[BC3] watersysteem 24/7

Pagina: 1
Acties:

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

Topicstarter
wie laat zijn water gekoelde systeem 24/7 aan staan?

of is dit niet echt veilig?

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Verwijderd

Ikke soms. Niet echt 24/7, want soms heb ik ''s nachts geen werk voor het beestje.

• white_panther

white_panther

Topicstarter
he dabit heb je het toch voor elkaar gekregen om een waterblok te maken :)

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ga het denk ik strax wel doen ja, als mijn besturings-electronica aan de praat is...

offtopic:
DaBit -> Daarom wil ik dat met die SMS, zodat als ik in bed lig ik dan wel hoor als er wat mis is...
En anders bel ik moeders...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Ik laat hem 24/7 draaien. Moet nog wel ff opzoeken hoe ik hem met MoboMon automatisch kan laten uitschakelen als ie bv 45 graden wordt.
Anders heb ik weer een excuus om een nieuwe proc te kopen ;)

One of the animals has left its cage today.

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 23:47
Op woensdag 16 mei 2001 14:23 schreef DaBit het volgende:
Ikke soms. Niet echt 24/7, want soms heb ik ''s nachts geen werk voor het beestje.
Ik heb wel werk voor je werkeloze beestje ;) Mijn seti groep de top 100 in werken (nu iets van 160)

Ik download en werk s''avonds en s''nachts, waterkoeling draait lekker door.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik doe dit nooit om de volgende redenen:

-Het leven van je PC is afhankelijk van meerdere componenten (die kunnen falen) zoals waterpomp, fan, slangen, TEC. Als je er zelf achter zit kan je nog ingrijpen voor het fataal is.

-Temp van mijn CPU is afh. van buitentemp, als het warm is buiten en ik ben er niet zou ik me zorgen maken over m''n dure PC''tje.

-Tis niet slechter voor je componenten om af en toe aan en uit te schakelen, is het voor gemaakt.

-Het kost stroom (+ TEC helemaal). PC expres aan zonder user heeft IMO weinig nut en vervuilt zonder redenen, gewoon geld en energie weggooien (behalve als het bijv. een server is natuurlijk).

Concrete Loop Watercooling

• white_panther

white_panther

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 14:29 schreef mrknowitall het volgende:
Ik laat hem 24/7 draaien. Moet nog wel ff opzoeken hoe ik hem met MoboMon automatisch kan laten uitschakelen als ie bv 45 graden wordt.
Anders heb ik weer een excuus om een nieuwe proc te kopen ;)
kun je gewoon in de bios instellen als het goed is. onder chipset features (award bios)

Verwijderd

White_Panther:
Er slingeren hier op GoT zat plaatjes rond van m''n nieuwe waterblok (iefje raakte een beetje geirriteerd van de hoeveelheid posts >:)). Dat overigens zeer goed presteert.

Skef: ik vind ''t zat als m''n pc enigzins lomp uitgezet word. Zo''n SMSje wil ik juist niet, want dan zit ik de rest van de dag niet rustig meer op ''t werk :)

Stealth2000:
met die SETI client had ik onder Windhoos het probleem dat ik heel goed kon merken dat-ie draaide, en onder Linux hing-ie zichzelf op na een paar uur. Maar als ik jou er een lol mee doe door zo af en toe wat pakketjes te crunchen dan kan dat wel.

• BC3 Victim
En deze dan???

}:O

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
[nu nog ff 1x offtopic voor DaBit]

Mag ik vragen wat je dan voor werk doet als je de hele dag op t.net zit? (dit is no-offence, puur interesse)
Want ik weet dat mijn baas dat nou nie ech leuk zal vinden, met die ISDN...

[/nu nog ff 1x offtopic voor DaBit]

• white_panther

white_panther

Topicstarter
-Temp van mijn CPU is afh. van buitentemp, als het warm is buiten en ik ben er niet zou ik me zorgen maken over m''n dure PC''tje.
:? dan is die pc dus ook niet water gekoeld.
-Tis niet slechter voor je componenten om af en toe aan en uit te schakelen, is het voor gemaakt.
hier ben ik het niet helemaal mee eens componenten hebben een langere levens duur als er een continu stroom door heen loopt. dit is echter niet mogelijk als een apparaat steeds aan en uit wordt gezet een koud component verbruikt meer stroom dan een warme.

[edit typo]

Verwijderd

offtopic:
Skef: ik zit momenteel productietestvectoren voor een chip te genereren en debuggen. Dat betekent dat ik nogal wat moet simuleren, en dat duurt vaak zo''n 5-10 minuten. Net te kort om wat anders te gaan doen; zat om ff op t.net te posten. En als dan alles zo''n beetje klaar is, dan zet ik ''s-avonds een hele kamer vol UNIX-bakken aan het werk, en met een beetje geluk heb ik de volgende ochtend resultaat.

Computers zijn gewoon nog niet snel genoeg...

• FreeRider
Op woensdag 16 mei 2001 15:22 schreef white_panther het volgende:

[..]

[..]

hier ben ik het niet helemaal mee eens componenten hebben een langere levens duur als er een continu stroom door heen loopt. dit is echter niet mogelijk als een apparaat steeds aan en uit wordt gezet een koud component verbruikt meer stroom dan een warme.

[edit typo]
Nee, m''n systeem zal niet watergekoeld zijn.

Constant aanstaan is voor mechanische onderdelen niet perse beter dan aan en uit zetten. Chips slijten praktisch niet, mee eens, maar nutteloos stroomgebruik (vervuiling) & geldverspilling staan mij tegen. Misschien een beetje links, maar zo denk ik er over. Ik scheidt ook m''n oud papier en glas. Principe

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Mijn computer staat vrijwel altijd uit (geen tijd) maar mijn pomp staat vaak aan. Moet ik toch nog eens oplossen met een relais.

Ik moet compleet onder het bureau kruipen wil ik de stekker van de pomp kunnen bereiken.

• FreeRider
Ik heb daarvoor iets handigs: Voetschakelaar die in een klap A901HT, Versterker, MD, modem, pomp en fan uitschakelt.

• white_panther

white_panther

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 16:13 schreef FreeRider het volgende:

Constant aanstaan is voor mechanische onderdelen niet perse beter dan aan en uit zetten. Chips slijten praktisch niet, mee eens, maar nutteloos stroomgebruik (vervuiling) & geldverspilling staan mij tegen. Misschien een beetje links, maar zo denk ik er over. Ik scheidt ook m''n oud papier en glas. Principe
[offtopic]
ik scheidt mijn papier ook hoor :P

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op woensdag 16 mei 2001 15:22 schreef white_panther het volgende:

[..]

[..]

[edit typo]
Freerider heeft zijn radiator buiten staan omdat dat koeler is, buiten warmer = water warmer is compu warmer |:(

• DarkTemple
  • Laatst online: 30-04 09:40
Mijn computer staat zelden uit. Normaal staat ie 24/7 aan, behalve als ik een tijdje weg ben en hij niets hoeft te doen.
''s nachts laat ik ''m gewoon dvd''tjes encoden:)

Als er iets met de pomp ofzo gebeurt schakelt mbm de pc uit. Is trouwens al 1 keer gebeurt, toen een clipje van mijn socket afbrak en mijn waterblok dus van de core loskwam. processor was hierdoor gespaard:)

Verwijderd

Nou... win2k kan er zo af en toe erg lang over doen om af te sluiten, en linux ook, als er nog ergens NFS mounts in gebruik zijn. Beide systemen kunnen er lang genoeg over doen om m''n proc compleet te barbecuen als de waterpomp stopt. (''k heb ''m voor de gein eens uitgezet. Dan gaat de temp HEEL hard omhoog.)

• white_panther

white_panther

Topicstarter
ik wil mijn 266 klocken op 466 (is max wat mobo aankan :P) maar als dan de pc niet 24/7 aan kan staan heb ik er natuurlijk niets aan. :)

Verwijderd

Hebben de mensen met MBM er weleens aan gedacht dat je comp wel eens vast kan lopen ? Denken jullie dan dat MBM nog steeds je comp uitschakelt? Ik niet, dus geef mij maar een harware monitor, die de stroom eraf flikkerd bij een bepaalde temp, die loopt nooit vast.

I rest in my case

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 21:54 schreef nitraat het volgende:
Hebben de mensen met MBM er weleens aan gedacht dat je comp wel eens vast kan lopen ? Denken jullie dan dat MBM nog steeds je comp uitschakelt? Ik niet, dus geef mij maar een harware monitor, die de stroom eraf flikkerd bij een bepaalde temp, die loopt nooit vast.

I rest in my case
zit toch in de BIOS

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-04 20:22

reapher

Z POWER

zelfs de bios is niet full proef

Click hier niet

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Systeempje staat hier gewoon 24/7 aan hoor...
lekker makkelijk als je ff iets moet opzoeken, en ''s avonds voor het downloaden (en }:O natuurlijk)
Moet alleen nog es een radiator gaan aansluiten, want dan kan ik m''n 152W pelt (nu 80W) er es tussen gaan gooien.
Heb MBM + shutdown now voor het veiligstellen van het systeem (nognooit nodig geweest in 8 maanden)

blaat? BLAAAAAAAAT!

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Op donderdag 17 mei 2001 21:54 schreef nitraat het volgende:

I rest in my case
Dan is het dus handig als je mbm een paar graden boven je standaard temp insteld.. zodat ie dus nogniet is vastgelopen...

blaat? BLAAAAAAAAT!

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 22:13 schreef Hiro Shima het volgende:

zit toch in de BIOS
ja, maar dat werkt ook niet bij een systemfreeze onder Windows...

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Als mijn blok zeg maar los schiet, hoe lang duurt het dan voordat de temperatuur boven de 40°C is gekomen? MBM heeft dan alsnog een delay van 10 seconden. Als de temperatuur dan al in de 100°C zit werkt MBM vast niet meer.
Dat is de enige reden waarom ik hem niet 24/7 aan laat staan. Het zaakje komt nou niet helemaal uit de fabriek, en ik heb nog wel m''n twijfels over zelfgebouwde componenten. :)

Y'24

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op donderdag 17 mei 2001 23:31 schreef RvV het volgende:
Als mijn blok zeg maar los schiet, hoe lang duurt het dan voordat de temperatuur boven de 40°C is gekomen? MBM heeft dan alsnog een delay van 10 seconden. Als de temperatuur dan al in de 100°C zit werkt MBM vast niet meer.
Dat is de enige reden waarom ik hem niet 24/7 aan laat staan. Het zaakje komt nou niet helemaal uit de fabriek, en ik heb nog wel m''n twijfels over zelfgebouwde componenten. :)
Red je het dan om hem ff snel uit te zetten ? Nee die van mij draait maar gewoon braaf 24/7. Het risico zal wat hoger zijn dan met luchtkoeling, maar dat neem ik maar voor lief.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Als je blok losschiet, dan is het een kwestie van seconden. Als de pomp stopt bij een h2o systeem zonder pelt, dan heb je in principe lang zat. Maar als je er een dikke pelt tussen hebt hangen, en je waterpomp stopt, dan houd het heel snel op. Ik heb het wel eens gedaan voor de gein, m''n pomp uitgezet. Dat doe je niet snel nog een keer.
Pagina: 1