"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
Yamaha, Pioneer, of wat duurder Crest ofzo, gewoon veel luisteren, en je komt vanzelf wel iets tegen.
Verwijderd
mission + yamaha =
mission + denon = was ik niet zo over te spreken. Denon is best goed hoor, daarniet van. Maar dan moet je het wel bij de duurdere types zoeken. En met Yamaha krijg je gewoon waar voor je geld.
luisteren baart kunst (huh:?)
Dankje wel voor je reactie..Op woensdag 16 mei 2001 16:37 schreef Xanandu het volgende:
Hoi tbusquet,
mission + yamaha =![]()
mission + denon = was ik niet zo over te spreken. Denon is best goed hoor, daarniet van. Maar dan moet je het wel bij de duurdere types zoeken. En met Yamaha krijg je gewoon waar voor je geld.
luisteren baart kunst (huh:?)
Kijk daar hoor ik weer iets heel anders,
volgens de RAF verkoper was Mission+Yamaha absoluut geen match..
En welke series zijn goed volgens jou van Denon ?
Mijn budget voor de receiver ligt rond de 2500 gulden tot max 3000.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
Sony is een prima merk, maar van high-end hebben ze geen kaas gegetenOp woensdag 16 mei 2001 17:22 schreef MREn het volgende:
Als je toch een S0ny hebt (heb je ook niet voor niets), en zo''nbudget: probeer die ES-serie eens
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Yamaha is een beetje gestigmatiseerd als "schel". De versterkers klinken in ieder geval vrij "helder". Dus als dat je klacht is, dan is een overstap naar een yamaha niet het eerste wat in me opkomt. Maar een zin als "yamaha gaat nooit met mission" slaat helemaal nergens op! In jou geval misschien een beetje.Op woensdag 16 mei 2001 16:54 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Dankje wel voor je reactie..
Kijk daar hoor ik weer iets heel anders,
volgens de RAF verkoper was Mission+Yamaha absoluut geen match..
En welke series zijn goed volgens jou van Denon ?
Mijn budget voor de receiver ligt rond de 2500 gulden tot max 3000.
Voor het budget zou ik persoonlijk eens naar een onkyo TX-ds777 kijken ofzo. Dat vind ik namelijk mooie surroundversterkers. Goedkoper en ook mooi is de Tx-ds676.
Kijk ook eens naar een arcam avr100 av. Dat zou de ac3 versterker zijn die ik momenteel zou gaan kopen. Kost geloof ik 3000 piek.
Deze twee raad ik je aan met in m''n achterhoofd dat je een wat "warmer" en minder schel geluid wil hebben. Ik moet er wel bijzeggen dat ze beide nogal overkill zijn voor een mission 701.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
De 830 is al uit de ES serie.. en ik vind hem te schel klinken..Op woensdag 16 mei 2001 17:22 schreef MREn het volgende:
Als je toch een S0ny hebt (heb je ook niet voor niets), en zo''nbudget: probeer die ES-serie eens
lekker onderbouwdOp woensdag 16 mei 2001 18:06 schreef Zeepoog het volgende:
YAMAHA!!
Maar ik heb hier de Mission 702e i.c.m. een Onkyo receiver en dat vond ik erg lekker klinken.
Met Sony heb ik verder geen ervaring...
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
een 830 is er een uit de QS serie. En gelijk de minste versterker ook nog. Je hebt wel gelijk, als je een betere wil kopen dus.Op woensdag 16 mei 2001 18:34 schreef tbusquet het volgende:
[..]
De 830 is al uit de ES serie.. en ik vind hem te schel klinken..
Leg eens uit danOp woensdag 16 mei 2001 18:37 schreef JvS het volgende:
[..]
een 830 is er een uit de QS serie. En gelijk de minste versterker ook nog. Je hebt wel gelijk, als je een betere wil kopen dus.
ja, sorry.. pure eigen ervaring met yamaha!Op woensdag 16 mei 2001 18:36 schreef ALH het volgende:
[..]
lekker onderbouwd
Maar ik heb hier de Mission 702e i.c.m. een Onkyo receiver en dat vond ik erg lekker klinken.
Met Sony heb ik verder geen ervaring...
Ik hoef geen tuner, dus het hoeft niet persé een receiver te zijn.
Ik zou graag DTS5.1ES hebben.
Dolby Pro Logic 2 (weet dat Onkyo er 1tje heeft met die optie).
Verder het belangrijktse vind ik nu, een versterker met een helder maar toch warm geluid.
Dat hele vlakke vind ik niet mooi, maar hij mag ook absoluut niet schel of knetter hard klinken.
Iemand richtlijnen van modellen die dit aan boord hebben ? Al die DSP''s interesseren me weinig.. want het is gebleken door de Sony te gebruiken dat je die dingen NOOIT gebruikt.
Is dat nodig dan?Op woensdag 16 mei 2001 18:58 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Leg eens uit dan
Je vind hem te schel klinken. Lijkt me duidelijk.
Waarom richt je je zo enorm op DTS ES én dolby prologic 2, terwijl de geluidskwaliteit zo ontzettend veel belangrijker is? Nu lijk je nogal verleidt te worden door de marketing, die voor de massa bedoeld is. Een DTS versterker is meer dan zat, qua kwaliteit.Op woensdag 16 mei 2001 19:16 schreef tbusquet het volgende:
Ok, ik heb ff gekeken naar wat ik graag als opties wil blijven behouden..
Ik zou graag DTS5.1ES hebben.
Dolby Pro Logic 2 (weet dat Onkyo er 1tje heeft met die optie).
Je laat trouwens wel merken dat je niet echt hulp nodig hebt, je neem het uiterlijk nogal in de overweging mee, lijkt het wel. Kijk dus zelf en luister ook maar zelf, want volgens mij heb je voor jezelf al een keuze gemaakt (alleen weet je het nog niet).
Ik zou nu zeggen: koop een mooie onkyo, met Prologic 2 (als dat dpl-2 al wat zou zijn, het zal wel). Als je dat wat vindt dus.
Hier heb je een link naar de onkyo tx-ds696, ga daar naar luisteren.
Leuk detail: onkyo noemt prologic 2 "quasi 5.1".
Altijd leuk als een merk eerlijk is!
Verwijderd
ik doe hem weg omdat hij niet met de lage impendantie van mijn Infinity kappa 9.2i series II overweg kan
THX Ultra Surround EX A/V Receiver World''s First THX Surround EX A/V Receiver Dolby Digital and Dolby Pro Logic decoding entirely in digital domain DTS decoding with DTS "ES" matrix compatibility THX Ultra certified, THX Ultra 5.1 and 4.0 post-processing DDSC-Digital features dual Analog Devices SHARC 32 bit floating point DSP processors Real 24 bit, 96 kHz D/A conversion on all channels, featuring premium Analog Devices DACs (8 DAC channels) Analog stereo bypass for stereo analog sources 125 watts per channel X 5 channels 7.1 Widesreen DSP mode, other DSP modes, including 5 Channel Stereo and 7 Channel Stereo Dual Surround Mode Speaker Switching; one surround pair for music, another surround pair for movies 7.1 channel pre-outs for future system upgrade 8 assignable digital inputs (5 optical, 3 coax); 1 optical output for digital recording to CD-R or MD Component video switching (2 inputs, 1 output), featuring wideband (480p, 720p, 1080i) response for progressive DVD, DTV 7.1 channel inputs for future audio format (such as DVD-Audio) with wideband (100 kHz) frequency response Compatible with Denon''s THX Ultra certified POA-5200 2 channel power amp 1 or 2 pre-outputs for connection to external power amp to drive 1 or 2 THX Surround EX surround back speakers Assignable power amplifiers let you use front L/R amps to drive surround back L/R speakers, pre-outs to drive external amp for main front L/R speakers Real 24 bit, 96 kHz digital input interface Record output selector Video selector On Screen Display Composite and "S" video switching Learning and pre-programmed remote control with GLO-KEYS Multi-Room dual zone/dual source pre-outs
hij is champange
foto
http://www.denon.com/catalog/photo.asp?s=home&p=AVR%2D4800&f=avr4800%2Ejpg&c=2
Review homecinemachoice.com/testbench/Amplifiers/Denon/DenonAVC-A1OSE.shtml
nieuw prijs 4500
je mag hem hebben voor 3000
RW
Verwijderd
hij heeft een wat warmer geluid
de yamaha hebben wat een schel/helder geluid
hij is altijd te beluisteren
RENE
ren373@wishmail.net
Verwijderd
http://www.homecinemachoice.com/testbench/Amplifiers/Denon/DenonAVC-A10SE.shtml
Rene
Ja maar niet i.c.m. met Mission speakersOp woensdag 16 mei 2001 19:08 schreef Zeepoog het volgende:
[..]
ja, sorry.. pure eigen ervaring met yamaha!
En ff over het geluid:
Denon = erg warm geluid
Marantz = helder, vlak
Onkyo = daar een beetje tussenin
en Yamaha heb ik dan weer geen ervaring mee maar schijnen idd een beetje schel te klinken
Je hebt gelijk..Op woensdag 16 mei 2001 21:07 schreef Jag het volgende:
En nu is het wel weer genoeg met dat verkopen, het is hier niet de bedoeling advertenties neer te zetten. En er staan er nu meerdere hier.
sorry daarvoor..
Maar we hebben helaas geen Audio/Video Vraag en Aanbod..
Zal de waarschuwing in acht nemen.
Voor de rear wil ik de 780, de sub van REL (Q150) en de center ook van Mission 78C).
Succes met je keuze!
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
tòch wel!Op woensdag 16 mei 2001 21:07 schreef ALH het volgende:
[..]
Ja maar niet i.c.m. met Mission speakers
dan heb ik niks gezegdOp donderdag 17 mei 2001 01:06 schreef Zeepoog het volgende:
[..]
tòch wel!
Verwijderd
Jammer... dit zijn weer typische oude vooroordelen die nu allang niet meer van toepassing zijn.Ja maar niet i.c.m. met Mission speakers
En ff over het geluid:
Denon = erg warm geluid
Marantz = helder, vlak
Onkyo = daar een beetje tussenin
en Yamaha heb ik dan weer geen ervaring mee maar schijnen idd een beetje schel te klinken
Wat is daar zo erg aan dan? Het lijkt me juist heel gericht om hier de advertentie te zetten, verder is hij misschien voor jou storend. Ik vond het als normale forum bezoeker helemaal niet. Dus vervuiling van het forum zie ik er niet van in.Op woensdag 16 mei 2001 21:07 schreef Jag het volgende:
En nu is het wel weer genoeg met dat verkopen, het is hier niet de bedoeling advertenties neer te zetten. En er staan er nu meerdere hier.
Bovenzien heb je hier het meeste kans iets te verkopen, in die vraag&aanbod rubriek wordt nooit veel gekeken, en hier heb je meteen het gerichte afzetgebied. Pure voordelen, eigenlijk zou er per forum rubriek een aanbod (als het een producten rubriek is) rubriek moeten komen. Dat is het meest direct en snelst.