[BC3] CCFL "omvormer" werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als ik me CCFL aansluit op me voeding via omvormertje dan gaat me CCFL niet aan maar een zwart dingetje (weerstandje) wel, dat gaat namelijk roken en gloeien, lijkt me er niet egt goed voor.

Rode draad zit op gele draad van voeding en Zwart zit op zwarte van de voeding, dit zou dus 12V moeten zijn. Of niet?

Op het doosje van het "omvormertje" (heet dat zo?) staat:
CCFL - inverter
DC 12V input type

Weet iemand wat hiermee mis is? (behalve dan dat er iets gaat fikken, want dat wist ik al)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zaterdag 19 mei 2001 19:46 schreef The_Will het volgende:

Weet iemand wat hiermee mis is? (behalve dan dat er iets gaat fikken, want dat wist ik al)
Omvormertje verkeerdom aangesloten ? check ff wat in- en output is.

• BC3 Victim
Hoe bedoel je dat?

Hebbie het over de stekkertjes op dat omvormertje? Die kun je niet omdraaien want de input is een 2 pins stekkertje en naar CCFL zijn het 3 pins.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb het zelde velleman-omvormertje als jij denk ik. Ik had m toen met mn stomme kop |:( verkeerd om aangesloten en hij ging toen ook roken en zo.
Idd de rode draad moet op de gele (+12v) en die andere moet op de zwarte draad (-12v en NIET de -5v!) NAAST die gele draad op de molex connector. Als t goed is zou die het nu moeten doen. Zoniet moet je ff naar de electroboer voor een nieuwe. ;)

• BC3 Victim
Op zaterdag 19 mei 2001 20:11 schreef REG10 het volgende:
(-12v en NIET de -5v!)
Hoe bedoel je dat? Is er dan verschil tussen die 2 zwarte draden? Ben nogal een leek op dit gebied.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
zwart is gewoon ground, is beiden hetzelfde hoor...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:23

RvV

En er bestaat toch niet zoiets als -5 of -12? Toch altijd gewoon 0?

Y'24

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 20:11 schreef REG10 het volgende:
Ik heb het zelde velleman-omvormertje als jij denk ik. Ik had m toen met mn stomme kop |:( verkeerd om aangesloten en hij ging toen ook roken en zo.
Idd de rode draad moet op de gele (+12v) en die andere moet op de zwarte draad (-12v en NIET de -5v!) NAAST die gele draad op de molex connector. Als t goed is zou die het nu moeten doen. Zoniet moet je ff naar de electroboer voor een nieuwe. ;)
Ja hoor :) 24 volt en 10 volt op je hdd ofzo..

Sorry hoor maar die twee zwarten hangen bij de voeding in hetzelfde kloddertje soldeer.

dus gewoon rood op geel en zwart op zwart

enneuh ;) dat zwarte ding is een vast een diode (of een zwartgeblakerde weerstand? >:))

Hmmm, misschien kortsluiting op het printje ofzo?
Pagina: 1