[BC3] Wat voor LEDjes in een DVD-drive?

Pagina: 1
Acties:

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14
Ik ben bezig met het vervangen van de standaard LEDjes van mijn systeem door blauwe. Ik ben vergeten te kijken welke er in mijn DVD-drive (een A-Open 1240, een met een tray)) zitten en ik ga vanmiddag naar een electroboer, maar ik kom niet meer thuis voor die tijd. Met de search heb ik gevonden dat er een 3mm LEDje in zit, maar ik heb ook eens iets gelezen dat er een smd-ledje in kan zitten. Kan iemand mij hier wat over vertellen?

The ramblings of an idiot

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik kan je er niks over vertellen, maar koop ze gewoon allebei. Die smd kun je ook nog wel ergens anders gebruiken, net zoals die 3mm

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Kijk gewoon ff! als ze er als een blokje uitzien zijn het smd-leds, anders gewone!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

zit bij mijn aopen een 3mm in ga ik vervangen met een blauwe :9

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:48

nexhil

BAM!

Op donderdag 17 mei 2001 12:37 schreef funkflex het volgende:
zit bij mijn aopen een 3mm in ga ik vervangen met een blauwe :9
eigenlijk wel een kewl idee,

hoeduur kost een ledje eigenlijk,
kan nooit veel zijn toch?

• AcouSE
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Een groene, rooie of gele kost ongeveer een kwartje. Blauwe kosten een paar piek.

* AcouSE was faster, sorry 3DBlaster en jordyb :P

Verwijderd

Bij Technica in Nijmegen (bent toch NEC fan, zal wel in of rondom NMGN wonen) hebben ze 3mm LED''s voor 5 gulden.

Moet je voor AOpens wel even ombuigen en een stukje draad eraf knippen, maar dat zie je zelf vast wel.

Er zitten trouwens meestal gewone 3mm LED''s in.

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 12:41 schreef nexhil het volgende:

[..]

eigenlijk wel een kewl idee,

hoeduur kost een ledje eigenlijk,
kan nooit veel zijn toch?
Van 5 tot 10 gulden
Verschilt aardig wat dus die prijs.

Verwijderd

Bij Conrad in de restpartijen hebben ze blauwe 3mm LED''s voor 2,50.

Bij restpartijen kijken en dan 3mm leds

Verwijderd

Ik heb hem ook vervangen en bij mij zat er een 3mm in, maar ik had geen zin om weer 3 dagen te wachten dus heb ik er een 5mm ingedouwt gaat net zo goed!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:16
5 tot 10 piek?? dan word je wel echt zwaar afgezet. een normaal ledje kost bij de dure winkels rond de 50 ct-75 ct, bij de goedkope rond de 15 ct.

een 3 mmm ledje is behoorlijk standaard, moet je bij een gemiddelde winkel zeker onder de gulden kunnen vinden.

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Die 5-10 gulden is voor een BLAUWE Led, die zijn gewoon duur. En als jij ze voor minder dan 1 gulden kan vinden wil ik er wel 20

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 14:49 schreef aatos het volgende:
5 tot 10 piek?? dan word je wel echt zwaar afgezet. een normaal ledje kost bij de dure winkels rond de 50 ct-75 ct, bij de goedkope rond de 15 ct.

een 3 mmm ledje is behoorlijk standaard, moet je bij een gemiddelde winkel zeker onder de gulden kunnen vinden.
Lezen is wel moeilijk he.
Het gaat hier om BLAUWE ledjes!!!!

Witte waren bij mijn plaatselijke electroboer een tientje

• AcouSE
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Op donderdag 17 mei 2001 14:50 schreef Razorfist het volgende:
Die 5-10 gulden is voor een BLAUWE Led, die zijn gewoon duur. En als jij ze voor minder dan 1 gulden kan vinden wil ik er wel 20
Hehe, voor een piek per stuk wil ik er wel 100! :P

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op donderdag 17 mei 2001 15:29 schreef AcouSE het volgende:

[..]

bij conrad hebben ze restanten voor 2.50 stuk

3mm blauw

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• McBoom
  • Laatst online: 20-08 06:14
Ik ben bij de electroboer geweest. Ik moest er eigenlijk heen voor een Molex voor aan mijn 80mm Sunon. Gevraagd of ze ook kogelgelagerde 120mm Sunons hadden. (bij Ned-cool hebben ze die wel, maar de verzendkosten...) Omdat ze ze niet hadden in een catalogus opgezocht. Hierdoor ben ik vergeten een ledje mee te nemen kwam ik achter toen ik thuis was. |:(|:( Maar ik heb laatst de LEDjes in mijn Logitech-toetsenbord vervangen door blauwe. :)Die waren 7,75 per stuk (3mm). In mijn HQ-45 Blue en toetsenbord zitten nu blauwe. :9~

The ramblings of an idiot

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op donderdag 17 mei 2001 15:29 schreef AcouSE het volgende:

[..]

Ik heb ooit bij de locale elektroboer een paar blauwe LEDs gekocht voor 1 piek per stuk:7
Maar nu heeft ie ze niet meer:(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

SMD is verrekten klijn dat is ongeveer ff groot als een weerstantje op je Slot CPU :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 18 mei 2001 12:40 schreef Joboskrillo het volgende:
SMD is verrekten klijn dat is ongeveer ff groot als een weerstantje op je Slot CPU :)
1 * 3 mm ofzo.. lekker solderen daarmee:(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Knipper leds zijn ook tof om te gebruiken!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• jwbagger
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ledje van voeding kan je misschien met knipperled doen, maar hdd & dvd & cdrom knippert van zichzelf al |:(
Pagina: 1