[BC3] gvd videokaart opgeblazen door tweaken?

Pagina: 1
Acties:

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hoi, nou heb ik tijdelijk in mijn andere pc een powercolor mx zitten.
Is van een maat van mij omdat ik hem even kon testen enz enz.
Ik dacht laatst hmmz laat ik hem eens opvoeren, zo gezegd zo gedaan even nvmax downloaden en gaan met de banaan.
JA! hij pkat 200mem en 200 core (ja er zit vette koeling op die kaart ramsinks en fans)
na een tijdje (paar dagen) loopt is een keer die brakke pc weer eens vast okee prima opnieuw opstarten, krijg nou wat allemaal artifacts overal in dos in de bios echt overal, maar ja windows kwam ik opeens niet meer in.
Ik heel windows erop nieuw opgegooit en wil de drivers instaleren en opnieuw opstarten, kom windows binnen, want ik zie muis mijn muis knipperen in beeld en het blijft voor de rest zwart, behalve me muisicoontje.
AAAAAAARRRRRGGGGGGGHHHHHHHHH zou ik hem hebben gesloopt op een of andere manier????????
Want op een andere pc doet hij het zelfde.
Ik dacht dat nvmax software matig opvoerde? pleurt hij gelijk zijn instellingen in de bios ofzo van die MX??

is er nog een mogelijkheid zodat het weer normaal wordt????

Anders kost mij het straks nog een nieuwe MX :(

Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden die komen.

39

Verwijderd

klinkt als gemold ja, jammer joh.
ik weet niet of je voor die kaart een BIOS kan krijgen en die dan flashen, maar denk eigenlijk niet dat dat het is...

Verwijderd

gelukkig heb je deze nog liggen:
ATI Radeon 64MB DVI 166@190Mhz

Verwijderd

is gemold man , maar waarom kloot je toch aan iets wat niet van jou is , laat hem dat zelf doen !

Verwijderd

ik zou em proberen te flashen.
bij de mx kaarten kan dat.
ff op de site van powercolor kijken denk ik.

(ik heb mijn kaart ook geflashed, ik zou het niet gaan doen als er niks aan de hand is, maar zoals het nu is, is ie toch al kapot)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
tuurlijk heb ik die radeon maar het is niet de bedoeling dat die in mijn ander pc gaat.

het opvoeren van de kaart was hij zelf bij want hij heeft namelijk er heatsinks opgerost.

hmmz een bios update klinkt wel aardig misschien als ik hem misschien flas dat het wel weer in orde is, maar het vreemde is gewoon hij deed het goed en dan gata hij opeens zo flippen, terwijl er geen heavy 3d programma''s werden gedraait.

39

• d33n
  • Laatst online: 28-07 08:15
Op vrijdag 18 mei 2001 19:47 schreef tracer het volgende:
ik zou em proberen te flashen.
bij de mx kaarten kan dat.
ff op de site van powercolor kijken denk ik.

(ik heb mijn kaart ook geflashed, ik zou het niet gaan doen als er niks aan de hand is, maar zoals het nu is, is ie toch al kapot)
verkeerde account >:)
zie ook usericon :P

Verwijderd

Volgens mij is het geheugen van de videokaart vernield... flashen zal niet helpen dan...

Helaas....

alleen je had het wel al aan moeten zien komen... als je een kaart te ver clocked krijg je al eerder glitches... etc...

daaraan zie je dat je ff moet terug clocken...

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
ja dat weet ik ok wel dat je je kaart moet terug clocken als je clitches krijgt, maare hoe wil je dat doen als je windows niet meer in komt? :?
en hij heeft een paar dagen zonder glitches gedraait namelijk dus van terug clocken was op dat moment niet aan de orde.

39

Verwijderd

Uhm... Win in SAFE mode opstarten mis. en die Clocking tools eraf donderen... die CLOCK settings staan in De WIN Registry niet in je videokaart zelf... tenzij... je een verkeerde firmware update doet van een kaart met hogere clock settings

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 20:22 schreef -KOD- het volgende:
Uhm... Win in SAFE mode opstarten mis. en die Clocking tools eraf donderen... die CLOCK settings staan in De WIN Registry niet in je videokaart zelf... tenzij... je een verkeerde firmware update doet van een kaart met hogere clock settings
zucht, safe mode doet hij ook niet want dan start geen enkel tweak prog op, of kan niet wegens safe mode of wegens die 16bit kleurtjes.
Tevens heb ik ook al windows er op nieuw op gezet dus dan zou het wegmoeten zijn, en het is er nog steeds en tevens nog steeds ook in de bios en dos schermen. en nee er is nog nooit eerder een ander firmware op die mx gezet of geweest.

39

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11
zelfde specs hier (alleen v7700) maar dat lag bij mij aan te laag voltage processor (dus niet aan je vidkaart ;)) probeer eens wat. mzzl

Verwijderd

ik heb hier nog een mx liggen.. :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hahaha is het een powercolor mx met tv-out? :)
maar dan moet je me maar emailen want ander gaat deze topic nog dicht daardoor.

39

Verwijderd

tis een MSI met tv-out... memory loopt op 210MHz en core op 220MHz en heb nog nooit problemen gehad!!!!!!!!!

misschien dat je wat kan instellen in bios?? agp 2x ofzo??? fastwrites aan/uit???

Verwijderd

KLINKT dom is ook dom en ik weet er bijna niks van af maar oke [ja ik weet het ik kan dan beter NIX posten maar oke]
|:( |:(
ga naar je bios en zet je AGP lager hij staat nu denk ik op 4x en doe hem op 2x dat hoor ik onze monteur wel eens zeggen met so iets

......
NIET ZEUREN ALS IK ONZIN LUL OK gewoon effe 1x zeggen en dan weet ik het wel......

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 21:27 schreef Qorne het volgende:
KLINKT dom is ook dom en ik weet er bijna niks van af maar oke [ja ik weet het ik kan dan beter NIX posten maar oke]
|:( |:(
ga naar je bios en zet je AGP lager hij staat nu denk ik op 4x en doe hem op 2x dat hoor ik onze monteur wel eens zeggen met so iets

......
NIET ZEUREN ALS IK ONZIN LUL OK gewoon effe 1x zeggen en dan weet ik het wel......
zo gek is het niet soms kan het wel eens de oorzaak zijn, maar in dit geval heeft het er niks mee te maken, dus zo''n domme/gekke post is het ook weer niet.

limp_bizkit
Ik neem wel even contact met je op via email, watch your mail box.
[edit]
oeps ik zag in je profile dat je helmaal geen email hebt :D
hint: stuur maar even naar mij hoe duur die moet kosten etc etc.

39

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
en als je met Coolbits de settings hebt verhoogd, kan je CTRL ingedrukt houden bij het opstarten om de standaardwaarden te herstellen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
maar het is gedaan met nvmax.

39

Verwijderd

Klinkt bij mij meer in de oren alsof 1 van de RAM chips nit goed zit... Hoe heb je de RAMheatsinks op de ramchips gemonteerd? Ik begreep namelijk dat je die er later op hebt gezet. Waarschijnlijk moet je even die heatsinks erafhalen en kijken of je een sluiting op een van je ramchips hebt zitten.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:39
Zegguh, waarom ruil je die brakke kaart niet gewoon bij de winkel om? Of is die heatsink conversie dermate lomp gedaan dat de garantie is vervallen?
Het lijkt mij gewoon een defect aan de kaart dus probleem van de winkel niet van jou.

• d33n
Op zaterdag 19 mei 2001 08:30 schreef Leader98 het volgende:
Zegguh, waarom ruil je die brakke kaart niet gewoon bij de winkel om? Of is die heatsink conversie dermate lomp gedaan dat de garantie is vervallen?
Het lijkt mij gewoon een defect aan de kaart dus probleem van de winkel niet van jou.
correctie, als je aan je kaart geknutseld hebt, is het wel degelijk een probleem van jou, en niet van de winkel.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
idd en dat weet de winkel ook wel als er 2 knulletjes van 17 binnen stappen en zeggen: hij doet ut niet!

maare UPDATE!
wilde een van de heatsinks eraf halen heel voorzichtig, was namelijk met arctic epoxy vastgemaakt (15 a 20min in de vriezer) en voorzichtig eraf halen lukte altijd tot nu:
KRAK! hmmz HEE, er zit een ram nog vast aan m''n heatsink.
oftwel de hele kaart is nu naar z''n male moer want opstarten met nog maar 24mb aan ram doet hij niet :P
naja toch een leuke sleutel hanger erbij.

De ramsinks verkopen we al als sleutel hanger en de gpu hou ik zelf :P en de kosten van een nieuwe kaart delen we, dus alles is weer in orde.

iemand nog interesse in een losse tv-out aansluiting of een s-video uitgang? :P
:)

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
enne weet iemnad hoe ik het beste die GPU eraf kan halen?
iemand ervaring?

:P

39

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op zaterdag 19 mei 2001 17:45 schreef Homedisc het volgende:
iemand ervaring?
In een hete oven leggen, wordt de soldeertin en lijm zacht. Temps boven de 100C vermoorden je print, maar doordat ie al kapot is maat dat niet uit. Bij een 250C is soldeertin zo zacht als boter.

Met deze actie is wel alle electronica afgeschreven. En verwijder wel eerst alle zacht-kunstof onderdelen zoals connectoren enzo, of mik alles in een oude schaal, want je wil die kunstof zut niet uit de oven moeten schrapen.

Tot slot, dit kan verschrikkelijk stinken!

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• d33n
Op zaterdag 19 mei 2001 17:43 schreef Homedisc het volgende:
idd en dat weet de winkel ook wel als er 2 knulletjes van 17 binnen stappen en zeggen: hij doet ut niet!

maare UPDATE!
wilde een van de heatsinks eraf halen heel voorzichtig, was namelijk met arctic epoxy vastgemaakt (15 a 20min in de vriezer) en voorzichtig eraf halen lukte altijd tot nu:
KRAK! hmmz HEE, er zit een ram nog vast aan m''n heatsink.
oftwel de hele kaart is nu naar z''n male moer want opstarten met nog maar 24mb aan ram doet hij niet :P
naja toch een leuke sleutel hanger erbij.

De ramsinks verkopen we al als sleutel hanger en de gpu hou ik zelf :P en de kosten van een nieuwe kaart delen we, dus alles is weer in orde.

iemand nog interesse in een losse tv-out aansluiting of een s-video uitgang? :P
:)
sterk spul he, die arctic epoxy :P

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 17:56 schreef Duur het volgende:

[..]

In een hete oven leggen, wordt de soldeertin en lijm zacht. Temps boven de 100C vermoorden je print, maar doordat ie al kapot is maat dat niet uit. Bij een 250C is soldeertin zo zacht als boter.

Met deze actie is wel alle electronica afgeschreven. En verwijder wel eerst alle zacht-kunstof onderdelen zoals connectoren enzo, of mik alles in een oude schaal, want je wil die kunstof zut niet uit de oven moeten schrapen.

Tot slot, dit kan verschrikkelijk stinken!
zelf ook al ervaring mee?
hmmz best leuk nog zo''n videokaart slopen.

Ik doe vanavond wel even de oven-mod :)

hmmz iemand nog interesse in een (even kijken....)conexant bt868krf chippie? ;)

39

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ik heb bij een pacemaker fabrikant op de afdeling randapparatuur gewerkt, en daar soldeerden we hele printen op deze manier :)

Wel iets heter, en bij het werken met meerlaags printen ff voorverwarmen veel makkelijk solderen is, vloeit o.a. veel beter uit. Maar als je ze te heet maakt sneuvelt bijna alles, wat dan vaak weer probleem arm te verwijderen was.

En die plastic troep, ja dat heb ik in mijn eigenoven gehad, en als je dat niet gelijk schoonmaakt, maar daarna een lekkere cake gaat bakken, heb je later op die dag veel gasten die het huis en, raar maar waar, de cake naar verbrand plastic vinden meuren.
Ik kon ze geen ongelijk geven.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik vind dat knap werk mij lukt het niet anders kan ik mooi een nieuwe kaart halen G-force 3 >:) >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 17:45 schreef Homedisc het volgende:
iemand ervaring?
Met een (propan)gasbrander gaat het ook wel makkelijk. Gewoon rustig van de achterzijde gelijkmatig verwarmen en een beetje tikken totdat ie eraf valt.

Als je vlam te groot is wil de PCB ook wel eens onder het genot van een dikke zwarte rookpluim vlam vatten :+

Onnodig te zeggen maar de dampen en gassen niet inademen, stinken inderdaad behoorlijk.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik heb de oven -mod maar gedaan en niet de vlammewerper manier (was wel orgineel) enne heb nu bijna alle componente er af gekregen :)
op een paar smd''s na dan maar dat boeit niet, ik heb tenminste en echte Geforce 2 MX sleutel hanger :P
Ohja de ramsinkjes heb ik ook al maar als sleutel hanger gemaakt want die wilde me maten hebben :)
wel tof zo''n kale printplaat :)

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
en heb nog steeds dat conexant chippie in de aanbieding + een syncmos en een GFB70N03 ofzoiets :P

39

Pagina: 1