[BC3] koelribben(tjes) op tnt2

Pagina: 1
Acties:

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
ik heb een tnt2(al weer iets ouder ja) met koelribben ipv fan. maar omdat ik een beetje aan de Black&White ben heb ik zoites van laat ik dat kaartje eens wat beter koelen.
ik een fan(netje)gekocht... maar nu |:(
hoe krijg ik die ribbels(koelribben)
eraf zonder de kaart(chip) te mollen zodat ik de fan erop kan zetten.
ja goedkoop is duurkoop, ik heb een Mtech nog wat TNT2 vandaar.

Dus hoe haal ik koelribben van een chip?

wederom bedankt voor reacties...:)

If you don't stand for something you'll fall for everything

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 13:27

mvds

Totally awesome!

Heel makkelijk. Je neemt een grote schroevendraaier (breed blad). Die zet je onder de rand van de koelribben. Dus tussen het blok en de printplaat in (doe iets van een stukje karton onder de schroevendraaien om beschadigingen aan de print te voorkomen) en draai de schroevendraaier een kwartslag. Het koelblok zou dan zonder al teveel moeite los moeten springen.

Verwijderd

HUH??

Dus je wil de koelribjes vervangen voor een fan.

Ik weet niet hoor maar laat die ribjes lekker zitten en zet die fan op de ribben.

Zo gaat de warmte goed over in je heatsinkjes (ribbetjes) en dan kan de lucht meer oppervlakte vinden.

• mazzl
aangedacht, fan op ribben.
probleem onderkand fan is glad. hoe laat ik dan de fan op de ribbels aansluiten, hoe maak ik het vast. de koeler heeft geen schroefdraad en moet dus gelijmt worden ofzoiets...

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 23:47
Op donderdag 17 mei 2001 11:10 schreef mazzl het volgende:
aangedacht, fan op ribben.
probleem onderkand fan is glad. hoe laat ik dan de fan op de ribbels aansluiten, hoe maak ik het vast. de koeler heeft geen schroefdraad en moet dus gelijmt worden ofzoiets...
je bent tweaker of je bent het niet, daar valt vast wel wat op te vinden, lijmen, schijven of mischien met tie-wraps :?

Verwijderd

Goede tip:

Leg de videokaart voor je op tafel (op een antistatisch zakje ofzo) met de VGA-aansluiting naar links.

Leg een slotplaatje (van achter uit je kast) op de twee geheugenchips aan de rechterkant.
Zorg dat het slotplaatje van je af ligt (in de lengte, dus niet dwars).

Steek van rechts een schroevendraaier onder het koelblokje en laat het midden van de schroevendraaier op het slotplaatje steunen.

Je hebt nu als het goed is een soort hefboom.

Duw met wat kracht op de schroevendraaier en zorg dat het slotplaatje het draaipunt is.

Nu vliegt ''ie er als een gek af!

Verwijderd

Ik heb nooit een TNT2 gezien.
Maar kan het niet met tierippies??

Zitten er gaten naast je GPU?

• mazzl
tweakmaster hier heb ik iets aan... zit nu op men werk(stage) maar dit ga ik vanavond zeker proberen.
zelf gedaan? hoe groot is de kans dat ik de chip mol(ja voorzichtig zijn)ik bedoel meer van enig idee wat voor lijm het is, kan ik het bijvoorbeeld beter doen als de chip(ook de lijm) warm is?

of heeft er eimand nog een tip over hoe ik de fan op de ribben kan vastmaken.

tie-wraps.... brrrr ik ben geen echte tweeker maar ook geen leek,
a tie-wraps passen niet
b ze smelten
c de koeler draait, dus de tie-wraps kunnen onmogelijk over de koeler heen.
;)

okok,.... ik hoop op nog meer reacties voor zover in ieder geval bedeankt!

Verwijderd

tie-wrabs die smelten oei en hoe zit dat dan met je koeler als die erboven op legt koeler=pvc dat zou dan toch ook (vast)smelten
heb je meteen je probleem opgelost
Nee tie-wrabs die smelten niet van dat beetje warmte denk ik dan zou die wel wat te warm zijn.

• mazzl
en sex met een ijsbeer is ook niet koud maar gewoon vies...:7
ook nog oplossingen? ;)

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja draai met een schroevendraaier gewoon dikkerschroeven door dat fannetje heen en draai ze vast in je koelribben, werkte perfect bij mijn TNT2 die flink over de Ultra heen ging.
Als je de heatsink eraf wilt (niet doen zou ik zeggen tenzij je een andere heatsink erop doet) dan moet je hem in een plasticzak, liefst afgesloten, in de vriezer leggen en naar een kwartiertje halfuur hem eruit halen en dan vliegt die heatsink er zo af.

SUCCES!

• mazzl
Thanx!! denk dat ik er zo vanavond wel uitkom.
alleen de kaart heeft geen schroefdraad voor de fan en de die ribben zijn +/- 0.5cm dik.
dus dat met die schroeven geef ik weinig kans
:( zou inderdaad perfect geweest zijn
ik kijk vanavond thuis wel even hoe het er allemaal presies uitziet en dan ga ik aan de slag :Y)

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 11:50 schreef mazzl het volgende:
en sex met een ijsbeer is ook niet koud maar gewoon vies...:7
ook nog oplossingen? ;)
ja ga naar de winkel en koop een nieuwe videokaart
en leg die ouwe op de gronde en ga erop stampen. >:)

Verwijderd

Tie rippies over de koeler heen??
Huh??

Als er 4 gaten in zitten dan kan het makkelijk.

Knoopje in je tierippie leggen. Door eht gat van de koeler dan door het gaatje in het plankje en daar weer een tierippie oplegen.
Dus totaal 8 tierippies.
Klaar

• mazzl
ik heb aan een tnt2 genoeg, omdat ik niet te veel game, de kaart is 2 maanden oud omdat ik mijn oude tnt2 verkocht heb en er een nieuwe met tv-out voor in de plaats gekocht heb... dus dat lijkt me geen goed plan.

wel acceptabel plan: ik verkoop mijn tnt2 op marktplaats.nl en koop een Gforce...
maar dat heb ik dus helemaal niet nodig, ik vind gewoon dat mijn tnt2 te heet wordt en wil die iets beter koelen. als dat uiteindelijk niet doorgaat dan jammer.
maar dan ga ik geen nieue kaart kopen.

dus ik denk dat ik ga kijken of ik die fan er toch niet op kan schroeven en anders ga ik mijn kaart vanavond een uurtje in de vriezer leggen.
mazzl

• mazzl
jordyb...
leuk plan maar mijn plankje heeft geen schroefdraad.:'( dus ook geen gaatjes en die wil ik er liever opok niet zelf inboren...
keep the ideetjes komen :)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

Op donderdag 17 mei 2001 12:21 schreef mazzl het volgende:
ik heb aan een tnt2 genoeg, omdat ik niet te veel game, de kaart is 2 maanden oud omdat ik mijn oude tnt2 verkocht heb en er een nieuwe met tv-out voor in de plaats gekocht heb... dus dat lijkt me geen goed plan.

wel acceptabel plan: ik verkoop mijn tnt2 op marktplaats.nl en koop een Gforce...
maar dat heb ik dus helemaal niet nodig, ik vind gewoon dat mijn tnt2 te heet wordt en wil die iets beter koelen. als dat uiteindelijk niet doorgaat dan jammer.
maar dan ga ik geen nieue kaart kopen.

dus ik denk dat ik ga kijken of ik die fan er toch niet op kan schroeven en anders ga ik mijn kaart vanavond een uurtje in de vriezer leggen.
mazzl
waarom wil je eht dan koelen ? als je er neit echt mee gamed dan heeft koelen ook geen zin

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Die heatsink zou ik lekker laten zitten!
Dat ding zit er niet voor niets he. Alleen als je ''m wilt vervangen door een grotere zou ik ''m eraf halen.

Die fan zet je vast met een paar druppels secondenlijm. Gewoon bovenop je heatsink en klaar.

• mazzl
niet zo veel om een "dure" Gforce te kopen.
maar op het moment ben ik flink Divx en
Black&White aan het draaien.
de kaart voldoet, maar ik had mijn kast laatst open en toen voelde ik even aan de chip van de video kaart en ik had echt pijn aan mijn vingers. dat ding wordt ECHT wel heel heet

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 12:23 schreef mazzl het volgende:
jordyb...
leuk plan maar mijn plankje heeft geen schroefdraad.:'( dus ook geen gaatjes en die wil ik er liever opok niet zelf inboren...
keep the ideetjes komen :)
Hmm die gaatjes zijn ook geen schroefdraad wat ik bedoel.

Kijk hier op deze foto. Deze gaatjes bedoel ik. Zitten rechts onder de koeler tussen de draad en die witte plug
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jordyb/Computer/Foto_s_3/Gpu2.jpg

• mazzl
HA ik heb net nog je kast zitten bewonderen!!
erg cool die blacklight!! B-)

dan moet ik toch even op mijn kaart kijken of daar ook van die gaatjes zitten.
maar mijn koeler is wel een baby-koeler vergeleken met deze...
waarom heb je van die golf-schuim-matjes in je pc zitten. tegen licht lekkage of geluid demping?

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 10:22
Hmm..heb wel oplossing voor je.
Kijk effe op home.soneraplaza.nl/mw/prive/cdenhoorn
Bij CPU cooling.
Zoiets kan je ook maken voor je kaart (zelf ook gedan, moet alleen nog pics maken) Alleen die slotplaatje aan de kant waar het schroefje gaat moet je alleen recht buigen. Je verliest hierdoor wel een pci-slot. Maar dan is er ook extra ruimte voor je tnt2 om af te koelen.Totale kosten is/kan zijn 15 piek ;)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 12:38 schreef mazzl het volgende:
HA ik heb net nog je kast zitten bewonderen!!
erg cool die blacklight!! B-)
Thanx

dan moet ik toch even op mijn kaart kijken of daar ook van die gaatjes zitten.
maar mijn koeler is wel een baby-koeler vergeleken met deze...
Op de foto is hij groter als in het echt hoor. Is denk ik zo een 5cm doorsnee

waarom heb je van die golf-schuim-matjes in je pc zitten. tegen licht lekkage of geluid demping?
geluidsdemping
Pagina: 1