Toon posts:

[BC3] Aansluiten van een fop 38

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ehoord dat het aansluiten van die delta fan rechtstreeks op je moederbord kwaad kan.
Is dit echt waar of is dit onzin? :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
is afhankelijk van je moederbord
hoe veel watt er op de fan connector maximale op aangesloten mag worden .

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

maakt het wat uit? je hangt um toch gewoon aan je voeding

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem gewoon op de fan conector op mijn moederbord gedrukt.
Kan dit kwaad? of zijn er meer gebruikers die dit hebben gedaan zonder probs? :?

• BC3 Victim
Op vrijdag 18 mei 2001 20:22 schreef Bitchass het volgende:
Heb hem gewoon op de fan conector op mijn moederbord gedrukt.
Kan dit kwaad? of zijn er meer gebruikers die dit hebben gedaan zonder probs? :?
bij mij hangt ie op de voeding ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Heb wel gehoort dat je je moederbord er mee kunt mollen, vanwege het grote wattage en amperage. Zal ook wel aan het moederbord liggen neem ik aan.

Greetz

• BC3 Victim
Je hoeft hem natuurlijk niet op je voeding aan te sluiten alleen als het begint te stinken en de handel doet het niet meer weet je wat er aan de hand is.:7

• BC3 Victim
en bij mij op de moederbord want RPM kan hij ook meten en dat is altijd leuk/handig dan weet je dat hij het nog werkt 8-)
de fan dan.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

van mij hangt op 10 volt gewoon aan het moederbord. Samen met een 120mm papst. Nooit een probleem of raar luchtje mee gehad.

Geen inspiratie

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
bij mij zit hij op de mobo...... geen probleem.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:13
Op vrijdag 18 mei 2001 20:41 schreef zenixer het volgende:
en bij mij op de moederbord want RPM kan hij ook meten en dat is altijd leuk/handig dan weet je dat hij het nog werkt 8-)
de fan dan.
Dat hoor je toch wel gewoon, die pokkeherrie.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Bij mij zat er een molex een een 3pins connector aan voor rpm, alleen op 5 v afgeleverd door oc-shop, dus knippen en zelf op 12v zetten :(

• BC3 Victim
en kan je niet gewoon die + en - aansluiten op je voeding, en de - en de sensedraad naar de mobo doen?

• BC3 Victim
Op zaterdag 19 mei 2001 09:54 schreef unicorn7 het volgende:
en kan je niet gewoon die + en - aansluiten op je voeding, en de - en de sensedraad naar de mobo doen?
goed id

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:01

Nessuno

io sono nessuno

hoe ik het heb gedaan is :

bouw de helezooi in vervolgens pak je het verloopje voor naar 12 volt dan zal je zien dat daar de rmp draad niet aan zit :(
wat doe je dan je zoekt een gammele fan op met een 3 pin connector
die knip je zo dicht mogelijk bij de fan af
dan knip je de rode + zwarte draad af
en de gele soldeer je op het verloopje van de 3 pin naar 12 volt power connector
--|rood ---------------|--geel 12v
--|zwart --------------|--zwart aarde
--|geel ---------\ |--zwart aarde
\ |--rood 5v
\
\|-geel (rpm)
|-zwart (afgeknipt)
|-rood (afgeknipt)
deze stop je op de je mobo en je kunt je rpm uit lezen
als je trouwesn je delta op je voeding aan sluit al je zien dat hij sneller draaid :)

Na rose e cient spin

Pagina: 1