Toon posts:

[BC3] Beeldscherm Overklocken mogelijk???????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Overclockers.

Hoe je je proc geheugen of videokaart moet overclocken weet iedereen.

Maar ik wil dus mijn scherm overclocken.
Kep nmlk zo''n Elsa 3d bril gehaald.
maarja wat blijkt nou je hebt een schermpie
nodig wat 120 Hz aankan en mijn brakke ding haalt net 60 Hz ja en dat zuigt, en kep geen zin een nieuwe te kopen.

Iemand een iede om dit over te klocken??
lijkt me heel vet!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:21
ik heb eens gehoord dat iemand inderdaad op hogere refresh zat dan volgens spec gaat... maar van 60 naar 120 ... nee, kun je schudden

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Ik denk niet dat dat technisch kan.
Ik bedoel, je monitor is gemaakt voor 60 keer per sec verversen. Je kleur"kanonnen" gaan dus elke pixel 60 x per sec af.
Dat wil jij gaan verdubbelen??? Dat trekt je hardware niet.

Mogelijke problemen: calibratie kanonnen, snelheid afgeven puls etc.

Het lijkt me onmogelijk...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

:?:? hoe wil je dat in zezusgodhead doen :?:?

je kan veel doen maar dit NIET

lijkt mij:?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:00
is mogelijk, met wat programmas, met mn matrox kannet gwoon met de ingebouwde powerdesk dingen, als je monitor bv tot 85hz kan op 1024 dan kan jem meestal wel nog een beetje "overklokken", mijnes gaat tot 91hz op 1024 :P

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Klopt.. Ook het definieren van een monitor in Windows (dus niet plug-n-play monitor, maar het exacte type of iets met een qua specs vergelijkbare beeldbuis) kan helpen. Echter als ie nu op 60 Hz staat denk ik dat je de 120 niet gaat halen. Wat voor scherm is het ?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Kan het eigelijk veel kwaad als je ''m op meer Hrz instelt dan eigelijk "kan"? Merk je ook direct wat als je een Hrz-je te hoog instelt en gek gaat doen:?

Verwijderd

bij de meeste monitors kan het geen kwaad aangezien ze meestal uit springen als je een te hoge refreshrate pakt.

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 02:28 schreef Marius het volgende:
Kan het eigelijk veel kwaad als je ''m op meer Hrz instelt dan eigelijk "kan"? Merk je ook direct wat als je een Hrz-je te hoog instelt en gek gaat doen:?
Jah, je kan je monitor ermee om zeep helpen. Wees dus voorzichtig als je dit wilt gaan doen. Mijn iiyama pro 410 heeft trouwens een beveiliging tegen te hoge refreshrates heb ik gemerkt. Maar toch zou ik het risico niet nemen als ik jou was.

Verwijderd

met powerstrip kan je je refreshrate ''overclocken'', maar van 60 naar 120 gaat niet lukken, ik denk dat je de 70 wel kan halen

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 02:42 schreef bushwoelie het volgende:
bij de meeste monitors kan het geen kwaad aangezien ze meestal uit springen als je een te hoge refreshrate pakt.
Juist die monitoren die er niet tegen kunnen hebben die optie meestal niet! Dat zijn de monitoren uit lagere prijsklasses of oudere types.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Dus vaak monitoren die geen digitaal scansysteem hebben maar alle signalen analoog oppakken. Als je monitor alleen maar schroefwieltjes heeft dan is ie waarschijnlijk analoog. Digitale monitoren herkennen een te hoog signaal vaak zelf en schakelen uit/geven een melding (bijv. signal out of range), analoge monitoren geven het signaal klakkeloos door, wat vaak tot een "lopend" en sterk verstoord beeld + hoog piepend geluid leidt. Op het moment dat je dat ziet ben je al bezig ''m te slopen ;).

/offtopic
grote bek en wegblijven = slap
/offtopic

Concrete Loop Watercooling

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je kunt ook gewoon een ander monitortype selecteren in windows. De Mhz welke je in windows kunt instellen (rechtsklikken bureaublad --> eigenschappen --> instellingen --> geavanceerd --> monitor) wordt beperkt door 2 zaken. 1) de max Mhz voor je graf. kaart bij die resolutie (volgens het meegeleverde .inf bestand) en 2) de max Mhz voor de monitor welke je ingesteld hebt.

1) valt weinig aan te veranderen, je graf. kaart kan ''t of kan ''t niet.
2) Veel monitoren halen wel hogere refreshrates dan opgegeven in de specs. Sommige kun je beschadigen door het instellen van (te) hoge refreshrate, de meeste monitoren geven echter of een verne*kt beeld, of een melding dat de refresh te hoog is.

Ik heb zelf nog nooit een monitor kapot zien gaan door een te hoge refreshrate, maar goed, dat wil niet zeggen dat het niet kan.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Vooral de oude monitoren laten gewoon beeld zien als je een te hoge refresh instelt, maar dan idd verne*kt. Die van mij laat gewoon out of range zien
Pagina: 1