Toon posts:

[BC3] kan socket A cooler ook op Cellie??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo guys,

Sinds kort heb ik een cellie 633 die ik wil clocken op 950, maar mijn huidige goldenorb koelt erg kut, idle issie 23 en stressed 60!!! Daar schrok ik van, en dat was al zelfs op 712 (fsb 75)!! Ik durf niet verder te gaan, want ik heb al getallen van 80 C zien voorbijkomen als ik de fsb hoger zet.
Ja de coolpasta is aanwezig en goede airflow (openkast hé).
Nu zie ik de laatste tijd steeds betere Socket A coolers voorbij komen, en aangezien die tegen de hogere temp van de Athlon moeten vechten kan dit voor mijn cellie een oplossing zijn.

Waterkoeling is not anm option nu... budget is op

thanx

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ja hoor dat kan:)
ik heb thuis twee celly''s draaien de een met een socket-a thermal take chorme orb en op de andere een Coolermaster(socket-a tot 1.5ghz)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

ja

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik zou nog maar eens kijken of die orb er wel goed opzit. En of je niet misschien te dik de koelpasta hebt gebruikt. Want dit zijn wel erg hoge waardes, het lijkt erop dat de processor zijn warmte nouwelijks kwijt kan...

Geen inspiratie

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op welk voltage heb je je cpu staan ?
Hij wordt namelijk wel erg warm. Ik heb zelf een celeron 2 566 @ 860 op 1,8V en die word stressed niet warmer dan 45 graden met kast open.
Controleer ff of je koeler er goed op zit en of de pasta niet veel te dik is. EN als de voltage erg hoog staat verlagen.

Verwijderd

voel ff aan de heatsink als ie aan staat, is die warm/heet, heb je een nieuwe cooler nodig.
is ie niet heet dan moet je iets doen aan je huidige cooler

Verwijderd

Topicstarter
okay ik zal eens kijken hoe dik de pasta er op zit, niet echt waanzinnig, iets meer dan een druppel uit een "spuit" met pasta, ik heb geen echte mililiters gedruppeld. Hij zit niet helemaal "strak" op mijn chip ik kan de koeler iets kantelen naar alle kanten, niet veel, maar er is speling, mag dat eigelijk??? :?:?:?

En de heatsink is niet echt warm, ook niet koud natuurlijk.
Ik zit er eigelijk an te denken om een nieuwe koeler te kopen, want die orb makt ook een hoop lawaai. Ik deed ijn "standaard koeler erop en ik hoorde een zee van rust!

thanx people!!!!! :o

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb op mijn celeron 433@541 een coolertje zitten dat voor AMD gemaakt is...

Antwoord : ja dus..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

meestal zijn die coolers Socket a/370(is het toch?) . Zet er een leuk FOP32-1tje op en je bent gereed .

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ja kan, iig, ik heb er 1tje op mijn p-75@120
gedaan.... die hwatsink had ik toch over..

Verwijderd

je hebt of je koeler niet goed zitten of er zit van da koelprut onder wat er standaard onder zit...NIET goed dus

Verwijderd

Topicstarter
ohh ja de voltage is gewoon 1,65

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net gekeken of er teveel coolprut onder zit, nee dus. De golden orb heb ik even opnieuw er op gezet, maar ik kom niet verder dan de zelfde resultaten.
Meest vervelend dus, maar dan gaan we maar gewoon voor een andere koeler!

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik vind het maar vreemd dat er een temeratuur verschil is van maar liefst 37 graden ! Eigenlijk snap ik daar helemaal niets van want die goldenorb gaat toch tot procs van 1,2 Ghz ? Weet je wel echt zeker dat dat ding goed zit aangedraaid ? (Er zat toch een gaar vastschroef-systeem op die orb ?)... :?

Verwijderd

ja een atlon coel mag op een intel maar niet andersom want dan kraak je de atlon of hij zit er niet strak er op

Verwijderd

ah , fuck orbs , stomme core-killers net als die Icebergs, gewoon een FOP32-1 halen .

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het inderdaad vaag.
Het zou natuurlijk kunnen dat de bevestigings mechanisme niet meer goed werkt.
Want inderdaad, het temperatuur verschil van 37 graden vind ik ook erg vaak.
.....:?:?

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 16:05

Bene

list incomprehension

Mijn 633 scoort met externe thermo max op 31..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 10:21 schreef Bene het volgende:
Mijn 633 scoort met externe thermo max op 31..
Damn!!
Okay, heb net fop-32 besteld met "echte" artic silver splut.
Hopelijk morgen binnen en dan zien we wel of het verschil uit maakt!
Pagina: 1