Toon posts:

[BC3] Mijn TEST waterblok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ben ook bezig geweest met een waterblok.:)
members.nbci.com/_MadMaxx/waterblok/waterblok.html

Ik zou zeggen kijk er eens naar en post je mening.
Thanx Xtreme.

Verwijderd

Kan plexiglas wel goed warmte geleiden?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
die plaatjes zijn zo vaag, ik ziet ut echt niet hoor....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 20:51 schreef Vo0 het volgende:
Kan plexiglas wel goed warmte geleiden?
eh nee. Dat zei ik ook de site. Het is niet optimaal zo maar ik ben gewoon een beetje aan het proberen. :)

• BC3 Victim
als je het plexi aan de onderkant waar de heatsink weghaald, zodat deze direct op de core komt, en zorgt dat het NIET lekt, is zelfs die een heel aardig waterblok, ik vind um er gaaf uitzien ooknog :7

en zorg voor goede 3/8 aansluitingen, staat ook nog eent professioneel :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:45

Epsilon

Op vrijdag 18 mei 2001 21:04 schreef cheshire87 het volgende:
als je het plexi aan de onderkant waar de heatsink weghaald, zodat deze direct op de core komt, en zorgt dat het NIET lekt, is zelfs die een heel aardig waterblok, ik vind um er gaaf uitzien ooknog :7

en zorg voor goede 3/8 aansluitingen, staat ook nog eent professioneel :)
ga ff het plaatje bekijken slimbo DE HEATSINK SLUIT AAN OP DE CORE!!

Verwijderd

Topicstarter
De foto''s zijn dus toch te onduidelijk.

er zit onder de heatsink geen acrylaat. er zitten twee plaatjes naast. de heatsink kan dus direct op de core.

• BC3 Victim
dan aansluituh!!! :9~

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

edit:
slaat nergens meer op nu

En kun je niet beter een heatsink met van die pinnetjes gebruiken ipv vinnen? Die hebben namelijk meer contactoppervlak...

• Epsilon

Epsilon

Op vrijdag 18 mei 2001 21:11 schreef Razorfist het volgende:
edit:
slaat nergens meer op nu

En kun je niet beter een heatsink met van die pinnetjes gebruiken ipv vinnen? Die hebben namelijk meer contactoppervlak...
ga maar eens rekenen
ronde pinnen hebben het kleinste opp

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 21:11 schreef Razorfist het volgende:

kun je niet beter een heatsink met van die pinnetjes gebruiken ipv vinnen? Die hebben namelijk meer contactoppervlak...
eh ja eigenlijk wel he!! Ik heb er ook aan zitten denken om deze nog extra in te zagen. Ik was iets te snel met dicht plakken. Misschien iets voor de volgende keer. :)

• Epsilon

Epsilon

Op vrijdag 18 mei 2001 21:15 schreef Xtreem_Machine het volgende:

[..]

eh ja eigenlijk wel he!! Ik heb er ook aan zitten denken om deze nog extra in te zagen. Ik was iets te snel met dicht plakken. Misschien iets voor de volgende keer. :)
als je gaat zagen heeft dat weinig nut denk ik. of je moet HELE dunne leidingen maken (kleiner als de dikte van een rib) anders heeft het natuurlijk geen zin

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op vrijdag 18 mei 2001 21:18 schreef epsilon het volgende:

[..]

als je gaat zagen heeft dat weinig nut denk ik. of je moet HELE dunne leidingen maken (kleiner als de dikte van een rib) anders heeft het natuurlijk geen zin
Wat klets jij nou weer? als hij er in zaagt vergroot hij toch het oppervlak! dat heeft toch nix met de breedte van de kanalen te maken?

Oh ja, is het geen idee om er 3 kanalen van te maken?

• BC3 Victim
Ziet er zeker niet verkeerd uit voor een testblok :)

Misschien eens goed testen onder druk enzo, en kijken hoe je het schoon wilt houden (als je een doorzichtig blok wilt maken).

• Epsilon

Epsilon

wel
maak maar es een tekening
dan zal je het zien

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Wel gaaf als je een stofje in je water gooit dat oplicht onder een mooi neon lampie:P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 23:21 schreef idX het volgende:
Wel gaaf als je een stofje in je water gooit dat oplicht onder een mooi neon lampie:P
Dit lijkt mij ook wel een leuke actie.:)
weet iemand toevallig met welke stof dat kan??

• BC3 Victim
Nou je hebt van die flesjes met van da spul wat je overal op kan smeren en dan ligt gaat geven onder neon lampen
dat een beetje verdunnen met iets van verdunner (verfverdunnner b.v.) en dan er tussen mikken.
Dan is het nog de vraag of het je systeem niet aantast....

Grtzz Theuno

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op vrijdag 18 mei 2001 21:21 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ziet er zeker niet verkeerd uit voor een testblok :)

Misschien eens goed testen onder druk enzo, en kijken hoe je het schoon wilt houden (als je een doorzichtig blok wilt maken).
niet zon probleem denk ik... beetje zoutzuur er af en toe door heen dan kan je het vast perfecto schoonhouden :)

Audi A8 W12 6.0

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:00
Xtreem_machine: mail me maar dan stuur ik je wat van dat spul op, wordt neongroen met een blacklight.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 21:04 schreef cheshire87 het volgende:
Toch vraag ik me af of dat wel zo heel veel uitmaakt. En het word een stuk simpeler als je in het koperen bakje gewoon een kleine heatsink aan de binnenkant plakt met bijvoorbeeld arctic silver 2 componenten lijm. Je hebt niet de kans dat het gaat lekken (ook als er grote druk op wordt gezet door de clip), de onderkant is volstrekt vlak en heeft geen naden, en het is makkelijker te maken...
Het zal misschien iets uitmaken in koelcapaciteit, maar wegen al die xtra problemen daar wel tegenop als je niet wilt overklokken maar de boel gewoon stil wilt hebben?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

het is een heel leuk id, maar blijft die silecone kit hard? en smel de zaak niet met lekkage tot gevolg, het geleid iig bijna geen warmte, dus je casetemp zal ook niet heel hoog worden

Verwijderd

mooi gedaan joh!

ziet er altijd leuk uit zo''n plexi-blokje..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook een waterreservoir. Zelf gemaakt van RVS. Inhoud ongeveer 1,5 liter. Ik zal zo snel ik kan foto''s posten/op de site zetten. :)

BTW de site word ook veranderd/geupdate. Hiervoor nog ff gedult please!!:9

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

eehm dat oplichtende water/koelvloeistof kan met dye lite (ALS IK ME NIET VERGIS) dus run daar maar eens een search op....

owjah, je moet er wel een blacklite neon bij zetten fcourse
Pagina: 1