De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Een heel groot en stoer systeem.
Ik denk dat je deze bedoelt?Op donderdag 17 mei 2001 21:34 schreef Skaah het volgende:
Laatst zag ik een coole plugin op winamp.com voor een knopje om van track te wisselen onder het gamen... gemaakt werkt echt goed!
www.winamp.com/plugins/detail.jhtml?componentId=28684&componentFlag=P
Die ga ik meteen maken.
Als er nou nog iemand een link geeft waarin staat hoe ik automatisch mijn boxen uit laat gaan als er telefoon is dan ben ik helemaal tevreden.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ik zoek namelijk iets om liedjes te wisselen vanuit CS...
Dacht dat er een cs plugin was waarbij je winamp knoppen kon binden... maar das dus niet zo...
Moet je wel zeggen wat voor telefoon je hebt, bijdehandje!!! |:-(Op donderdag 17 mei 2001 22:01 schreef thedolf het volgende:
Als er nou nog iemand een link geeft waarin staat hoe ik automatisch mijn boxen uit laat gaan als er telefoon is dan ben ik helemaal tevreden.
Is dat dan nodig? ISDN of analoge telefoon. Ik heb beide.Op donderdag 17 mei 2001 22:03 schreef M0rk het volgende:
[..]
Moet je wel zeggen wat voor telefoon je hebt, bijdehandje!!! |:-(
[off-topic]
en volgens mij wilde je dit
[/off-topic]
[edit2]
typen is moeilijk
[/edit]
Gezocht!
Router
Download de file en bekijk de plaatjes.Op donderdag 17 mei 2001 22:02 schreef Kerstmanneke het volgende:
Hoe moet je die knop dan maken/aansluiten... ?
Je mot gewoon een drukknopje hebben en het ene draadje op het 1e pinnetje aansluiten en de andere op het 4e pinnetje.
En werkt zeer goed.
Gezocht!
Router
Zal wel eens kijken of ik die spullekes allemaal in huis heb... ff knutselen
onder win98 werkt alles perfect, maar onder win2k sp2 krijg ik deze foutmelding:

iemand een id wat ik hieraan ken doen?
Serieus, een knopje vind ik nogal overbodig, zeker als er joystick plugins zijn..
Winamp is namelijk het enige waar ik forcefeedback stuurtje nog voor gebruik, handige pedaaltjes in spellen
The cyclographing developer
Ik ging uit van een GSM, dat had het lastiger gemaakt... Kan je niet een auto-opneem proggie op je pc zetten dat je via je mic kan bellen, net zo handigOp donderdag 17 mei 2001 22:15 schreef thedolf het volgende:
[..]
Is dat dan nodig? ISDN of analoge telefoon. Ik heb beide.
[/ontzettend_off-topic]
Het knopje is op zich wel leuk, maar dan zou het net iets uitgebreider moeten zijn. Dus met voor en achteruit skippen. En om nou een hele compoort te vernachelen voor 1 knopje... Ze zijn bij mij allebei al in gebruik...
Verwijderd
Hoe heet die plugin? leuk leuk hebbe hebbeOp donderdag 17 mei 2001 21:40 schreef Demoniac het volgende:
Ik heb een plugin die geeft je knopjes op de titelbalk van elk venster dat je open hebt... hoef je niet steeds winamp te maximizen om liedje te skippen:)
ik werk nu met een andere plugin waardoor ik met de win+andere toets ook liedjes kan skippen enzo.
Ook een andere leuke plugin is dat winamp uit het beeld schuit wanneer je je muis er niet op hebt.. en hij weer opduikt wanneer je je muis helemaal linksboven in het scherm plaatst... *fancy*
dit is de control voor i-net explorer
Ik heb net ook ff zo''n knopje gesoldeerd, maar van te voren niet gekeken of dat progje wel eens werkte onder win2000 argh!!
Lijkt me echt waaaaaanzinnig cool met een lcd''tje (en dan een paar knoppies eronder
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Met een extra aansluiting op je Gameport
met papier mache kun je alles maken!!
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Verwijderd
Als er nou ook een werkende windows 2000 versie zou zijn, dan haal ik meteen m''n voetpedaal uit de garage, en sluit ''em aan op de compoort
Link?Op zaterdag 19 mei 2001 12:09 schreef Gugger het volgende:
Waarom niet gewoon Dreamkeys gebruiken??? Ik heb gewoon F9 t/m F12 als prev, nxt, stop en play. Werkt perfect.
1. Maximaal 4 knoppen ipv 1
2. Zelf de functie kiezen die moet gebeuren na een druk op de knop.
3. In de systray ipv een klein schermpje.
Indien er geinreseerden zijn zal ik het programma beschikbaar stellen.
De knoppen voor dit programma werken hetzelfde als die voor de eerder genoemde plugin.
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Mijn Delphi Plugin doet precies dat !!!Op vrijdag 18 mei 2001 18:02 schreef Kroetsjov het volgende:
misschien is er ook wel uit te zoeken hoe je een nummer terug gaat (en stoppen, pause, play, etc.) ... dan zou deze plugin pas echt cool zijn?
Lijkt me echt waaaaaanzinnig cool met een lcd''tje (en dan een paar knoppies eronder
Alleen moet men elke keer dat men het proggie start de instellingen weer ingeven, ik weet namelijk niet hoe ik ze krijg opgeslagen in een tekst bestand en ze vervolgens were inlees
Maar functioneren doet t 100%
Ik heb ook een versie van het programma gemaakt waarbij een alarm afgaat indien de knop aangaat.
De knoppen moeten als volgd worden aangesloten:
Male:
------------
\ 1 2 3 4 5 /
.\ 6 7 8 9 /
..---------
1.........DCD (Data Carrier Detect)
2.........RxD (Receive Data)
3.........TxD (Transmit Data)
4.........DTR (Data Terminal Ready)
5.........GND (Signal Ground)
6.........DSR (Data Set Ready)
7.........RTS (Request To Send)
8.........CTS (Clear To Send)
9.........RI (Ring Indicator)
Schakelaar 1: cts........../ ......... dtrpin: 8 -> 4
Schakelaar 2: dsr........../ ......... dtrpin: 6 -> 4
Schakelaar 3: ri.........../ ......... dtrpin: 9 -> 4
Schakelaar 4: dcd........../ ......... dtrpin: 1 -> 4
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Ik zal het progie zo snel mogelijk beschikbaar stellen op mijn site: www.bkonings.com
This too shall pass
Oei, geen goed plan om het te starten onder win2kOp zaterdag 19 mei 2001 15:36 schreef bas_konings het volgende:
Zo hij staat online,
Downloaden op www.bkonings.com
Staat trouwens ook in de readme LEZEN dus !!!
Ja ik had t wel gelezen, mar er staat ook bij dat het niet getest is, dus probeer ik hetOp zaterdag 19 mei 2001 16:58 schreef bas_konings het volgende:
Dat werkt niet (net als die andere progies) omdat windows NT de COM poorten afschermd.
Staat trouwens ook in de readme LEZEN dus !!!
Heb het al aangepast in de readme.
Verwijderd
hoe dan, of moet je perse de bijbehorende software installen. Onder win2k pakt ie nl. wel de internetknoppen en zo......Op donderdag 17 mei 2001 21:45 schreef seef het volgende:
Mijn draadloze logitech keyboard is ook erg handig...zitten de audio knopjes waar je winamp mee kunt aansturen gewoon op
Verwijderd
Vet progje man, morgen ff zo''n schakelaar maken. Werkt wel onder XP in compatible-dinges mode!Op zaterdag 19 mei 2001 13:28 schreef bas_konings het volgende:
Indien er geintreseerden zijn graag even laten weten op bas_web@hotmail.com
Ik zal het progie zo snel mogelijk beschikbaar stellen op mijn site: www.bkonings.com
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
functies:
-Winamp Stop/Play/next/prev
-zelf wat kiezen (dus b.v. shutdown ofzo
met papier mache kun je alles maken!!
Dank je wel voor de tip !!!Op zaterdag 19 mei 2001 17:50 schreef m4rt1n het volgende:
Vet progje man, morgen ff zo''n schakelaar maken. Werkt wel onder XP in compatible-dinges mode!
zal het in een volgende release opnemen in de readme. Ben nu nog aan t uitvogelen hoe ik de settings kan saven.
Indien iemand een mooie schakelaar maakt post dan hier wat pics !!! wil graag zien wat jullie er van hebben gemaakt.
Verwijderd
Heb een irman bij evation gekocht
kan gewoon een ouwe afstand''s bediening(of een nieuwe)gebruiken.
ff zeggen welke knopie je wilt gebruiken voor welke functie en klaar ben je
(ow laten we het niet hebben over de levertijd van dat ding:Z)
maar iedergeval je kan je DVD en winamp gewoon besturen ook al zit je bv te CS''en:)
[/patser_mode]
Hee thnx man! Zoiets zocht ik nog. Ik heb zelf wel iets geprutst in C++ maar daar is weinig uit gekomen. Is er trouwens niet een manier om het in W2K wel werkend te krijgen? Dat zou het allemaal nog mooier maken nl. Nogmaals thnxOp zaterdag 19 mei 2001 15:36 schreef bas_konings het volgende:
Zo hij staat online,
Downloaden op www.bkonings.com
Verwijderd
Yw, ben morgen klaar met examens. Ga dan gelijk beginnen. En ik zal dan pics postenOp zondag 20 mei 2001 22:56 schreef bas_konings het volgende:
[..]
Dank je wel voor de tip !!!
zal het in een volgende release opnemen in de readme. Ben nu nog aan t uitvogelen hoe ik de settings kan saven.
Indien iemand een mooie schakelaar maakt post dan hier wat pics !!! wil graag zien wat jullie er van hebben gemaakt.
Nee dat gaat helaas niet (met de door mij gebruikte methode) onder windows NT/2000 hier worden de poorten anders behandeld dan onder windows 9x en zijn ze niet direct aanspreekbaar.Op maandag 21 mei 2001 09:20 schreef Escobar het volgende:
.. Is er trouwens niet een manier om het in W2K wel werkend te krijgen? Dat zou het allemaal nog mooier maken nl. Nogmaals thnx
Ik ben benieuwd !!!Op maandag 21 mei 2001 10:37 schreef m4rt1n het volgende:
Yw, ben morgen klaar met examens. Ga dan gelijk beginnen. En ik zal dan pics posten
Als je een ander topic start met de pics post dat dan ff hier, dan weet ik de foto tenminste te vinden
en je hebt veel meer knoppen tot je beschikking dan alleen NEXT
Met mijn proggie heb je (op dit moment) maximaal vier knoppen ter beschikking die naar eigen inzicht zijn in te stellen.Op maandag 21 mei 2001 12:54 schreef Dericteur het volgende:
Volgens mij is infrarood veel makkelijker, een ir-poortje op je COM, winlirc installeren
en je hebt veel meer knoppen tot je beschikking dan alleen NEXT
ik heb een nieuw topic gestart over het proggie:
[topic=183950]
Verwijderd
OkieOp maandag 21 mei 2001 12:48 schreef bas_konings het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd !!!
Als je een ander topic start met de pics post dat dan ff hier, dan weet ik de foto tenminste te vinden
Verwijderd
Eitje. Koop/pak oud toetsenbord. Sloop toetsenbord en soldeer draadjes op de toetsen die je wilt hebben -> knopjes ->klaar!Weet er iemand of er toevallig ook zoiets is voor de goeie ouwe dos machine !? ik heb namenlijk zo`n mp3 speler draaiend op mpxplay
Verwijderd
dat gaat er ook heus wel een beetje mooi uitzien !?Op woensdag 23 mei 2001 11:50 schreef sebastius het volgende:
[..]
Eitje. Koop/pak oud toetsenbord. Sloop toetsenbord en soldeer draadjes op de toetsen die je wilt hebben -> knopjes ->klaar!
Verwijderd
Ik ben zelf op zoek naar een kit (zelfbouw of koop) waarmee ik met 1 willek. afstandsbediening al mijn apparatuur (tv, video, stereo, pc) kan bedienen (1 IR sensor & 1 transmitter allebei aangesloten op 1 pc com-poort, die het signaal van die afstandsbediening ontvangen, omzetten in het juiste signaal voor het juiste apparaat, en zenden via de IR transmitter, of uiteraard gebruiken om winamp o.i.d. mee aan te sturen.Op vrijdag 18 mei 2001 16:50 schreef _Hades_ het volgende:
Of met een beetje gekut in de .ini file van de afstandsbediening van een hauppauge tvkaart kan je ook alles bedienen.
Iemand al eens zoiets gemaakt? UC-Kmie (you seek me) ICQ#4070040
Hebben we geen soldeervet of zo...
Het wil allemaal niet hechten
Koop dan goeie tinOp woensdag 23 mei 2001 19:52 schreef Kerstmanneke het volgende:
Heb ik eindelijk alle materialen !!!
Hebben we geen soldeervet of zo...
Het wil allemaal niet hechten![]()
![]()
![]()
Die soldeerbout wil ook maar op een bepaalde hoek verwarmen of zo heel vaag ding!
Wel lache man... knoppie indrukken en hij gaat een liedje verder
Over een tijdje ga ik een Play/Stop/Vooruit/terug knoppies ding voorin me kast maken
Verwijderd
Hier staat het resultaat:
http://members.nbci.com/_MadMaxx/afstand/afstand.htm
werkt echt perfect. Bas Konings my thanx to you!!!!!
Hmmz...hier doet ie het toch echt niet in windows xp...heb build 2474, misschien dta het daar aan ligt...ook in compatible mode niet...vaagOp zaterdag 19 mei 2001 17:50 schreef m4rt1n het volgende:
[..]
Vet progje man, morgen ff zo''n schakelaar maken. Werkt wel onder XP in compatible-dinges mode!
denk dat als je een foto plaatste je sneller klaar was.
Maar toch zeer mooi ontwerp
Ook start ie winamp op als er een knop word ingeduwt en winamp runt nog niet.
Zijn er eigenlijk drukknoppies te koop met een ledje erin die oplicht als je erop drukt of altijd branden? Staat nl wel cool op je kassie
Eitje lijkt mij. Knopjes met neon lampje erin: Conrad nr 70 05 03-24, maar die gaan alleen op 220 V...
Wat je wel kunt doen is een plexiglas (ofzo) rondje om het knopje, en daar een ledje achter zetten, dan gloeit het rondom het ledje. Is misschien ook om te
Komende week maar weer eens bij Display langs...
Verwijderd
winamp aan sturen met een willekeurige afstands bediening??
en dan lul ik niet over kabels maar over die dingen die je nooit meer gebruikt omdat je je oude stereo weggedaan hebt
Verwijderd
Ja, goed planOp maandag 28 mei 2001 01:22 schreef NightHawk506 het volgende:
ik zal ff een schemaatje zoeken is misschien wel handig
gewoon een ifra-rood poortje bouwen en software donwloaden : klaar
stond b.t.w. ook in een oude ct-mag
![]()
Verwijderd
ik denk dat ik hem maar weer eens ga aansluiten
(was mijn remote kwijt maar ik koop desnoods wel een nieuwe)
meer weten?
icq# 70041010
(ben niet vaak op tweakers) sorry for that!!!!
Jaaaha, betah voor me mp3-speler... maar ik zet ook nog wel van die lekkere knoppies op me kast want is ook wel handig. Weet iemand iets van tiptoetsjes toevallig? Ik bedoel van die dingen die eigenlijk uit eenzelfde vlak bestaan alleen een bollinkje in het plastic en redelijk klein. Kan ik die ook hiervoor gebruiken????Op maandag 28 mei 2001 01:36 schreef NightHawk506 het volgende:
is echt mega relax man
ik denk dat ik hem maar weer eens ga aansluiten
(was mijn remote kwijt maar ik koop desnoods wel een nieuwe)
![]()
meer weten?
icq# 70041010
(ben niet vaak op tweakers) sorry for that!!!!![]()
Verwijderd
contact me opme icq dat praat veel makkelijker dan een forum
# 70041010
Je hebt geluk! Elektuur heeft nu een schema voor een keyboard IR receiver, waar je dus al je toetsen in kunt programeren met je AB! Dat is nog beter dan knopjes!Op woensdag 23 mei 2001 11:43 schreef Timmy-i het volgende:
Weet er iemand of er toevallig ook zoiets is voor de goeie ouwe dos machine !? ik heb namenlijk zo`n mp3 speler draaiend op mpxplay ?