[BC3] Multiplier locked!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb al sins enige tijd problemen met het OC''en van mijn PC.

De FSB is zonder problemen in te stellen. Alleen de multiplier blijft niet instelbaar terwijl mijn proc. toch echt geunlocked is.

Ik heb al veschillende BIOS versies geprobeerd zonder resultaat.

Nou kreeg ik dus van mijn leverancier te horen dat het simpelweg met mijn A7A mobo het gewoon niet kan! :(

Is er iemand hier die dat wel of niet kan bevestigen? :?

Tnx.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Nope. Kon volgens mij niet met een A7A266.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Inderdaad niet echt mogelijk.

Freelance tweaker

• BC3 Victim
Niet echt of echt niet?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op zondag 20 mei 2001 11:24 schreef MrJ het volgende:
Niet echt of echt niet?
echt niet :(

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Niet echt dus....

Je kan je multiplier niet instellen via de bios of een standaard jumpertje..

Wat kan je doen.
- Kijken of je je mobo kan solderen en een aantal elementjes toe te voegen zo dat je wel met een jumpertje kan spelen (niet aan te raden trouwens, voor de beginner }))
- Probeer aan dat japanse tussen stukje te komen voor socket a procs. Hier mee kon je je multiplier dus daarmee instellen, Socket op je socket a waar dan je proc in zit. (Alleen moeilijk te krijgen :()
- Verbind de bruggetjes op je proc. Ook misschien een aantal door vijlen/snijden/branden o.i.d. Zeg maar zoals de eerste socket a procs werden geoced (:?). (De makkelijkste oplossing, neem hier wel het geduld voor..:9)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:26

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op zondag 20 mei 2001 16:22 schreef Halon 1202 het volgende:
- Verbind de bruggetjes op je proc. Ook misschien een aantal door vijlen/snijden/branden o.i.d. Zeg maar zoals de eerste socket a procs werden geoced (:?). (De makkelijkste oplossing, neem hier wel het geduld voor..:9)
is dit niet superriskant? ik heb nl. hetzelfde probleem met m''n mobo :(

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 16:34 schreef HaaZie het volgende:
is dit niet superriskant? ik heb nl. hetzelfde probleem met m''n mobo :(
Nee hoor.. Alleen je moet niet overhaasten. En je hebt geen garantie meer ;) :( .. Je kan natuurlijk moeilijk uit leggen dat je koeler die krasjes heeft gemaakt....

Heb het zelf gedaan met m''n ''oude'' duron 600.. die wou toch met een gewone heatsink/fan combo netje tot de 850 MHz.. Niet slecht voor een uurtje werk...

Heb het persoonlijk eerst geprobeert met standymesjes maar de gene die ik thuis had waren een beetje oud.. dus dat ging niet lekker. Toen maar een priem en een metaal vijl geakt en de priem goed scherp geslepen. Daarna met de priem die bruggetje heel voorzicht door gekrast. (natuurlijk alleen de gene die open moesten) toen met van die printplaten reparatie spulletje de juiste bruggetjes weer verbonden en voila.. even droogen en een stukje sneller.

Wat wel belangrijk is je moet er wel de tijd en het geduld voor hebben.. Kan nog al saai worden om zijn klein kl*te bruggetje door te snijden (:?) Maar het is wel goed te doen...

• BC3 Victim
Hmmm,

geen tijd (en kunde!) om mijn mobo te solderen enzo....

Dan maar proberen een FSB van 150MHz te krijgen dat stabiel draait. :9

Of natuurlijk een ander mobo....

Maar dat betekent ook weer nieuwe installaties van W2k&Linux. :(

Nah, geen tijd en zin daarin.
Bovendien (op die multiplier na) is ''t een zeer goed bordje in mijn ogen!

Verwijderd

je kan gewoon de multiplier instellen op je proc met de bruggen, moet je ze niet allemaal doen maar elke MP heeft zijn eigen brug geloof ik.
moet je ff een schematje bij THG halen

• BC3 Victim
THG :?

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Op maandag 21 mei 2001 08:19 schreef MrJ het volgende:
THG :?
Tom''s Hardware Guide

En gewoon alle L1 brugjes inkleuren! Heb ik ook gedaan... werkt perfect! 8-)

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/akrul/images/other/AMDOC2.JPG

twitter.com/curly_sanders

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:47

Wallie

Herr

Op maandag 21 mei 2001 08:32 schreef Dope-E het volgende:

En gewoon alle L1 brugjes inkleuren! Heb ik ook gedaan... werkt perfect! 8-)
Dit werkt dus niet, aangezien je op het mobo geen mogelijk heid hebt om je multiplier in te stellen. Je moet dus de andere bruggetjes inkeluren. Uit m''n hoofd L3 L4 L6, maar daar moet je gewoon even kijken op .....

-- toevoeging --

Artikeltje over dit onderwerp

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Hmm... Wallie??????

Na ja, dat was ik dus.. waarschijnlijk een verkeerd cookie ergens???

de link was dus -> Artikel

}) hehehe

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

what geen multiplier tweaking aaaaaaaah :'(:'(:'(:'(:'(:'(

laat die a7v dan maar zitten zijn er nog andere moederborden met de zelfde mogelijkheden en even veel functies als de a7v met lekker veel tweak functies en een 266 fsb ondersteuning :9~

• BC3 Victim
Nu deze nog een keer *BUMPEN*, daarna hou ik ''t ook echt voor gezien...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
VIA verkoopt die "tussenstukjes" op de site. Kosten $60 per stuk. Gewoon importeren die handel :)

Ook handig als je "haakje" aan je socket is afgesleten door het vele (de-)monteren van koeler op je proc :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BC3 Victim
Op zondag 20 mei 2001 21:51 schreef MrJ het volgende:
Hmmm,

geen tijd (en kunde!) om mijn mobo te solderen enzo....

Dan maar proberen een FSB van 150MHz te krijgen dat stabiel draait. :9

Of natuurlijk een ander mobo....

Maar dat betekent ook weer nieuwe installaties van W2k&Linux. :(

Nah, geen tijd en zin daarin.
Bovendien (op die multiplier na) is ''t een zeer goed bordje in mijn ogen!
bij nieuw mobo comp opnieuw installeren?? bij mijn mobo niet hoor....

• BC3 Victim
bij nieuw mobo comp opnieuw installeren?? bij mijn mobo niet hoor....
Hmmm, van een totaal andere chipset gaat W2k zeker wel over zijn nek hoor!

Je kan het OS daarna dan wel min of meer weer werkend krijgen, maar mijn ervaring is daarintegen dat je er toch wel een corrupt OS er aan over houdt....

Pagina: 1