[BC3] Verloren data na overklokken

Pagina: 1
Acties:

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14
IK heb net geprobeerd om m''n cpu op 500MHz te laten rennen ipv op de normale speed van 400. Helaas is volgens mij m''n hd zo fucked up geraakt dat ik de data op c kwijt ben.

Komt dit dataverlies door het overklokken?

Verwijderd

Dat kan je... als je te ver overclocked kan de processor fouten gaan maken met het bereken en dan kan er nogal is wat in de soep lopen.

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 05:09
gebruik ff powerquest lost & found voor je files terug te halen. Werk goed maar alleen erg lang.

Verwijderd

Rekenfouten idd.

Kan je hdd niet zo goed tegen. Je kan ''m controleren op rekenfouten met prime95.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 01:18 schreef Hoicks het volgende:
IK heb net geprobeerd om m''n cpu op 500MHz te laten rennen
O, ik zie dat je ''m heb laten rennen. Misschien is i door vermoeitheid wel iets vergeten. ;)

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 16:05

Bene

list incomprehension

Bij mijn eerste overklok beweerde Windows dat er registry fouten waren gevonden - als groentje maar heel veel op NEXT en YES geklikt. Guru''s weten vast wel wat er gebeurd als je een registry terugzet zonder ooit een backup gemaakt te hebben..

..juist, dan wordt de registrybackup gemaakt tijdens de installatie teruggezet - ALLES aan instellingen kwijt :) Brandjeschoon! Overklokken is cool!

edit:

Ik kan niet zo goed schreifen!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:47

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Sommige mobo''s zijn niet zo goed in het lopen op frequenties anders dan 66, 100 en 133 mhz, kan het ook aan liggen. Bij mij iig wel. Mijn celly op 66 mhz, no problemo, 100 mhz, no problemo, 75 registry errors.

Wat je NOOIT moet doen, is dus op 75 mhz gaan defraggen.
Ik was ff vergeten dat ie op 75 mhz liep, na defrag :( helft van files corrupt :(

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Over die aanpassingen op de fsb: elke pc heeft weer zijn eigen wel/niet mogelijke fsb''s. Dit hangt helemaal af van op welke cas/ras je geheugen draait, wat de ratio is tussen sys/ram, wat voor videokaart er in zit en blablabla.

De vraag is trouwens of je al je data echt "kwijt" bent, of dat windows dat alleen maar dacht. Het probleem is wel dat omdat in het windows register deze data nu niet meer geregistreerd staat, je sommige programma''s (die er dus nog wel op staan) niet meer kan opstarten. Ik zou in ieder geval eerst ff goed kijken wat je nu echt precies kwijt bent.

Groets,
Jonas

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

wat voorŽn mobo heb je eigenlijk?
als je een high-point of promise controler hebt voor je ATA 100/66 iss die het waarschijnlijk geweest, als je extreme FSBŽs gaat draaien wil het nog wel eens een goed iedee zijn om je HDŽs aan je ATA33 conectors te hangen
Pagina: 1