Toon posts:

[BC3] Fan opset...aanvulling

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Je zegt dat het allemaal blowers zijn. Volgens mij gaat het dan niet goed. ;)

Maar ''k zal er wel weer langszitten.

Verwijderd

Zoals hieronder staat is mijn huidige fan opset:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.robijn/pics/kast.jpg

Voorin een 1x 12cm Sunon en achter 2x Sunon 8cm, alle 3 bevestigd m.b.v. bouten en rubberen tules >:) Alle 3 zijn te schakelen tussen 7v/0v/12v.

Maar nu wil ik nog 1x 8cm Fan richten op mijn Videokaart, zodat deze wat extra koeling krijgt. Maar het probleem is ik weet niet hoe, zonder dat ik de airflow vern**k.

Iemand suggesties :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Doe als mij, koop een slotcooler!

Kun je perfect onder de AGP kaart zetten en koelt heerlijk stil.:P

Die van mij is een Iceberg IB130, kost 39 piek bij funprice.

Zeker het geld waard!:):)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Slot koeler heb ik hier wel liggen, maar die heb ik eruit gehaald. Met slot koeler krijg ik een onderdruk in mijn kast, en dan heb ik geen effectieve luchtkoeling meer. Het is precies op elkaar afgestemd :+

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Extra toevoeging: Maak een gat in de zijkant van je kast , en zet daar ook nog een 120mm koeler in. Deze fan plaats je zo dat ie zowel over je videokaart blaast als over je processor. Mocht dit te ver uit elkaar liggen, zou ik hem toch maar op de processor richten.
Maar zo''n fan die er echt direct opblaast scheelt ZOOO veel. Meer als al die andere fans bij elkaar.

Geen inspiratie

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
hoe maak je zo''n cool overzichtje van je kast?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 23:29 schreef RAILGUNNER het volgende:
hoe maak je zo''n cool overzichtje van je kast?
Is gemaakt in M$ Paint

Verwijderd

Verplaats die HD eens naar boven en trek je kabel mooi weg en gooi op die plek waar je Hd zit ''ns een 12 cm fan, die fan aan de achterkant zou beter werken als je die laat zuigen :9~

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 23:09 schreef martijn12345 het volgende:
Extra toevoeging: Maak een gat in de zijkant van je kast , en zet daar ook nog een 120mm koeler in. Deze fan plaats je zo dat ie zowel over je videokaart blaast als over je processor. Mocht dit te ver uit elkaar liggen, zou ik hem toch maar op de processor richten.
Maar zo''n fan die er echt direct opblaast scheelt ZOOO veel. Meer als al die andere fans bij elkaar.
Op zo''n manier krijg ik overdruk :( Maar wel een idee.....

• BC3 Victim
sluit eerst eens al je fannen op een 12v adapter (heb ik ook), en je systeem heeft het een stuk kouder (bord temp nu 21 graden,) (geforce kaart normaal, 43 graden)
Het is heel vaag, maar die fannen zuigen me bijna naar binnen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Fannen zijn allemaal aangesloten op 12V molex. En de voorste 12 cm fan zuigt lucht naar binnen. die 2 achterste 8 cm fan''s blazen de lucht naar buiten.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 22:24
Ik wil niet veel zeggen, maar zoals jij dat op je tekening hebt staat heb ik het precies...

1 keer 12cm 3dfxcool fan, 2x 8cm fan bovenin Sunon, naast elkaar in de kast en 1 kleine cpu fan vlakbij processor waar jij ook een fan hebt zitten..

Me kast word nu iets van 22-24 graden, dat vind ik ok..

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 05:58
3dfxcool rulez

Ys-tech 12cm: 131.5 cfm! LOL
en die sunons zijn 40cfm (3dfxcool) of heb jij andere fox?

* Dr.Q heb ook 3dfxcool goed geprijsd en super service...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Hoyden
  • Laatst online: 19-05 22:24
Ik heb die fans idd..

Schijnen het idd wel goed te doen :)

Ik ben er tevreden mee.. :9

Verwijderd

Jezus Sander nu alweer online ? Damn die Euromax gaat nog failliet door jou :)

Verwijderd

Ik zou voor de Voodoo5 en de HD een 80mm of groter op lage spanning,
onder de HD naar de viedeo kaart latten blazen.

Dus rechtop zetten, een beugeltje naar de drivebay voor bevestigng, met een fingerguard er op. Laat hem precies recht naar de VooDoo blazen, zo dicht mogelijk bij de HD.

Dan vang je twee vliegen met één klap : de HD wordt gekoeld (geen herriemakende HD cooler nodig) en de videokaart krijgt extra koeling.

Hooi ;) .

Verwijderd

Zo ongeveer dus :
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/fannetje.jpg

Verwijderd

Of (nog) een heatsink met of zonder fan op je videokaart.
alleen zoŽn fan blazend op dat ding is niet zo heel erg effectief.
Voor de rest zou ik ipv. die kleine fannetjes 1 grote gekozen hebben..maarjah ieder zijn keus.

Verwijderd

D''r zitten al twee fans op de video kaart, het is belangrijker dat die koele lucht aangevoerd krijgen denk ik....

Verwijderd

Als het goed is zorgt die 120 mm fan daar voorin al voor..zo niet dan is je kamer temp. te warm..

Verwijderd

Misschien.

Bij mij zorgt het er in ieder geval voor dat de chipset temp vrijwel gelijk is aand de kamer temp, en de HD + CPU blijven koeler.

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 18:49 schreef AMADEUZ het volgende:
Fannen zijn allemaal aangesloten op 12V molex. En de voorste 12 cm fan zuigt lucht naar binnen. die 2 achterste 8 cm fan''s blazen de lucht naar buiten.
hehe dus er zijn 3 fans voor uit en 1 voor in :?

je voeding zuigt ook jaja :) meschien een groot rond gat ik je zij kant maken van je kast en daar nog een fan voor in put maken 8-)

Verwijderd

Deze setup dus.
Sorry voor het plaatje, ik heb het even snel gekrabbeld op een notitie blok ;)
Ik heb niet zo''n mooi tekenprogramma paraat.

Kast is een Aopen Midi (HX045). Dus dat is wel anders dan bij Amadeuz.
De 12 cm''s zijn een 5watt papst outtake, een 2,4 watt in het midden en een grote vette metalen 176mm intake. (De CPU fan doet er natuurlijk niet toe)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/case.jpg
Misschien help het met ideen.
greetz,
Hooi. ;)

Verwijderd

me iceberg slotcoolie is idd stil [30 gulden bij memo computers :P] alleen hi it direct onder me blorb die daardoor overtoeren draait [= klote herrie] blorb makt meer herrie dan vos32

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 14:35 schreef QuAd-dUnCAn het volgende:
me iceberg slotcoolie is idd stil [30 gulden bij memo computers :P] alleen hi it direct onder me blorb die daardoor overtoeren draait [= klote herrie] blorb makt meer herrie dan vos32
Koelere,
op die Vos32 zitten toch twee Delta HP''s ??
pffff..... :P

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 11:38 schreef Hooi het volgende:
Misschien.

Bij mij zorgt het er in ieder geval voor dat de chipset temp vrijwel gelijk is aand de kamer temp, en de HD + CPU blijven koeler.
Ja maar als ik het goed heb heb jij watrkoeling hooi, dus je cpu is dan natuurlijk koeler, je hd is een andere zaak maar die heeft eigenlijk gene koeling nodig, maar je zal wel een koelere temp. willen dan dat je hd is (doordat die warmte afgeeft) genoeg gebabbeld.

Verwijderd

Nee :)

(DaBit zou zich een ongeluk lachen.. Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//laughing.gif)

Ik heb echt geen waterkoeling...
Geloof me,
voor mij geen waterkoeling hoor :+
(Swift MC462, niet de W. Dat zou idd de waterkoeling versie zijn)

Mijn CPU wordt gekoeld door een Panaflo 80 mm 47,5 CFM
VENTILATOR..

(*t''mag eventueel ook een vroeg meisje zijn*D

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 11:49 schreef Joboskrillo het volgende:

[..]

hehe dus er zijn 3 fans voor uit en 1 voor in :?

je voeding zuigt ook jaja :) meschien een groot rond gat ik je zij kant maken van je kast en daar nog een fan voor in put maken 8-)
De hoeveelheid CFM wat er in gaat moet er ook weer uit :+

Die van 12 cm voorin blaast er 113 CFM in. Die 2x 8 cm blazen per stuk er 30 CFM uit. De resterende CFM wordt door de fan in de voeding naar buiten geblazen ;)

Verwijderd

Ok dan ga ik ook maar ff creatief doen :))
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vanklinken/schema.jpg

Verwijderd

Toch vraag ik mij de laatste tijd echt af of er een soort besmettelijke ziekte is... :(

iedereen met al zijn fannetjes....

1. vraag jezelf eens af of je al die AIRFLOW nodig hebt in je kast. Want zelfs al clock je ver over... hier is zeker sprake van overkill.
2. Wil ik niet stoer zijn met zoveel mogelijke fannen/ laagste TEMP.
3. OF je zoveel kabaal wil tov. die 3% performance winst.

Ik begrijp sommige mensen echt niet meer.....mijn performance is goed, temp laag genoeg om continu aan te staan zonder te crashen, geluid zacht genoeg om nog relax snachts te kunnen internetten of DVD kijken zonder dat je gek wordt van al die fannen...\

Ik denk dat t een HYPE is... maar okay jullie moeten t zelf maar weten....

de mzzl

• Ritch
  • Laatst online: 19-05 09:22
Op zaterdag 19 mei 2001 01:41 schreef -KOD- het volgende:
-geklaag over noise van fans-
Zegt meneer KOD met een Delta 80HP op z''n cpu, zo''n ding maakt meer kabaal dan een kast vol sunons :o

Verwijderd

Uhm hallo dat heb ik dus gekocht om m op 5 volt te draaien..... dat betekend dat hij erg stil is..... daarvoor heb ik t gedaan

Verwijderd

ok whatever.... maar denk wel dat je weet waar ik het over heb.... iedereen wil tegenwoordig minimaal 10Fannen in zijn kast en dan dnek ik ook |:(

Verwijderd

Toch vraag ik mij de laatste tijd echt af of er een soort besmettelijke ziekte is...
iedereen met al zijn fannetjes....

1. vraag jezelf eens af of je al die AIRFLOW nodig hebt in je kast. Want zelfs al clock je ver over... hier is zeker sprake van overkill.
2. Wil ik niet stoer zijn met zoveel mogelijke fannen/ laagste TEMP.
3. OF je zoveel kabaal wil tov. die 3% performance winst.

Ik begrijp sommige mensen echt niet meer.....mijn performance is goed, temp laag genoeg om continu aan te staan zonder te crashen, geluid zacht genoeg om nog relax snachts te kunnen internetten of DVD kijken zonder dat je gek wordt van al die fannen...\

Ik denk dat t een HYPE is... maar okay jullie moeten t zelf maar weten....

de mzzl
Doel je nou op mij ? :) In mijn kast zitten die fans standaard... Er is dus geen sprake van overkill ofzo... Ook het geluid van reuze mee... Daarom heb ik ook geen Delta op mijn heatsink...
Het beste maar weer!!

• BC3 Victim
mijn kast maakte toch al een klere herrie, dus 2 fans meer hoor ik ook bijna niet meer.
(heb nog geen geld/tijd/geduld/zin gehad om een fatsoenlijke kast te kopen, btw, mijn kast is ook een beetje klein)

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 01:32 schreef Sn@ke het volgende:
Ok dan ga ik ook maar ff creatief doen :))
[afbeelding]
Op het eerste gezicht lijkt het dat je een onderdruk hebt in je kast.
Pagina: 1