[BC3] AMD cpu''s die moeten komen socket-a ?

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Hallo, ik baal dus weer verschrikkelijk, net besloten toch maar een tb te kopen, met waterkoeling en een peltier, nu bekijk ik de roadmap van amd, en zie dat de volgende cpu''s er weer zeer snel aankomen, allereerst de athlon 4, die op een lager voltage draait als de TB. Nu ben ik niet van plan, om over een paar maanden telkens een nieuw mobo aan te moeten schaffen. Weet iemand hoe het zit, welke van de toekomstige cpu''s van amd, kunnen nog draaien, op een bord van tegenwoordig? is daar al iets over bekend, alvast bedankt, Aangezien de Athlon 4 waarschijnlijk bij de 1500 begint kun je je tb@1500 dan dus weer het raam uit gooien, en hij blijkt ook nog eens een heel stuk sneller te zijn op dezelfde kloksnelheid. Dus weet iemand hier meer van, en kan zeggen welke cpu''s er nog op een mobo van tegenwoordig zullen passen, of geeft zelfse de athlon 4 al problemen, door zijn lagere voltage etc?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat is altijd het lullige van PC''s: New Today, old news tomorrow. Dus hoe nieuw je je zooi ook koopt, binnen een maand of 2 is het oud-dated (zie Slot 1, Socket 7, Slot A enz enz enz...)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik denk dat de spanning het probleem niet zal zijn, de BIOS''sen gaan dacht ik helmaal tot 1.1 Volt Vcore. Wat meer een vraag is, is de snelheid. Zowel de absolute kloksnelheid als de timing en ''rekenkracht'' van de CPU.

Het kan best zijn dat b.v. een KT133a chipset (ik noem er maar één op, je kunt ook een andere invullen) niet of moeilijk in staat is de snelheid (timing) van de CPU te volgen. BIOS updates, welke leverancier zal er snel en adequaat met aangepaste Bios versie''s komen.....??

Dat zal redelijk belangrijk worden.
Zover ik kan zien blijft het wel weer voorlopig Socket A.. Daar ben ik zowel verbaasd als blij over :P

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

yep... dit gaat telkens maar weer verder... je kunt zo wel blijven wachten, want elke keer wordt iets weer goedkoper of beter...

''t is vaak wel zo dat wanneer er net iets nieuws zit (binnen 2 maand ofzo) aan te komen je even wacht tot het in de winkels ligt... de vorige versies worden dan vaak goedkoper...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je moet dus nooit ''top of the top'' kopen, maar één stapje (of twee) eronder. De spellen ondersteunen het toch wel, die hebben echt geen 1,8 Ghz nodig.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op vrijdag 18 mei 2001 10:46 schreef sebastius het volgende:
Je moet dus nooit ''top of the top'' kopen, maar één stapje (of twee) eronder. De spellen ondersteunen het toch wel, die hebben echt geen 1,8 Ghz nodig.
Nee idd nooit het nieuwste kopen.
Echter de TB is in mijn ogen te sterk verouderd...ik wil perse een Athlon4.

Voor mij geen probleem want die CPU ruil ik later wel op de zaak voor een nieuwere versie.
Maar als ik jullie was zou ik niet het nieuwste kopen, of bijv. wel de nieuwste CPU...die verkoop je later weer.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
ik blijf idd bezig, en ik wil niet meemaken, net a;ls met slot-a, vandaag gekocht, morgen geen cpu''s meer voor te krijgen, ik kocht die in de tijd dat de 800 ofzo net uit was.
strx koop ik een socket, en dan weer een maand later blijft dat ik die weer door de wc kan spoelen, wie wil er dan nog een socket, die zijn al uit de tijd :D

Verwijderd

procs&mobos forum?
Pagina: 1