Toon posts:

[BC3] Kast dicht: proc 68C kast // open proc 58C?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja echt heel raar! Even de situatie: Ik heb een middletower met 3 cdroms een opgefokte geforce2 en een tb1200. Nu is het zo dat ik maar 1 casefan heb, deze blaast naar binnen. Klopt nu het volgende. In een spel als black&white wordt die geforce2 heel heet. De temperatuur stijgt, net als de warme lucht. Die warme lucht wordt richting mn harddisk geblazen, die loeiheet is. (maxtor 30 gig). Vervolgens zuigt mn proc cooler deze hitte rchting de proc. Helpt het heel veel als ik een grotere kast neem. Alles staat zo dicht op elkaar.... ?

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:05
Of je laat de case-fan naar buiten blazen en de proc-fan de lucht van de proc af blazen. Scheelt vaak ook een paar graden....

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Het is veel simpeler. Allerlei onderdelen worden warm. En die warmte blijft hangen. En die koele lucht die je erin blaast maakt nouwelijks verschil. Het is veel belangrijker dat je de warme lucht eruit blaast. Dus zet maar eens 1 of 2 koelers erin die de warme lucht eruit blazen. Dan scheelt een hoop.

En als je je kast open zet, kan de warme lucht wel weg, en dat scheelt 10 graden.

Als je goede airflow hebt, dan is je kast dicht koeler als open.

Geen inspiratie

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:05
Dat is ook wat ik bedoel, alleen iets uitgebreider verteld :9

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 11:41 schreef sbronsgeest het volgende:
Ja echt heel raar! Even de situatie: Ik heb een middletower met 3 cdroms een opgefokte geforce2 en een tb1200. Nu is het zo dat ik maar 1 casefan heb, deze blaast naar binnen. Klopt nu het volgende. In een spel als black&white wordt die geforce2 heel heet. De temperatuur stijgt, net als de warme lucht. Die warme lucht wordt richting mn harddisk geblazen, die loeiheet is. (maxtor 30 gig). Vervolgens zuigt mn proc cooler deze hitte rchting de proc. Helpt het heel veel als ik een grotere kast neem. Alles staat zo dicht op elkaar.... ?
Klopt helemaal :P

Neem een Big Tower en stop bovenin achter een zo groot mogelijke fan die naar buiten blaast (op een lagere spanning dan 12 V vanwege de herrie eventueel).

Dan kan de warme lucht weg en is het systeem stukken koeler.

8-)