[BC3] "verborgen"bios opties in de cusl2-c ?

Pagina: 1
Acties:

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
naar aanleiding van het grappige draadje van een user hier op got het volgende.

hij beweerde dat je met dit bord de multiplier kon unlocken, nu weten we wel dat dit niet kan, maar er werd daar wel besproken van een aantal verborgen instellingen voor je procc. Nu is het feit dat ik dit bord heb, en ik wel benieuwd ben waar dat zit en wat je er mee kan

Hier de url van het betreffende draadje:
[topic=120112]

en een quote uit dat draadje waarin bevestigd word dat er verborgen settings zijn, al dan niet meet een progje:
Op maandag 05 februari 2001 06:03 schreef violator_ het volgende:

-------KNIP-----------
Overigens : Je kan met dat moederbord (en een boel anderen trouwens) een aantal parameters van de PIII processor veranderen, waaronder een aantal prestatie-beinvloedende factoren (en ook een paar processor-verneukende), maar NIET de multiplier. Die is namelijk hardwarematig binnenin de processor gelocked en is via geen enkele instructie of pin-verandering aan te passen. Dit gaat echter niet via de BIOS of jumpers, maar dmv. een Linux utility. Je kan daar ook je processor serial enzo mee checken en evt zelfs veranderen. Alle instellingen zijn na een koude reboot weer teruggezet naar standaard.
Wie weet hier meer van, of is dit ook bull ??

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Het lijkt me sterk, dan hadden er toch wel meer tweakers iets van gehoord. Of niet dan?

Verwijderd

als het de prestatie van een bord omhoog gooit en de processor niet aantast, waarom zou die optie dan verborgen zijn ? je wilt toch het beste produkt verkopen ?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hm het komt er steeds weer op neer dat de multiplier lock gewoon bestaan blijft:(
Ik zie nog niet gebeuren dat er binnenkort een "figuur" komt met harde/concrete bewijzen voor het unlocken van intels cpu''s.
Zie ook de verschillende draadjes die alleen al vandaag zijn voorbij gekomen.....

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
psygho, jij bent net zo erg als ik ;) als iemand iets beweert wat niet waar is dan ga je er tegenin en stop je niet voordat de betreffende persoon toegeeft. Wat bij echt trieste gasten meestal niet gebeurt.

De CUSL2-C heeft geen verborgen BIOS opties om MP te veranderen, ook niet ICM een speciaal proggie. Dat hele verhaal van "verborgen BIOS opties" is net zoveel flauwekul als het unlocken van een PIII. En als er al "verborgen BIOS opties" in zouden zitten zullen die de prestaties denk ik niet verbeteren, aangezien dit standaard al het snelste 815 bord is wat er te krijgen valt.

Ik moet het ook leren, niet happen ;)

Concrete Loop Watercooling

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
nee je begrijpt het verkeerd, het gaat me niet om die mp lock, die is locked, easy as that!, maar er werd meerdere malen verteld of gesuggereerd dat er wel verborgen opties in zaten, (natuurlijk niet voor die mp lock) maar wel voor een aantal andere instellingen om het beter te tweaken!, daar gaat het me om, niet om die man weer de grond in te boren, dat heb ik al genoeg gedaan (anderen met mij ook >:))

en je hebt gelijk het bord roeleerd echt wel meer dan mijn "ouwe" p2b-f met dezelfde procc als ik nu heb op mijn niewe (p3 850)

snap je ??

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja, dat klopt... je kan van alles aan/uit zetten in je Bios etc. en dan bedoel ik: "zichtbaar/onzichtbaar voor de gebruiker" en het toevoegen van "processor identificatiestrings".

Je kan natuurlijk ook naar het geheugengebied schrijven waar normaal je Bios geshadowed wordt, dat verklaard ook waarom je die serial wijzigen wel kan, en dat ie na een boot weer terug is (omdat die in de CPU vastgebakken is en in geval van de multiplier gelaserd is).

Maat van mij heeft PC met een "gelockte" bios, waarbij de FSB instellingen weggehaald zijn, terwijl die er normaal gesproken wel zitten (zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/177377)

Maar, dat heeft niks te maken met unlocken van een P3, want dat lijkt mij onmogelijk, tenzij je de microscopisch kleine bruggen in de core die in de fabriek met een laser zijn doorgebrand weer kan verbinden. Aangezien ik niemand ken die een core kan openmaken, solderen en weer dicht kan maken zonder problemen lijkt mij dit onmogelijk.

Maar het staat iedereen vrij mij van mijn stoel af te gooien en het tegendeel te bewijzen (zo leer ik ook weer wat nieuws) :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Unlocken in de bios, Yeah Right ;)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Maar het staat iedereen vrij mij van mijn stoel af te gooien en het tegendeel te bewijzen (zo leer ik ook weer wat nieuws) :P
En daar wacht ik dus ook op:) maar ik denk dat we dan nog erg lang zullen moeten wachten:Z
En als iemand een oplossing heeft wil ik het wel proberen op een werkloze celeron-a 433:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Hmm heb hier in mijn bios toch wel de mogelijkheid om de multiplier van m''n PIII 450 te veranderen.

(Alleen wordt er hier door de proc niet naar gekeken dus werkt het ook niet :9, maar je kan hem wel veranderen in het bios)

Is het niet zo wanneer de MP wordt vast gezet in de proc dat er dan een weerstandje (iets anders maar ja dit is lekker algemeen) wordt opgeblazen zodat die instelling daarna niet meer kan worden veranderd..

Lijkt me sterk dat bij de core productie de MP al vast staat, beetje moeilijk namelijk. :?
Pagina: 1