Toon posts:

[BC3] A7V133 OC vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik het betabios 1004_03a geflasht, en inderdaad, nu blijft de Optimal setting gewoon bestaan. Mooi, dan kunnen er dus weer wat MHz-jes bij. Maar ik merke een vreemd iets: op 141MHz, optimal setting, CAS222 loopt alles stabiel (nog geen duurtest gedaan, alleen 2 uurtjes Serious Sam, maar die gingen vlekkeloos). Op 142MHz FSB boot het hele ding niet meer. Gewoon, geen licht, alles blijft donker. Dit doet-ie ook bij lagere multipliers, dus aan de proc ligt het niet.

Ik mis het instabiliteitsstuk waar je wel kunt POSTen of net in Windows kunt komen, maar niet veel anders. Het is nu 141 -> lopen, 142 -> niks meer. Geen enkele setting verandert dat (AGP, memtimings, whatever).

Nouja, vreemd zou je zeggen. Het word nog vreemder: Twynn heeft EXACT hetzelfde probleem. Op zijn A7V133 stopt ook alles boven 141MHz FSB. En zijn proc is een AXIA.
Weet iemand hier meer over?

En nu ik toch bezig ben: weet iemand nog een goede manier om knikken van slangen te voorkomen? Als PVC slang warm word, dan knikt het spul heel snel. En vanwege het ASUS-moederbord-gaatjes-afstand probleem dat ik had, heb ik ergens een vrij scherpe bocht in de slang zitten.

Laatste beetje offtopic probleem: ik draai weer met win2k, en alles loopt een stuk sneller/soepeler. Zelfs 3DMark (2001); ik haal 3841 punten onder win2k tegenover 3712 onder win98, met 12.20 detonators en via 4.31 release. Het enige rare is dat ik op de een of andere manier toch nog onvoldoende AGP mem onder win2k heb om de 64Mb texturing test van 3DMark2000 te draaien. Is dit ergens te wijzigen (AGP aperture staat op 128MB)? Voor m''n eigen ontwikkelingen heb ik straks zo''n 150Mb texturegeheugen nodig als ik S3TC kan gebruiken, nog meer als dat niet kan.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik kan alleen reageren ivm de slangen. Er zal vast wel iets bestaan wat je erop spijt waardoor de slang een gedeelte van zijn soepelheid verliest. Ik zou zo snel niet weten wat. Maar misschien wel iets om na te vragen.Gewoon iets in een spuitbus wat de buis verstevigd, lijkt mij het makkelijkste.

Geen inspiratie

Verwijderd

of spalken ofzo..

het lijkt er op dat die 141 dus de ultieme max is, zou het kunnen dat de clockgenerator dat gewoon niet meer support? zou wel slordig zijn van Asus, wel optie in de BIOS en niet in de hardware, zijn er gevallen bekent van 141+?

dat van die 64MB test zijn de drivers, moet je de 6.50 ff proberen dan doet ie het geloof ik wel, maar dat is dus driver afhangkelijk

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12
Ik krijg m''n A7V133 zonder problemen op 150Mhz
Heb echter niet de nieuwste BIOS...

Verwijderd

weer ff oudere BIOS flashen en weer proberen

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
in het DubleHeader3 projekt van www.procooling.com gebruiken ze cablewraps (net als telefoonsnoer maar dan steviger) voor scherpe bochten... misschien een tip.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik kreeg mijn Asus A7v133raid ook niet hoger dan 146mhz met arctic silver onder de chipset. Daarboven ook gewoon niks. Zwart beeld.
Nu heb ik een Abit KT7a-raid en die gaat ook niet hoger dan 146. Post wel nog op 147 maar gaat heel snel de mist in.
Lijkt erop dat of die cpu niet hoger wil of dat die chipset niet hoger wil komen. Dan is het dus weer een kwestie van geluk.
Heb zelf trouwens een 1200 B AXIA y6xxx cpu en die post met luchtkoeling nog op 1644mhz met 1.85volt maar komt dan niet echt ver met booten van windows. Lijkt erop dat ie dus wel nog wat hoger wil met pelt en waterkoeling. :9

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Oudere biossen hebben het probleem dat de memorytiming van ''Optimal'' naar ''Normal'' gaat boven de 137MHz. En dan kun je beter een lagere FSB gebruiken; dan is je PC stukken sneller.

Hmm, die spiral wrap rondom de slang is wel een goed idee.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb een ouder bios en een Asus A7V133 en bij mij blijft Optimal settings gewoon staan, je moet ervoor zorgen dat je eerst FSB aanpast, vervolgens normal naar optimal settings zet en dan bios saven en booten.

Verwijderd

Topicstarter
Yup, en met het 1001C bios staat na rebooten de timing dan toch op ''normal''. Duidelijk te zien in SiSoft Sandra; de memoryscore dendert ineen.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Mijn geheugen doet hetzelfs nog op 166mhz
en de fsb ook dan eh :)

Verwijderd

Mhh slangen van een remsysteem... of slangen die gewapend zijn, zoals voor perslucht.

(Dat rubberen gedoe van remslangen lijkt me achteraf nix..)

Plastic perslucht slangen met glasvezel wapening..

Verwijderd

Topicstarter
black_adder: Mazzelaar!

Hooi: ja, ik zal eens gaan rondkijken. De slang in kwestie moet wel over 12mm pijp passen. Ruimte voor een koperen bochtje heb ik niet meer.

Remslang is niet zo geschikt; de binnendiameter van die slangen is niet zo groot (bij Opel tenminste)

Enne, inderdaad: hoger in FSB = meer MHZ-en :) :) Weer een paar MHZ-jes erbij. Op naar de 1600!

Verwijderd

Ik geloof dat die slangen vooral voor lage druk zijn, iets van 2 tot 5 bar of zo.

Een andere zou gas slang zijn, maar lijkt me erg duur.

Umhh als je straks 1600 Mhz hebt, ga je er dan een aansluitinkje voor een Cappucino Melk opstomer op maken ??
:D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 14:18 schreef Hooi het volgende:
Ik geloof dat die slangen vooral voor lage druk zijn, iets van 2 tot 5 bar of zo.
Dat maakt niet uit; het drukverschil in de waterkoeling haalt de 150 millibar nog niet.
Umhh als je straks 1600 Mhz hebt, ga je er dan een aansluitinkje voor een Cappucino Melk opstomer op maken ??
:D
Dat kan ik nou al bijna gaan doen. Allemachtig, wat een bak hitte komt er uit de radiator...

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 15:46 schreef DaBit het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit; het drukverschil in de waterkoeling haalt de 150 millibar nog niet.
[..]
Ik bedoelde eigenlijk meer het type drukslang. Wat ik ingedachten heb wordt meer gebruikt voor dingen als een nietjes pistool op luchtdruk.
(Mijn ouders werkten vroeger met die dingen, velletjes bont op een plank spijkeren..)

Het ziet er een beetje uit als gevouwen draadglas.. Het lijkt ook meer of ze touw er door heen hebben gevlochten misschien dan glasvezel eigenlijk.
Dat kan ik nou al bijna gaan doen.
Allemachtig, wat een bak hitte komt er uit de radiator...
Hee, tof. Kan er een scheutje Amaretto in..?
8-)

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 16:29 schreef Hooi het volgende:
(Mijn ouders werkten vroeger met die dingen, velletjes bont op een plank spijkeren..)
jahhjah...

;)

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 16:34 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

jahhjah...

;)
;)
Nou,
echt waar. Mijn ouders zijn (waren) van beroep bontwerker.

• Black_Adder
Op vrijdag 18 mei 2001 14:08 schreef DaBit het volgende:
black_adder: Mazzelaar!

Hooi: ja, ik zal eens gaan rondkijken. De slang in kwestie moet wel over 12mm pijp passen. Ruimte voor een koperen bochtje heb ik niet meer.

Remslang is niet zo geschikt; de binnendiameter van die slangen is niet zo groot (bij Opel tenminste)

Enne, inderdaad: hoger in FSB = meer MHZ-en :) :) Weer een paar MHZ-jes erbij. Op naar de 1600!
Wie ik? Mazzel, hoe kom je erbij :P :
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rinusngb/tweaks/overclock/mem_ultra_high.jpg

:9~

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:24
Mijn a7v133 loopt maximaal op 150Mhz. Dit was met alle biossen van 1003 en lager. bij 1003 blijft de memory setting gewoon op optimal staan. Ik zal die dus even proberen.

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 18:32 schreef Black_Adder het volgende:

[..]

Wie ik? Mazzel, hoe kom je erbij :P :
[afbeelding]

:9~
Dat plaatje links op het schermpje van Sisoft memory bench is dus van één van jouw ram chips, niet..?

Smoooking !!
B-)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
LOL @ DaBit, het heeft al 3 topics gekost voor je die nieuwe BIOS erin hebt gezet :)

Maargoed, ik draai 9 * 150 momenteel, als het buiten boven de 25 graden is wordt dit instabiel. Momenteel is m''n koelvocht 22 graden en m''n CPU 42 (wel een beetje idle)
Ik ga effe checken tot welke FSB het bakkie post.. BRB

/update:
Dit is gepost op 7 * 155 CAS222

/update2:
Ook 7 * 160 CAS222 komt in windows

/update3:
7 * 166 CAS333 lukt ook ;)

/update4:
7 * 170 CAS333... kreeg bij maximizen window wel een error...

/update5:
6 * 174 CAS333 post, registry wordt terug gezet :(

Dit is gepost op 8,5 * 157 CAS222, effe membench draaien

Concrete Loop Watercooling

• FreeRider
OK, hier de screenies:

7 * 170 CAS333

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/7x170cas333.jpg

8 * 163 CAS222

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/8x163cas222.jpg

8.5 * 160 CAS222

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/85x160cas222.jpg

Ik ga het maar eens testen op 8,5 * 160, lijkt het wel te doen. Stabiliteit absoluut nog niet getest dus ;)

Om even op het probleem terug te komen : Ik ben bang dat het WEL aan je CPU ligt. Waarschijnlijk geeft een hoge bus teveel fouten op de EV6 bus tussen je Northbridge en CPU. Wellicht trekt je VGA of je MEM het niet.. Misschien een andere core die meer geluk brengt ?

p.s. wat voor revisie is je bord ?

Verwijderd

slangen:

ik ga mijn slangen intapen tegen het knikken,

[offtopic] hoe is het met je neopreen Dabit?

Verwijderd

Zet hem eerst op 133
want 133+15 is dus... 148 ,
:P

Verwijderd

Nou deze toch omhoog gekickt is..

Freerider,
ik geloof dat AMD voor de K7 serie CPU''s een maximum FSB van 400 specificeert.

De C Athlons zijn alleen maar 266 omdat dat is ingebakken in de default. Physiek is er nul (niente nada noooothing) verschil tussen de chips.

Welke chips worden dan voorbereid op een 266 SDR fsb ? Geen idee, waarschijnlijk de desktop Palomino''s. Nu zijn er al Tweakers die het met 180+ Mhz al flikken op een KT133a systeem.

Ik haal het ook een beetje aan omda''k ooit heb gemerkt dat een K6-200 net zo makkelijk 2x100 loopt als de officiele 3x66.

Blijft alleen de snelheid van de interne cache over. Maar aangezien die fluitend 1500 Mhz loopt, zal die schampere 400 Mhz geen probleem zijn.
eigenlijk
als het ware.
dus ;)

Verwijderd

AMD heeft niet gezegt dat de EV6 bus maar op 400MHz kan lopen, maar dat heeft Alpha van wie de bus is aangegeven als limit. Ik denk alleen niet dat we 400 in de toekomst gaan zien(officiel dan he). Maar ik denk dat op dit moment niet de snelheid van de systeembus het probleem is, maar de snelheid van het geheugen. DDR is leuk, maar het probleem is niet de throughput, maar de latency en die is bij DDR evenhoog als bij DDR zoniet hoger als bij SDR. Daarom is een chipset als de KT133A op sommige benches sneller dan een KT266.

Maar Als we in Q3 de Crush Chipsets van Nvidia gaan zien, dan krijgt de mem performance van de Pally een boost(can you say dual channel DDR @ 266)4.2GB throughput
Met zo''n chipset zou een A4 sneller zijn dan een prescott P4. Aangezien het grootste voordeel van de P4 is dat zn mem bus zo ontzettend snel is.

• FreeRider
Trouwens een echt goede voeding helpt ook bij het OC-en. Zo heeft een kennis van mij zijn vage 300W voeding vervangen voor een Aopen 300W en kon hij prompt 60 Mhz hoger komen. Okee het is niet veel maar toch weer wat.

Verwijderd

Mhhh?
Dan zou ik het verkeerd begrepen hebben.

Help mij uit de droom, want dit is wat ik dacht dat er gebeurde :

DDR loopt gewoon op 133, het DDR circuit is verplaatst van de CPU naar het geheugen

KT133A:
cpu intern 266 Mhz->DDR circuit->geheugenbus 133Mhz->geheugenchips 133 Mhz

DDRchipset:
CPU intern266->geheugen bus 266 Mhz -> DDR circuit -> Geheugen chips 133 Mhz

DDR circuit is niet veel meer dan een automatisch (niet intelligent dus) 32-64 bit shift register

En,
er zijn dus zat figuren die al tegen de 190 Mhz SDR dus op de CPU 380 Mhz DDR hebben geklokt. Toch ??

(De records op o.a. de site van Oda)

Hooi.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Volgens mij heb ik ergens op de AMD site of in een AMD pdf''je gelezen dat AMD de palomino gaat specificeren tot 800 mhz DDR FSB. BANDBREEDTE!!!!!!!!!!

Weet niet zeker maar zoiets staat me bij, als ik het terugvindt post ik het ff!

A.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Op zondag 20 mei 2001 08:57 schreef Hooi het volgende:

De C Athlons zijn alleen maar 266 omdat dat is ingebakken in de default. Physiek is er nul (niente nada noooothing) verschil tussen de chips.
Errrr....als het ingebakken is is het toch een physiek verschil of ben ik nou gek?

A.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 19:07 schreef acidfever het volgende:

[..]

Errrr....als het ingebakken is is het toch een physiek verschil of ben ik nou gek?

A.
Nee ;) ik lee het verkeerd uit..

De bruggetjes zijn er op ingesteld, de chip identificeert zich alleen maar als een FSB266 of 200. Intern in de ID-info geeft''ie ook als type een Athlon C.

Maar electronisch, de chip en de componenten op de chip zijn hetzelfde.

• FreeRider
Hooi, als je dat precies wilt weten dan raad ik je aan de CT te kopen van deze maand (Dus niet Computer!Totaal maar Magazine voor Computer Techniek). Daarin staat alles over bandbreedte''s, chipsets, bit''s etc. van mainboards.

Wat ik heb begrepen is dat het EV6 protocol (DDR) tussen de Chipset en de CPU "bevindt". daar is dus sprake van Double Data rate. Tussen de chipset en geheugen (bij KT133A) is het SDR. Wanneer je een DDR chipset hebt (AMD 761) dan is tussen Chipset en memory ook sprake van DDR.

Dus alle AMD T-bird/Duron systemen "zijn" DDR. De reden waarom DDR memory niet veel sneller is dan SDR memory is de latency''s bij beide geheugentypes ongeveer gelijk zijn. Bij DDR worden er dus 2 bits ipv 1 bit verstuurd. Dit klinkt als een enorm snelheidsvoordeel, maar dat valt dus in werkelijkheid tegen, omdat de impact van de latency veel en veel groter is dan het versturen van 2 bits ipv 1 per kloktik.

Dus samengevat: Het is je chipset die op 100 of 133 mhz (officieel :Y)) loopt, en SDR of DDR houdt alleen maar in of er 1 of 2 bits verstuurd worden per kloktik, zowel tussen chipset en CPU als tussen chipset en geheugen. Men noemt het effectief (in het geval van DDR) dan 200 of 266 Mhz, maar in werkelijkheid is dit absoluut niet waar, aangezien latency tijden meer impact hebben dan het aantal verstuurde bits.

Dit verschil zag ik dus heel duidelijk tussen de 440BX chipset en de KT133A, zoveel scheelt het niet.

Misschien is het een open deur ;) misschien heb je er wat aan. In de CT staat het wellicht duidelijker uitgelegd (ook allemaal dingetjes over bandbreedte tussen north-southbridge en de verschillen tussen Intel''s 8xx opbouw en de "conventionele" opbouw zoals die bij bijv. VIA en 440BX wordt gebruikt), erg interessant allemaal.

Over Athlon''s : de B en C chips zijn qua opbouw excact hetzelfde, alleen de nieuwere modellen zijn "officieel" geschikt bevonden om op 133 ipv 100 Mhz te lopen. Na tests blijkt dus dat deze chips (die met een DDR bus van 266 lopen) goed functioneren. Zelfde verhaal als Intel''s E of EB, gewoon hogere FSB, alleen DDR maakt het wat complexer.

Verwijderd

Zat ik er toch niet helmaal naast ;)

Nu wordt ook wat duidelijker waarom die nieuwe chipset van Ali zo leuk is, daar zijn de North en South bridge in één chip gestopt....

Ik moest ook heel erg lachen toen ik doorkreeg dat PC-2100 DDR geheugen gewoon op 133 Mhz liep.

En, geeft dit dan ook niet aan waarom FSB overklokken op DDR systemen zo notoir moeilijk is..?

• FreeRider
Nu wordt ook wat duidelijker waarom die nieuwe chipset van Ali zo leuk is, daar zijn de North en South bridge in één chip gestopt....
... ik ben benieuwd hoe leuk die is, heb zeer slechte ervaring met Ali (aka Asus P5A).

Maargoed om even op het probleem van DaBit terug te komen: hij wil een DDR bus van 284 proberen, wat 84 (42) Mhz boven de standaard specs is... is op zich niet _heel_ vreemd dat dat niet lukt, ondanks de brute koeling die hij heeft. Maar het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen. Ik ben zeker met hem eens dat er geen beeld verschijnt, iets wat normaal meestal wel gebeurt, waarna het vastloopt ;)

Verwijderd

Topicstarter
FSB overklokken op een DDR systeem is niet notoir moeilijk. Met de KT133A is zonder al te veel problemen een FSB in het gebied 140-160MHz te halen. Als je dan een 100MHz FSB Athlon hebt, dan zit je dus op een 40-60% hogere frequentie.

En inderdaad: RAM boeren zijn gewoon maffia. Toen de PC133 RAMmen uitkwamen, waren dat dus gewoon 100MHz CAS2 chippies die ze opeens als CAS3 specificeerden. En dat is ook maar relatief, want ook nu nog kost het laden van een nieuwe DRAM bank op een 256Mbit Micron CAS2 SDR SDRAM chippie 40 nanoseconden. Da''s dus nog geen 4 keer zo snel als het geheugen in mijn goede oude ZX Spectrum op 3.8MHz, en maar 3x zo snel als het geheugen in mijn Tulip PC Compact II.

Verwijderd

KT133(a) overklokken op fsb ja..

Ik bedoel een AMD761 of Ali Magik Of KT266...
DDR op het geheugen, niet alleen de PC.

De verbindingen zijn lijkt mij wat te lang, de SDR memory systemen als de KT133(a) hebben de DDR alleen maar Chipset<->CPU.... en op FSB 150 zijn ze al sneller dan een DDR 266 systeem

Duron op 10X106 zit trouwens met PC133 ingesteld ook al op 141Mhz memclock op de KT133..
;)

Verwijderd

Als er trouwens nog een fervente overklokker met een KT7(a)-RAID naar deze posting kijkt...
Er is een nieuwe KT7 Bios ZT met de nieuwe RAID 11.01 bios met drivers. Wat mij opvalt is dat ik nu opeens wel 10.5*105 (memclock 140 cas 232) kan draaien voor 1103 Mhz, wat eerst volstrekt niet ging met de gewone ZT bios.

FSB 100 @ 1100, 1111, 1122 met 0,1 en 2 FSB overclock ging wel..

;)

ZT 1.11 Bios http://www.viahardware.com/faq/kt7/downloads/BIOS/KT7ZT1.11.zip

Drivers :
HPT Win9x
http://www.viahardware.com/faq/kt7/downloads/Highpoint/370RAID_1.11.0512_98.zip

HPT Win2K
http://www.viahardware.com/faq/kt7/downloads/Highpoint/370RAID_1.11.0512_2K.zip

HPT NT4
http://www.viahardware.com/faq/kt7/downloads/Highpoint/370RAID_1.11.0512_NT.zip

Verwijderd

// Tele-Tubby mode on
O-Ohhhhh !!!!
//Hooi mode on

Barst, niet dus. Die nieuwe HPT drivers veroorzaken een power management probleem.
Als je in de standby mode gaat, komt de boel ammenooitniet meer terug.
T''installeert ook een HPTpwr.vxd in de \SYSTEM\IOSUBSYS\ directory.
*grumble*

Humpffhh dan maar weer wachten op een bugfix. *zucht*

PS zou er wel een verschil bestaan tussen "Hooi" mode en de "Tele Tubby" mode..? :+

• FreeRider
Barst, niet dus. Die nieuwe HPT drivers veroorzaken een power management probleem.
Als je in de standby mode gaat, komt de boel ammenooitniet meer terug.
Zelfde hier met die fijne VIA drivers.. suspend-to-ram werkte altijd perfect met m''n P3B-F, tegenwoordig blijft alles lekker zwart na een STR poging. Als je (na keyboard + muis afgeranseld te hebben) uiteindelijk de powerknop maar indrukt dan begint het apparaat weer vrolijk te booten (hetgeen al een verbetering was t.o.v. de vorige drivers, daarbij moest de powerswitch zelfs helemaal uit wou je weer beeld krijgen)

:(

* FreeRider twijfelt of het nou wel zo slim was om een K7 systeem te bouwen

• Black_Adder
[BL44T-MODUS-]-[ON]-

* Black_Adder vind dat niels niet zo moet zeuren en maar een axia moest kopen.

* Black_Adder vind ook dat niels een nieuwe vidkaart moet kopen

* Black_Adder is nu uitgeblaat

Nou Niels komop zeg hé waar is tweakerspirit nou... :P

[BL44T-MODUS-]-[OFF]-

• FreeRider
Nou Niels komop zeg hé waar is tweakerspirit nou...
Die is er wel hoor :Y) alleen de cash-spirit is een beetje minder de laatste tijd

(Ik was enigszins bedroefd toen ik gisteren een Quake 2 timedemotje startte (goede stabilitytest) en het ongeveer 3 keer zo langzaam liep als op mijn P3 systeempje)

* FreeRider wil zien wat een G550 kan ...

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 15:53 schreef FreeRider het volgende:

[..]

* FreeRider wil zien wat een G550 kan ...
/me =Hooi vraagt zich af of er ooit nog een MArvel 550 komt....

Ik zit al jaren met een Marvel 200 AGP met 8 MB.. :'(

** Boohoohoohooooo **

:P

• FreeRider
Wandelde effe langs Tom :

http://www4.tomshardware.com/mainboard/01q2/010509/alimagik1-01.html

Zijn 2 chippies :)

Trouwens, Matrox hardware is zo goed, je hebt er nu nog steeds plezier van. Dat zegt al een hele hoop. Ik ben ook nog steeds blij met m''n net gerepareerde G400MAX en Millennium II PCI. Is gewoon topspul.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zondag 20 mei 2001 23:02 schreef DaBit het volgende:
FSB overklokken op een DDR systeem is niet notoir moeilijk. Met de KT133A is zonder al te veel problemen een FSB in het gebied 140-160MHz te halen
Waarom draait mijn duron 750 dan nog niet eens stabiel op 115 MHz? :'(

• FreeRider
Op woensdag 23 mei 2001 07:55 schreef Mini-me het volgende:

[..]

Waarom draait mijn duron 750 dan nog niet eens stabiel op 115 MHz? :'(
Wellicht de multiplier wat verlagen ?

Overigens denk ik dat je al heel veel mazzel moet hebben wil je je KT133A 100% stabiel op 150 Mhz krijgen. Ik heb een hele avond zitten testen en 9 * 144 is het hoogste dat ik er echt 100% stabiel uitkreeg (timedemo quake2 laten lopen als test). Dus draai ik ''m nu maar op 9,5 * 142... (1350), zelfde snelheid als 9 * 150, alleen nu wel stabiel :P

Pagina: 1