[BC3] hoe nu verder?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn mobo kan geen 95mhz aan (ten minste, staat niet in het bios)
Is er een progje waarmee ik dat kan doen (softfsb werkt nie, ondersteund mijn mobo niet)

mijn celeron draait nu op 830 mhz, ik wil iets meer.

En hoe komt het dat mijn fannetjes nu sneller draaien op een 12v adapter dan via mijn kast voeding?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12

FFF

lol, als je een ecelly 2 hebt wordt het toch echt tijd om een nieuw mobo aan te schaffen, ik dnek niet dat als je mobo het niet oindersteund er verder nog wat aan te doen valt. Verder krijgen je fans nu waarschijnlijk meer stroom, en kunnen dus harder werken.

• BC3 Victim
lol, als je een ecelly 2 hebt wordt het toch echt tijd om een nieuw mobo aan te schaffen, ik dnek niet dat als je mobo het niet oindersteund er verder nog wat aan te doen valt. Verder krijgen je fans nu waarschijnlijk meer stroom, en kunnen dus harder werken.
-------------------------------------------

Geef jij me dan geld.......:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ik denk dat hij wel op 95mhz kan (bios flash
|
v
Heb ik slechte ervaringen mee, doe liever niet meer

maar is er niet een progje btw, waar je die dingen makkelijk kan instellen (ieder keer dat gek*t met dat bios. Softfsb werkt bij mij niet (staat niet in het lijstje van de mobo/chipsets) <- heb al gebrobeerd

• BC3 Victim
niemand? :?

edit:

Een uitroepteken is genoeg!
Phreak

• BC3 Victim
Welk Mobo / Bios Versie ?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12

FFF

Op donderdag 17 mei 2001 15:11 schreef Forced het volgende:
-------------------------------------------

Geef jij me dan geld.......:)
Nee, ik geef je alleen de tip om het Quote knopje, bovenin de reactie te gebruiken, met die zelfgetrookken ---- en ==== lacht iedereen je uit lol

• BC3 Victim
Ik heb een abit Vl6 (zie onder, ga zo kijken wat voor bios)

trouwens, wat ik doe is wat anders dan dat quoto(joh)., be different

• BC3 Victim
hier is het bois nummer (helemaal kompleet met alles en nix)
08/04/2000-693A-686-6A6LGA1AC-TW
(datum)

moet je nog meer hebben, (ps. van dat snelle antwoorden, ik was vanochtend iets van 3 uur bezig, dus wist ik niet meer wat ik wel en niet vroeg had gepost, en ja ik weet het dat je dat kan zien, maar gewoon niet aan gedacht)

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik zou toch maar es goed in je bios kijken! Jouw mobo is volgens Abit een:

[ Pentium® III Based ATX Mainboard With 133 MHz CPU FSB & SoftMenuTM II Technology ]

of heb jij toch een ander mobo''tje.....?

greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• BC3 Victim
ik heb toch echt een abitvl6, staat op de doos, mobo, in bios, sisoft bla bla en bla, ja?

• sjolmers

sjolmers

dan moet je FSB toch in iedergeval op een 133Mhz draaien kunnen!

greetz

Verwijderd

Ik zou je FSB niet lager zetten om over te klokken... Volges mij is het namelijk de inefficientste manier om over te klokken. Tuurlijk je processor haalt misschien wat xtra megahertzjes, maar je geheugen, AGP & PCI kaarten en de CPU I/O buffer worden weer langzamer...
Ik heb zelf gemerkt dat het verhogen van de FSB veel meer snelheidswinst oplevert, terwijl de processor in totaal op evenveel Mhz draait. De rest van je systeem krijgt natuurlijk wel weer wat te lijden onder die hogere FSB, dus het valt niet altijd mee om het stabiel te krijgen omdat er een grote kans is dat er wel het 1 of ander is wat de hogere FSB maar met moeite aankan.

• BC3 Victim
ik kan wel op 133, maar dan heb ik een 1,3 gig, en daar heb ik de koeling niet voor, maar ik kan wel hoger dan 830. bij 100 liep hij vast

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zet je voltage is wat hoger

• BC3 Victim
hoe hoog moet die voltage dan zijn, er zijn toch ook progjes om dat in te stellen (voorbeeld: softfsb, werkt bij mij alleen niet)

• sjolmers

sjolmers

Op donderdag 17 mei 2001 15:01 schreef Forced het volgende:
Mijn mobo kan geen 95mhz aan (ten minste, staat niet in het bios)
Is er een progje waarmee ik dat kan doen (softfsb werkt nie, ondersteund mijn mobo niet)

mijn celeron draait nu op 830 mhz, ik wil iets meer.

En hoe komt het dat mijn fannetjes nu sneller draaien op een 12v adapter dan via mijn kast voeding?
Op donderdag 17 mei 2001 18:20 schreef Forced het volgende:
ik kan wel op 133, maar dan heb ik een 1,3 gig, en daar heb ik de koeling niet voor, maar ik kan wel hoger dan 830. bij 100 liep hij vast
Wat lul jij nou? eerst kan je mobo niet hoger dan 95Mhz en nu loopt ie vast bij 100:?:?:? en dan zeg je
maar ik kan wel hoger dan 830.
en als je hoger wilt dan 830 zul je toch echt op 100Mhz of meer moeten lopen met je multiplier van 8.5

ik wens je alle suc6 in de wereld...maar snappen doe ik het niet meer! of je kunt hoger dan 95 of je kunt het niet!

greetz

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:21
Als je niet weet waar je aan begint, probeer dan eerst de FAQ eens.
Snap je het dan nog steeds niet, probeer het dan hier nog eens.
Pagina: 1