[BC3] Overklokken lukt niet meer??? Heeft gewerkt...

Pagina: 1
Acties:

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
ik heb een p2-350 op een 6BTM.
niks over 6BTM, want het is een kei relaxed bordje.

p2-350 heeft altijd op 400 gedraaid.
met nieuwste bios.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Beste tweakers,

Ik heb al jaren een Chaintech 6BTM (jaja, budget, ik weet het) met een Celeron 333 (SL2WN) draaien. (als 3e systeempje, don''t worry)

Voorheen draaide dit systeempje probleemloos op 418 Mhz.
Sinds enige tijd werkt hij helaas alleen nog op de standaard snelheid.
Als ik in de BIOS de snelheid opvoer wordt hij tijdens de POST steevast weer gewoon als 333 (66x5) getoond.
Dit zou volgens diverse bronnen moeten werken op 5.0 x 83MHz = 415MHz

Ik heb vandaag al mijn BIOS geflashed maar zonder resultaat.
Het lijkt wel alsof het bord de Proc. herkent aan zijn ID en vervolgens deze snelheid afdwingt.
Ook een PII-300 krijg ik niet over zijn standaard snelheid heen op dit bord. Op mijn Asus P2B draait die zonder problemen op 375.

Heeft iemand toevallig nog hints waar verder te zoeken...............

En zou ik evt. met SoftFSB nog wat kunnen winnen?

Bvb dank voor jullie hulp.

Techleut

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Das fijn dat je zo tevreden bent met dat Chaintech bordje maar heb je evt. ook nog briljante ingevingen waarom dat ding na 2 jaar ofzo in eens niet meer kan overklokken?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

misschien een jumpertje verkeerd?
Bij mijn mobo (compleet anders, dat wel)
zit een jumper die me proc op auto herkenning of overclock modus zet.
Misschien iets voor jou?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• BC3 Victim
lijkt me stug, kan me niet herinneren dat ik ooit nog iets heb aan gepast aan het MB''tje maar dat zegt ook niet altijd alles :-)

Misschien toch maar ff checken of ik nog een manual-pdf''je kan vinden op die site van Chaintech

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Geen geklaag over een 6btm:)
Ik heb hier thuis eentje draaien als server met en celly-2 733:)
Maar over het probleem, het enige wat ik me kan bedenken is dat je cpu aan''t overlijden is

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• BC3 Victim
Op zaterdag 19 mei 2001 21:55 schreef gellie het volgende:
Geen geklaag over een 6btm:)
Ik heb hier thuis eentje draaien als server met en celly-2 733:)
Maar over het probleem, het enige wat ik me kan bedenken is dat je cpu aan''t overlijden is
Ben ik het best wel mee eens. Gezien dat de cpu info pas in de p3 werd opgenomen als ik het me goed herinner.

Misschien zelfs dat je geheugen een beetje aan het kloten is. Wat je trouwens wel kan proberen is een prgje genaam cpu cool ofzo kan je vast en zeker wel vinden via tuwcows.

• BC3 Victim
OK, goede tips maar zoals eerder vermeld lukt het me ook niet om een andere proc. (P2 300) op te schroeven.
Geheugen wordt genoemd, maar die relatie had ik nog niet gelegd.
Misschien wordt het langzaam wel eens tijd om mijn trouwe Celleron-systeempje te gaan upgraden naar een dual-athlon 1,2 straks :)

I.e.g. bedankt voor het meedenken.......

Verwijderd

Techleut,
misschien een stom idee, maar is dat Chaintech bordje zo''n bord dat de Cmos data met de batterij vasthoudt misschien..?

Je zegt "al jaren".. misschien is het batterijtje gewoon op en houdt hij de info niet vast.

Greetz,
Hooi. ;)
Pagina: 1