Toon posts:

[BC3] Katmai geheugen koelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de koeler van mijn slot1-katmai afhaal, en een 5x5cm waterblokje neem, wordt het geheugen op de cpu-print niet meer door een ventilator gekoeld.
Is dat een probleem?
Moet er een koeling op die geheugenchips?
Zijn passieve koelprofieltjes voldoende?
Of moet er zo''n lange slot1-plaat over de cpu én over de geheugenchips?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
volgens mij hoef je die helemaal niet te koelen hoor.

die geheugen chips heten trouwens Cache, het is het L2 cache om precies te zijn, bij de p3 is dat 512kb. :9

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

gewwon met een paar koelribben dan kunne ze ook hun warmte kwijd

Verwijderd

Het heeft overigens niet eens zin om een Katmai te waterkoelen, veel schiet je er niet mee op. Die processor zit ongeveer bij 600 al aan z''n max.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01
de cache ligt ook een paar milimeter lager als de core, dus ze hoeven normaal gesproken niet gekoeld te worden.
maarja, je bent een tweaker of je bent het niet -> Koelen die hap!

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Op zaterdag 19 mei 2001 15:43 schreef Vo0 het volgende:
Het heeft overigens niet eens zin om een Katmai te waterkoelen, veel schiet je er niet mee op. Die processor zit ongeveer bij 600 al aan z''n max.
De mijne loopt op 667 :P

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Die processor zit ongeveer bij 600 al aan z''n max.
dat komt dus door die cache, die draait op de helft van de CPU clock... en op 300Mhz zitten ze wel aan hun max... dus zoveelte beter je die koelt zoveelte verder kan je core...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 20:26 schreef P5ycho het volgende:

[..]

dat komt dus door die cache, die draait op de helft van de CPU clock... en op 300Mhz zitten ze wel aan hun max... dus zoveelte beter je die koelt zoveelte verder kan je core...
Weet ik en daarom is 600 ongeveer max :)
Er zijn idd uitzondering Hazzz-E, jij hebt echt mega veel mazzel :)
Pagina: 1