[BC3] Overklokken Thunderbird 900

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoe overklok ik op een simpele en veilige manier een Thunderbird 900 processor ?
;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

utfs

• BC3 Victim
UTFS ???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Use The Fucking Search

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
|:(

• BC3 Victim
Use The Fucking Search |:(

• BC3 Victim
FBHHIEWA

(Fijn, bedankt, hier heb ik echt wat aan)

Verwijderd

Whoeps sorry ik zag wat over het hoofd:
Aantal posts: 2
Gem. aantal posts/dag: 2

Voordat je hier het forum gaat bevuilen (dat doet iedereen hoor)
Kan je beter de FAQ goed doorlezen. Staat bovenaan de pagiina faq.

Als je dan een vraag stelt gelieve wat steek woorden bij search gebruiken staat naast de faq.
Na een bepaalde tijd weet je wat je niet hoeft te zoeken en wat wel.
Dus kijk liefer eerst in de search. Anders krijg je een slechte naam dat je lui bent enzovoort.

Verwijderd

UTFS

Indirect betekent dat: stel in het gevolg wat intelligentere vragen en vraag dingen niet dubbel (of een paar honderd keer zoals dit onderwerp)

• BC3 Victim
Vergeef me, het is mijn eerste keer op Tweakers, ik moest toch even een onderwerpje verzinnen om te kijken hoe alles nou werkte. Bedankt voor jullie reacties, ik ga lekker de search gebruiken. Eerst moet ik wel de processor een keertje krijgen van RG Computers, maar dat duurt nu al drie weken, helaas kan je geen 1 geven bij de shop beoordeling...........echt ongelooflijk hoe slecht die gasten bereikbaar zijn en service verlenen.........mzzl

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 15:51
Ik vind jullie wel een beetje zielig om meteen zo te reageren! Slaat toch nergens op |:(

Verwijderd

Ik help je een beetje hoor:

Je zoekactie naar ''thunderbird 900'' leverde 149 resultaten op.
Dus zoeken zal zat opleveren.
Dit is denk ik de meeste nuttige voor je:

[topic=124055]

Me dit stukje erin:
Om je AMD Thunderbird over te clocken moet je eerst je L1 brugjes verbinden. Wat zijn deze? Dit zijn 8 stipjes naast elkaar op je processor. Die zien er zo uit:
L1 : : : :

Die moet je met potlood met elkaar verbinden, het moet dus zo worden:

L1 | | | |

Dit moet je doen omdat je anders je multiplier niet kan veranderen. De multiplier is de vermenigvuldiging van de Front Side Bus snelheid van je processor. Deze is waarschijnlijk 100 MHz. Je multiplier is bij jou dus "9". 100x9=900.
"Normaal" kun je de multiplier niet veranderen omdat de fabrikant die vast stelt. Als je je L1 brugjes hebt verbonden zoals boven vermeld is het wel mogelijk om je multiplier te veranderen. Nu ligt het aan je moederbord hoe je je multiplier moet veranderen. Ik heb een Abit-Kt7-Raid en met dit moederbord is het mogelijk dit in de bios te doen. Je moet gewoon even in je gebruiksaanwijzing lezen . Je kunt dus nu je multiplier veranderen. Zet hem eerst eens op 9.5 = 9.5x100=950. Zo kun je doorgaan. Als je pc niet stabiel loopt kunje ook nog je processor iets meer volt geven, dit is nodig als ie niet meer stabiel loopt. Maar pas op ga niet te hoog en hou de temperatuur van je CPU in de gaten. Zorg dat je CPU niet te heet wordt. Ik zou 55 graden (stressed) maar als grens houden. Maximaal naar de 1,850 Volt gaan. maar doe alles stapje voor stapje. Als je hem niet meer stabiel krijgt op een bepaald niveau ga je gewoon een stapje terug. Het is dat ik me echt de tering verveel maar anders had ik dit niet gedaan want je kunt het zo vinden met de search

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 15:33 schreef VicSmurf het volgende:
Ik vind jullie wel een beetje zielig om meteen zo te reageren! Slaat toch nergens op |:(
Wees ik eens vriendelijk is het nog niet goed.
Ja oke ik was wat vergeten om zijn profile te bekijken.

Verwijderd

Voortaan eerst ff naar z''n profiel kijken voor we gaan brallen ok?....ok! :D

suc-6 met je clockwerk

• BC3 Victim
Thanx Jordy, ik begrijp dat je je verveelt....altijd lullig om 5-4 te verliezen in de finale......anders was je nu aan het feesten :)

Verwijderd

zie mijn sig...

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 15:37 schreef Bigbobster het volgende:
Thanx Jordy, ik begrijp dat je je verveelt....altijd lullig om 5-4 te verliezen in de finale......anders was je nu aan het feesten :)
Voetbal :r
Boeit me echt geen ene teringmug.
Ik ben anar Jordi Cruijf (is dat goed geschreven??)
Genoemd. maar mijn ma wou een Y ipv een i.

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 15:37 schreef DaBit het volgende:
zie mijn sig...
klinkt gewoon bijna heilig;)

enehh welkom Bigbobster
Pagina: 1