3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Maar ja, wat wil je als je Ab Normaal kijkt
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Yep, da''s wel ongeveer de correcte oplossing, onder voorwaarde dat je HDD led positief geschakeld wordt.Op donderdag 17 mei 2001 23:55 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
sluit je groene ledje rechtstreeks aan op de hd-led aansluiting op je moederbord, en dat rode ledje sluit je via een invertor daarop aan.
Wat je even moet doen is je led loskoppelen en met een multimeter de spanning meten. Deze moet bij voorkeur 5V zijn.
Als je altijd 5V meet, ook als je schijf niet werkt heb je helaas een negatief geschakelde HDD led en is onderstaande niet mogelijk. heb je daarentegen een 5V signaal als de schijf bezig is, en 0V als de schijf niet bezig is, kun je verder gaan.
Haal bij je electroboer maar een klein stukje gaatjesprint, een 7404 (hex inverter), 2 x 180 ohm weerstand en twee ledjes.
Soldeer de 7404 op het printje en sluit als volgt aan:
Pin 14 aan +5V op je voeding
Pin 7 aan GND op je voeding
Pin 1 aan je HDD led+ uitgang
Pin 2 aan de anode van het ledje, via een weerstandje.
Pin 2 ook aan pin 3
Pin 4 aan het tweede ledje, wederom via een weerstandje.
Pin 5,9,11 en 13 aan pin 14 of 7 verbinden om oscillatie te voorkomen.
De kathodes van de ledjes aan aarde natuurlijk.
Phreak, het wordt nu echt tijd om de DOC-FAQ over ledjes te plaatsen. (En kaj. is dat helemaal met me eens)
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Is er al een LED-FAQ dan? En zo ja, waarom staat ie er dan nog niet???Op vrijdag 18 mei 2001 09:13 schreef AcouSE het volgende:
Phreak, het wordt nu echt tijd om de DOC-FAQ over ledjes te plaatsen. (En kaj. is dat helemaal met me eens)
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Hmmm... goeie vraag... kaj. heeft een tijdje geleden in een topic een stukje geplaatst dat op dat moment die in-aanbouw-zijnde Led faq voor DOC was. Ik heb van het weekend even wat dingetjes erin veranderd (220V is wat gevaarlijk:)) en aan kaj. gemaild. Hij is dus in principe klaar om geplaats te worden, als je het mij vraagt... Gewoon als Faq-deel, net zoals overklokken...Op vrijdag 18 mei 2001 10:52 schreef Demoniac het volgende:
Is er al een LED-FAQ dan? En zo ja, waarom staat ie er dan nog niet???
Misschien moeten we even een semi-flame-topic starten>:), zodat phreak duidelijk ziet dat we die faq geplaatst willen hebben. Want het zijn wel altijd weer ongeveer de zelfde vragen over ledjes, en altijd weer dezelfde groep die beantwoord.
Onzin, als ik je een schema-tje aan kan raden om als eerste electro bouwproject te doen dan is het dit wel. 1 chipje, twee ledjes en twee weerstandjes. Niets te berekenen, niets in te stellen, gewoon de instructies volgen!Op vrijdag 18 mei 2001 10:42 schreef HaaZie het volgende:
damn, dat wordt mij alweer te ingewikkeld...