 mei 2001 19:49 schreef seac het volgende:
uhhh ik wil hem niet kapot hebben ... hij is nog maar een maand oud
Verwijderd
me 2, direct het bios in en op 850 gezet ( 600 orgineel ) nooit meer onder de 850 geweest.Op maandag 21 mei 2001 20:57 schreef Bitchass het volgende:
Nou, poe poe die van mij draaide na 1 seconde al op 1000Mhz
Verwijderd
niet zeuren, je zou ook tot bezinning kunnen komen en em eerst even rustig stabiel laten draaien en rustig opschroeven zodat je je hardware niet naar de klote helpt....is niet gebeurd, das mzzl. Je kunt van tevoren niet weten hoeveel warmte je cpu gaat afgeven. mijn motto: eerst testen voor je de boel naar de klote helptOp maandag 21 mei 2001 20:57 schreef Bitchass het volgende:
Nou, poe poe die van mij draaide na 1 seconde al op 1000Mhz