De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Y'24
Weet niet precies welk slot je mobo is, het mijne is nl slot met een socket 370 convertor.
Mijn cooler zit nu met elastiekjes vast.
Werkt wel, wordt niet te heet.
Misschien een oplossing?
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
gebruik die ipv elastiekjes, die elastiekjes oefenen namenlijk niet een erg grote kracht uit
grtz Theuno
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Asus P3b-f
Intel CPU Model: Celeron
Freq.: 433Mhz
Ratio 6.5x
Bus fsb: 66Mhz
7=OFF
8=OFF
9=ON
10=ON
1=OFF
2=ON
3=ON
4=OFF
6=ON
Manual Rev.1.04
P3B-F BIOS Ver. 1006. 06/30/2000
Voltages: 1.5V-2.25V, het maximum wat ik gezien heb is 2.6V met waterkoeling. De CPU mag 70''C max worden. Normale temperatuur is 30-55''C lijkt mij.BIOS Upgrade and Road Map :
- Fix Windows 2000 cannot be installed if all PnP devices in Super I/O are disabled.
- Support 566MHz and 850MHz CPU with clock ratio equal or greater than 8.5x.
- Revise Coppermine Vcore limit for 128K cache Coppermine.
- Fix Hardware Monitor false alarm of CPU vcore when using old celeron CPU.
als je een stuk papier op je bureau legt ook niet, dus dat is iets wat nix uitmaakt, hou um uns aangeduwd als je um boot
klinkt raar, maar als je koelprut niet supergoed contact maakt, dan wordt je celly al veel warmer. Probeer gewoon eens dat ding er steviger op te houden, en kijken hoe heet ie dan wordt.
moet je koeler ook heet worden, word ie da niet = contact slecht
anders kan je ook nog proberen je bios te resetten
Op mijn mx kan ik me hand nog net houden, maar me processor wordt aangenaam warm (30-40) graden celsius (heb geen temp meter:()
In de bioshandleiding (hoofdstuk 4.4 - pagina 54) Advanced Menu, staat toch echt dat je de Vcore kan instellen in ranges lager dan jij zegt, er staat zelfs een voorbeeld van 2.0V bij. Als je met een Slot1->370 converter werkt: Appendix 7.3.3. pagina 112 staan de jumperinstellingen van een Asus slotket.
Volgens mij heb je je Koelvoethouder flink gesloopt en maakt hij nu geen goed kontakt meer. (of er is een jumper van de slotket afgevallen tijdens het rommelen).
Laatste upgrade mogelijkheid met dit mobo
(ASUS p3v133)
Hoe staat het nu met die proc eigenlijk?
Jumpertjes eruit gevallen?Op zaterdag 19 mei 2001 01:05 schreef Karel het volgende:
En vergeet niet, ik heb het nu dus ook bij de oude koeler die er eerst op zat...
Voor de rest ook geen jumper.
Die jumper zit rechtsboven net naast de socket.
''t Zal haast niet, maar misschien heb je hem gemist?
Heb even gekeken, maar bij mij zitten er niet nog meer jumpers op.
/edit
Een zus die Counter Strike speelt.
Das pas cool
Dan maakt ie in ieder geval wel kontakt met je CPU... draait de fan wel betrouwbaar? dat probleem heb ik eens gehad met een P2/SECC koeler nl...Op zaterdag 19 mei 2001 01:40 schreef Karel het volgende:
de koeler wordt trouwens wel best heet volgens mij, tenminste, 1 maal heb ik hem aangeraakt en toen was ie behoorlijk heet...
Okee, paar dingetjes:Op zaterdag 19 mei 2001 00:41 schreef Karel het volgende:
Ok, ik heb een pc''tje staan (waar me zus Counter-Strike op speelt) met een asus p3b-f moederbord en een celeron
433. Er zat een kut koelertje van intel op, dus ik besloot er een andere op te
zetten. Ik haal de flipchip eruit, oude koeler eraf, nieuwe koeler erop,
flipchip weer in het moederbord. Klaar.
Opstarten, wat lampjes, niks.
Huh?
Nog een paar keer proberen.
Een keer waarschuwings biepjes.
Handleiding: cpu te warm
????
Ineens kwam ik in de bios. cpu: ergens in de 80 graden.
Oeps...
Ouwe koeler er weer op.
Zelfde verhaal. Ineens zit ik weer in de bios. 99 graden... 100... 102...
oeps...
CPU vcore staat op 3.4, ik kan kiezen tussen 3.4 of 3.5. Maar op de intel
site staat dat de celeron 433 op 1.9 moet??? Iemand een idee???????
Help me please!
Karel
ps. Heb ook een nieuwe flipchip nodig want dat plastieke klemmetje is dus
gewoon kapot gegaan door die kut metalen klemmen op die koeler....
- <li>celly 433 is geen flipchip, maar PPGA. Je hebt als het goed is dus zo''n zwart keramisch ding, met een metalen plaat erop. Als je een groen plaat hebt met een klein blauw plakje erop is het een flipchip, maar dan kan het geen 433 zijn. <li>CPU Vcore op 3.4, no way. Dat kan niet eens met een BX mobo over het algemeen. Hoogste voltage op slot1 is 2.8 volt, voor hele ouwe PIIs. Je hebt waarschijnlijk Vio gezien, die gaat wel op 3.3/3.4. Als je Vcore echt op 3.4 staat dan heb je ONGELOFELOOS geluk dat je celly nog niet finaal is doorgefikt, _als_ ie dat tenminste niet is. <li>Cellys tussen 266 en 500 hebben allemaal een Vcore nodig van 2.0V, latere gaan op 1.5 of 1.65 V. <li>dat ding met die nokjes dat je gesloopt hebt heet de socket, en die zit op een zogenaamde "slocket" in jouw geval. Flip-chip is de naam van de nieuwere cellys en de socket PIIIs. HEt is mogelijk dat doordat je aan die slocket hebt zitten klooien je een paar signaallij ntje gemold hebt waardoor het mobo doorkrijgt dat ie een veel te hoog core voltage moet geven <li>aan de ene kant van die socket zit een wit regeltje, waar "socket 370" op staat. Dit is soms hoger dan de rest van de proc. Zorg dus dat de uitsparing van je koeler aan die kant zit. beweeg bovendien je koeler een beetje de andere kant op, soms hangt ie net op dat richeltje en dan krijg je het geen goed contakt verhaal. <li>zorg dat je nieuwe koelpasta haalt en erop smeert. Als je eenmaal de koeler eraf trekt is de oude koelpasta vaak neit effectief meer.
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Na dat denk ik niet..Op zaterdag 19 mei 2001 17:21 schreef cheshire87 het volgende:
of in processoren & moboŽs![]()
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Nou congratz dan maar heOp zaterdag 19 mei 2001 20:37 schreef Karel het volgende:
het enige wat ik hoefde te doen was een nieuwe slot 1 -> socket 370 converter te kopen, dit keer een van asus met jumpers erop... alles gewoon standaard en het draait weer...
JijOp zaterdag 19 mei 2001 17:17 schreef cheshire87 het volgende:
Žt is toch echt socket ipv slocket, ofje nog??
Vroeger, wel een a twee jaar geleden, had intel allemaal processors op een zgn "slot 1" interface zitten ipv een socket. Later kwamen de celerons er in socket vorm, maar omdat ze elektrisch kompatibel waren kreeg je al gauw plaatjes waar je een socket cpu op kon prikken, waarna je het hele geval in je slot 1 prikt.
Die converterkaartjes heten meestal "slockets".
Heel mooi, gefeliciteerd!Op zaterdag 19 mei 2001 20:37 schreef Karel het volgende:
alles gewoon standaard en het draait weer...