Toon posts:

[BC3] IDE en SCSI op maat gemaakte kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee waar je ide en SCSI kabel op maat kan laten maken.
Ik wil die overlengte tussen twee aansluitingen eruit hebben, maar vraag me af of dat invloed heeft voor het signaal, timing ofzo :? , en of dat dan ook kan.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
Je kan de kabels ook zelf maken/inkorten. Bedrading en stekkers zijn allemaal standaard (meeste dan).
Signaal wordt wel beter over kortere kabels, maar in snelheid maakt het natuurlijk geen moer uit (tenzij je oc-ed).
De kabel heeft al een maximum lengte om de snelheid op de kabel te kunnen garanderen.
Zo zijn ATA66/100 kabels maximaal 45 cm. Bij normale 40-pins IDE kabels is dat d8 ik iets van 75 cm.
Ik denk zelf dat er niets mee wint. Hooguit als je graag een speaker naast je kabel zet (grote verstoring)... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
blackbox

http://www.blackbox.nl

deze gasten maken alles op maat, alleen het kost wel wat...

(en dat is meestal weer het nadeel *D)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
wat ik zoek is een scsi-3 u-160 kabel en die zijn twisted.Met 6 aansluitingen zijn ze zowiezo al over de 100 piek.(alhoewel ik niet helemaal snap waarom )
Enig idee wat die prijs daarvoor wordt ?

• BC3 Victim
(scsi-3 u-160) volgens mij zijn die wel te koop bij:

Man En Muis
en
RoMedia

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Flupse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-01-2022
ik heb zelf me scsi kabel gemaakt ( 50 pins) gewoon om flatcable en connectors geweest. tot mijn grote verbazing over de kosten van de kabel 9piek per meter dus ik dacht aan 1,25 m heb ik wel genoeg in een bigtower, en 5 connectortjes
dan nemen we een bankschroef en doen de connector met cable er tussen en zachtjes draaien :)

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 11:52 schreef GarBaGe het volgende:
Je kan de kabels ook zelf maken/inkorten. Bedrading en stekkers zijn allemaal standaard (meeste dan).
Kan je me zeggen waar ik die losse onderdelen voor ide en scsi kabels kan krijgen? Ik kan nu mijn harddisks niet achterin mijn bigtower plaatsen omdat de kabels te kort zijn.

Verwijderd

Topicstarter
kreeg antwoord van die black box mensen
Voor een scsi U160 met 6 connectoren twisted enz. Kosten ongeveer LET OP f 1500,00.
Daar kun je wat mee |:(

• BC3 Victim
Maar ze kunnen alles maken... :+

Het kost alleen wel wat... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat moet vogens mij niet zo veel geld hoeven te kosten. Het zijn 7 stekkers en 1 meter aan twisted 68 polige kabel.
Als dat misschien 100 gulden kost aan materiaal en dan nog in elkaar persen ( uurtje misschien ?
Totaal max f 200,-
Werk je daar toevallig ?

Verwijderd

Een 40 pins IDE of 50 pins SCSI kabel op maat maken is geen punt, maar 68 pins SCSI is natuurlijk heel andere koek.

Om te beginnen is het gewoon veel moeilijker om die stekker goed te plaatsen, immers, je hebt anderhalf keer zoveel aders in twee derde van de breedte.

Verder is een goede SCSI kabel ook aan ruw materiaal al erg duur. De pinnen in die plug zijn (als ik mij goed herrinner) van berillium (keihard) met goud bedekt (corrodeert niet). Die kabel moet met teflon geisoleert en zoals je zelf al zei, de aders moeten gevlochten.

Tot overmaat van ramp is de oplage onwijs veel kleiner.

Tel daar de gebruikelijke 20% meerprijs van SCSI nog eens bij op en je bent een heel eind op weg naar een dure kabel.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Op donderdag 17 mei 2001 15:45 schreef Flupse het volgende:
ik heb zelf me scsi kabel gemaakt ( 50 pins) gewoon om flatcable en connectors geweest. tot mijn grote verbazing over de kosten van de kabel 9piek per meter dus ik dacht aan 1,25 m heb ik wel genoeg in een bigtower, en 5 connectortjes
dan nemen we een bankschroef en doen de connector met cable er tussen en zachtjes draaien :)
Heb je ook tangen voor. Bij sommige zaken kan je die gewoon lenen als je wat koopt.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Waar kan je de losse onderdelen halen? (flatcable 50 pins) en connectors (SCSI-2)

• BC3 Victim
conrad?

Verwijderd

Die cables en connectors kun je in principe bij een heleboel onderdelen winkels wel bestellen. Denk niet dat er veel zijn die dit soort zaken standaard op voorraad hebben, maar bestellen kan bijna altijd. En inderdaad, zo duur is het echt niet (tenminste niet met de oudere SCSI connectors waar ik ervaring mee heb). Over U160 etc. weet ik niets...

• BC3 Victim
Waar ik mijn SCSI-kabels haal is bij Sunrise in Amsterdam, ze staan ook altijd op beurzen.
Tel.: 020 - 686 21 66
Ze verkopen ook losse SCSI-onderdelen.

Pagina: 1