[BC3] Pentium IV overclocken en waterkoelen

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Echt niemand? Ook niet een voorstel of info?!?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Heeft iemand hier zijn PIV voorzien van waterkoeling? Zo ja wat heb je daar allemaal voor gebruikt (voornamelijk waterblok). En is het je ook gelukt die PIV te overclocken?

Ik lees veel over die AMDrunners met vette koelbakken, maar volgens mij nog geen PIV tegen gekomen. Zit nog steeds te twijfelen tussen een koelkast of een waterblok. Koelkast omdat ik 2 10.000RPM schijven heb die wreed heet worden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
denk dat die (dure) p4 nog niet echt hier in omloop is, en denk ook niet dat men er meteen voor gaat om deze te waterkoelen!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Het principe is hetzelfde als bij andere processoren. Dus dat kun je zo opzoeken in de recente ''AMD met waterkoeling'' topics

Het enige wat anders is, is het koelblok wat op je processor komt. En om er achter te komen of die bestaan zou ik gewoon een aantal websites die veel van die spullen verkopen mailen met de vraag of ze ook blokjes hebben voor de p4.

Of vraag het eens aan herman.

Geen inspiratie

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

denk dat de p4 heel goed te overklokken is, heb al wat resultaten gelezen, maar je hebt dan een zeer zware peltier nodig en een goed koelblok denk ik, aangezien ik al hoorde dat luchtkoeling meestal te warm werd. En dat hij daar vaak standaard al slecht mee liep.

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 12:17 schreef FFF het volgende:
denk dat de p4 heel goed te overklokken is, heb al wat resultaten gelezen, maar je hebt dan een zeer zware peltier nodig en een goed koelblok denk ik, aangezien ik al hoorde dat luchtkoeling meestal te warm werd. En dat hij daar vaak standaard al slecht mee liep.
Warm?!? vriend als ik een ei in mijn kast leg istie in 10 min gaar! Ik heb er eens 1 tussen mijn HD''s gezet, was binnen 3 min hard.

Als ik mijn PIV gewoon via het menu op 1447 bv zet, dan looptie al niet meer.

Verwijderd

En toch produceert de P4 net zoveel warmte als die athlonnetjes van ons.

In principte passen waterblokken zoals die van Swiftech/Dangerden ook wel op de P4. Misschien dat je een andere bevestigingsclip nodig hebt ofzo (lees: ff hobbyen met een paar boutjes).

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 13:45 schreef DaBit het volgende:
En toch produceert de P4 net zoveel warmte als die athlonnetjes van ons.

In principte passen waterblokken zoals die van Swiftech/Dangerden ook wel op de P4. Misschien dat je een andere bevestigingsclip nodig hebt ofzo (lees: ff hobbyen met een paar boutjes).
Swiftech heeft een P4 waterblok....

• FFF

FFF

Op donderdag 17 mei 2001 13:41 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Warm?!? vriend als ik een ei in mijn kast leg istie in 10 min gaar! Ik heb er eens 1 tussen mijn HD''s gezet, was binnen 3 min hard.

Als ik mijn PIV gewoon via het menu op 1447 bv zet, dan looptie al niet meer.
ach ja, ik denk ik druk het zachtjes uit :D Denk dat je dan toch maar eens aan wat xtra koeling moet gaan denken ;)
* FFF Heeft wel zin in een zachtgekookt eitje, misschien is zo''n p4 toch wat voor hem :D

• FFF

FFF

36Gb10KII. 74Gb10KII
Denk dat dit zorgt dat je kast temp zo hoog oploopt, misschien, toch een grotere kast en veeeeeeeeel case fans, Waarschijnlijk had je hier al aan ged8 :D KOM OP JE BENT EEN TWEAKER :D en aan het geld licht het niet zo te zien, vette pc btw.

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 15:17 schreef FFF het volgende:
36Gb10KII. 74Gb10KII
Denk dat dit zorgt dat je kast temp zo hoog oploopt, misschien, toch een grotere kast en veeeeeeeeel case fans, Waarschijnlijk had je hier al aan ged8 :D KOM OP JE BENT EEN TWEAKER :D en aan het geld licht het niet zo te zien, vette pc btw.
Well thank U very much >:)
Die pc heeft mij tot nu toe Fl 2000,- gekost aan interne hardware. Netwerk aangelegd voor een bedrijfje en dit was mijn dank *D. Nu ben ik hard aan het sparen voor wat koeling, geheugen en een goede capturecard.

Verwijderd

bekijk

www.oc-chop.nl ik heb daar de slot1 alphas gekocht echt vreed man voor mijn dual dus water zullen ze ook best hebben
Pagina: 1