Toon posts:

[BC3] fan uit voeding anders gebruiken??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een nieuwe voeding (Enermax 350W) en nu heb ik een inwin 250w over... nu wil ik daar die fan uitrukken... alleen hoe moet ik deze aansluiten op een molex????

ik ga ff de kleuren van draadjes bekijken...

het is een 12V ding.. met rood en zwart draadje..

-------++++ROOD 1 ++++++++*
- FAN -
-----------ZWART 1 -------*

---------++++++GEEL +++++++
- MOLEX -----ZWART A ------
- -----ZWART B ------
---------+++++''ROOD 2 +++++

waar moet ik ROOD 1 op aansluiten?? op GEEL of ROOD 2??

en die zwarte?? ZWART A of B

hopelijk snapt iedereen het een beetje.. :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik d8 Rood ---> Geel
Zwart ---> Zwart A

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:08
rode op geel en die zwarte op die zwarte naast de gele... ;)

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
ok maar geel of rood maakt toch eigenlijk niet uit?? behalve dat die op rood 7V krijgt en op geel 12V krijgt??

rood minder herrie.. geel meer??

• BC3 Victim
ik heb ook fans uit een voeding gehaald, kewoon, rood (of geel. of ander kleur dan zwart)
aan de rode van je kabel voeding(die je bv voor je hd gebruikt) en zwart aan zwart, je kan beter een 12v adapter gebruiken, dan draait je fan sneller (heb ik getest)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Marcj
  • Laatst online: 19-05 16:59
Op donderdag 17 mei 2001 19:37 schreef limp_bizkit het volgende:
ok maar geel of rood maakt toch eigenlijk niet uit?? behalve dat die op rood 7V krijgt en op geel 12V krijgt??

rood minder herrie.. geel meer??
Bijna goed: op de rooie zit +5V op beide zwarte 0V (maakt dus niet uit welke je neemt) en op die gele +12V. 7V krijg je dus door de zwarte op de rode te doen en de rode op de gele. (of haal ik rood en geel door elkaar :? moet je ff proberen, 5V maakt idd minder herrie)

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Als je op de voeding kijkt zit er vast wel een sticker met daarop de voltages en de kleur van de draden die daar bij horen.. inclusief informatie over de stroom die kan worden geleverd. Goed en 12 Volt is idd de gele draad op een atx voeding. De zwarte de ground.

• BC3 Victim
pak anders eerst een universeel metertje, ff kijken wat wat is :)

• BC3 Victim
als geel-zwart 12v is hoe kan het dan dat er bij mn nieuwe 12v fan een verloopstekkertje zit die toch echt 12v uit de rood/zwarte molex aansluiting haalt? :? :? :? (had verloopstekkertje trouwens niet nodig deze fan kon nog op mobo worden aangesloten)

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 21:24 schreef bigbadbootz het volgende:
als geel-zwart 12v is hoe kan het dan dat er bij mn nieuwe 12v fan een verloopstekkertje zit die toch echt 12v uit de rood/zwarte molex aansluiting haalt? :? :? :? (had verloopstekkertje trouwens niet nodig deze fan kon nog op mobo worden aangesloten)
schroef je kast eens open en ga nog een keer kijken

Verwijderd

Topicstarter
heb nu rood op geel en zwart op zwart.. werkt gewoon... :)

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Die ouwe voedings fans hebben meestal nogal slechte performance, uit een compaq daarentegen zitten altijd wel goeie blazers in

Verwijderd

Topicstarter
zo oud is die nog niet... komt uit mijn 1 maand oude inwin q500 bigtower.. of bedoel je dat niet?

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 22:16 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

schroef je kast eens open en ga nog een keer kijken
gedaan, het is toch echt zo.......
boeit niet ik sluit gewoon wel rood op geel en zwart op zwart aan en dan zien we wel wat er gebeurt...

edit:
het klopt wel, moet je niet de connector op z''n kop houden...........

• BC3 Victim
zo. heb inmiddels een ventilator uit een oude 286 voeding gesloopt (ff oppassen bij openen voeding!!, tenzij ie al drie jaar uitstaat...)
ff wat draadjes solderen en heb ''m nou als intake fan gemaakt. kost een uurtje als je een beetje doorwerkt

F----rood----[MOLEX]----geel---VOE-
A----zwart---[MOLEX]----zwart--DING
N

helaas geen pics, heb bijna genoeg geld om een digicam te kopen...

Pagina: 1