[BC3] Cable rounden: wat met overtollige connector

Pagina: 1
Acties:

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik wil mijn SCSI-2 kabel (50 pins) rounden. Nu zitten mijn CD spelers en dergelijke bovenin. de eerste connector vanaf de SCSI kaart gebruik ik dus niet. het liefst haal ik deze eraf, en round de daar beschadigde kabel gewoon mee (de aders zijn daar natuurlijk doorgeprikt).

Iemand hier ervaring mee?

Ik zie persoonlijk drie opties:

Kabel rounden, maar connector laten zitten (niet wat ik wil)
Kabel rounden, connector eraf, en verder doen alsof mijn neus bloed....
Kabel rounden, en tpv de beschadiging alle draadjes 1 om 1 loshalen, en aftapen (veel werk)

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb geen ervaringen met SCSI kabels, maar ik heb van IDE- en floppykabels al meerdere keren de middelste connector afgehaald. Ik heb er nog nooit een probleem mee gehad.

Connector eraf, in repen snijden/scheuren, tape omheen, klaar.

Verwijderd

optie 2

Verwijderd

Ik zou gaan voor optie 3 of 1 , stel dat er dan eens 2 gerounde kabels tegen elkaar komen ? ik denk niet dat je dure SCSI spullen dat leuk gaan vinden .

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 23:17 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik zou gaan voor optie 3 of 1 , stel dat er dan eens 2 gerounde kabels tegen elkaar komen ? ik denk niet dat je dure SCSI spullen dat leuk gaan vinden .
Daar ben ik het niet mee eens. Door het rounden worden de kabels al geisoleerd dus dat twee kabels tegen elkaar komen lijkt me sterk.

ik heb het een keer met een floppy kabel gedaan ook geen problemen.:)

Verwijderd

Laat gewoon die connector er aan , vouw je SCSI kabel in 4 en doe er tie-straps rond . Voor in te snijden vind ik SCSI kabels nogal duur .

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
optie 2 doe ik wel vaker met IDE/ATA, al zeker 30tal gedaan, nog nooit problemen mee...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

als je die connector er af haalt dan zie je dat de kabel niet is ingeprikt maar ingesneden aan twee kanten, althans das bij mij zo. Lijkt me niet leuk voor je brandertje om ineens wat signaaltjes naar andere aders die nu naast elkaar open en bloot liggen, te sturen. SCSI-2 kabel 50pins kun je nog wel zelf nieuw en precies op lengte maken, is niet duur. Kun je er direct zo''n hoesje omheen fabrieken.
SCSI-3 U-160 zelf maken is wel wat moeilijker naar het schijn. Kost je f 1500,- en dan nog niet eens geround ( zie mijn topic ).

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Op donderdag 17 mei 2001 23:32 schreef speedygonzalis het volgende:
als je die connector er af haalt dan zie je dat de kabel niet is ingeprikt maar ingesneden aan twee kanten, althans das bij mij zo. Lijkt me niet leuk voor je brandertje om ineens wat signaaltjes naar andere aders die nu naast elkaar open en bloot liggen, te sturen. SCSI-2 kabel 50pins kun je nog wel zelf nieuw en precies op lengte maken, is niet duur. Kun je er direct zo''n hoesje omheen fabrieken.
SCSI-3 U-160 zelf maken is wel wat moeilijker naar het schijn. Kost je f 1500,- en dan nog niet eens geround ( zie mijn topic ).
Whaaaat? f 1500,- !!!!! (per meter???). Lijkt me haast niet. Zet ff een linkje naar die topic, dat moet ik zien. >:)

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 23:23 schreef Xtreem_Machine het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens. Door het rounden worden de kabels al geisoleerd dus dat twee kabels tegen elkaar komen lijkt me sterk.
Ehh.. je legt een aantal draadjes in de kern (zeg maar voor gemaks halve) waar op elk draadje een kleine inkeping zit, die als je ''geluk'' hebt tegen elkaar kunnen komen. Hoe zo is het dan al geisoleerd.

Herma, aangezien je niet voor optie 1 wilt gaan, zou ik persoonlijk toch voor zekerheid kiezen en gaan voor optie 3. Of je moet het niet erg vinden dat er misschien perongeluk een keer een data fout op je apparatuur kan komen. HDD hmm dat wordt hoogst waarschijnlijk op nieuw installeren. Brander.. Hmm nieuw cd''tje instoppen dus... en ga zo maar door.

Verwijderd

Tja 1500 vind ik ook wel erg duur, ookal is het een op maat gemaakte oplossing.Daarom denk ik ook niet dat dit een reeele prijs is.Maar ik zou ook niet weten waar je een SCSI 3 ergens anders op maat zou moeten maken. ( niet dat ik het voor deze prijs zou gaan laten maken overigens ) Iemand hier ook een ide.

[topic=181323]

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb m''n floppy-kabel ook op de "optie-2"-manier gedaan, en hij doet het nog steeds...

Ik weet alleen niet of zo''n scsi-kabel ook dezelfde draad-diameter heeft (1,27mm). Als hij nl. dezelfde heeft als die ATA-100 kabels, dan weet ik niet of het goed gaat...

Succes iig...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Optie twee, heb zelf al meerdere SCSI kabels geround. Zowel 50 als 68 polig.
De 50 polig heb je als je voorzichtig te werk gaat geen probleem deze heeft losse aders 00000. De 68 polig zitten aan elkaar vast ()))))))). Dus als je deze lossnijdt heb je aan één kant en goede kabel en de andere een blanke kabel.
Er bestaat altijd een kans dat de inkepingen elkaar raken. Dit kan je ondervangen door of een plakbandje erover te doen of ff met de soldeerbout het plastic dichtschroeien. De laatste optie gebruik ik altijd en nog nooit mislukt. Let wel op, de draad smelt zo weg dus geduld is een schone zaak.
Het inkorten of verwijderen heeft geen invloed op de SCSI spullen.

En wat ook al gezegd is, de kabel zelf opmaat maken. Je haalt 50 polig flatcabel bij je lokale elektroboer perst de connectors er op. Kan je gewoon tussen de bankschroef doen, maar wel recht ;)

suc6

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

BTW die connedtor snijd je draden niet door hoor hij beschadicht de vieniel mandel en zo raken de mesjes de kopenren of zilveren kern

dus OPTIE 2 is gewoon het makkenlijksten en het besten SUK6

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 01:11 schreef Halon 1202 het volgende:

Ehh.. je legt een aantal draadjes in de kern (zeg maar voor gemaks halve) waar op elk draadje een kleine inkeping zit, die als je ''geluk'' hebt tegen elkaar kunnen komen. Hoe zo is het dan al geisoleerd.
Sorry ik dacht even dat je twee scsi-kabels bedoelde maar je bedoelt de draadjes van 1 kabel.|:(

Die zouden inderdaad tegen elkaar kunnnen komen maar, ik had daar zoals ik al zei geen last van :)
Pagina: 1