[BC3] Asus A7V133 overclocken

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een paar vraagjes over overclocken.

Ik heb een ASUS A7V133 Mobo met een 1200 Mhz AMD Thunderbird.

Als ik nu een m''n bios kijk zie ik 2 dingen die ik kan veranderen, m''n multiplyer (staat op 9,0) en m''n clockspeed (staat op 133).

Wat kan ik nu het beste omhoog gooien en hoe weet ik wanneer ik moet stoppen zodat m''n systeem nog goed loopt?!

Graag reacties.

Groeten
Rik

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

als je proc geunlockt is kan je het makkelijkst je multiplyer omhoog gooien (denk ook aan het voltage) en stabiliteit kan je het beste testen door gewoon wat benchmark of andere zwaare programma''s te draaien (zoals 3dmark of }:O)
gebruik btw ook ff de search.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 20:46
Iggy,
Misschien is het handig om de FAQ even te lezen?
Anyway, de meeste snelheidswinst haal je door je FSB te overklokken (hetgeen nu bij jouw op 133MHz staat).
Het hangt van de kwaliteit van het geheugen en van je randapparatuur (PCI, AGP, IDE etc) af hoe hoog je kunt komen.
Stapsgewijs je FSB opvoeren (bijvoorbeeld eerst naar 140MHZ) en kijken of je systeem stabiel blijft (benchmarken?) en of je unberhaupt windows inkomt.
Mocht je nu iets teveel hooi op je vork hebben genomen en je pc wil niet meer starten.
Druk als hij niet meer reageert op reset en houd de powerknop netzolang in tot ie uitgaat.
Je BIOS is nu gereset en je kan weer opnieuw gaan spelen.
De temperatuur van de processor moet je wel even in de gaten houden want die KAN flink wat stijgen (Mainboard Monitor 5?)...

Verwijderd

Alleen word bij de A7V133 je bord juist langzamer als je boven de 137MHz FSB uitkomt. Dit omdat het fijne BIOS van meneer ASUS dan je DRAM timings lekker conservatief gaat zetten.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 20:46
Op woensdag 16 mei 2001 11:27 schreef DaBit het volgende:
Alleen word bij de A7V133 je bord juist langzamer als je boven de 137MHz FSB uitkomt. Dit omdat het fijne BIOS van meneer ASUS dan je DRAM timings lekker conservatief gaat zetten.
Heb je misschien een linkje voor mij waar dit hardgemaakt wordt?
Dat zou dus betekenen dat als ik m''n FSB terugklok van 150MHz --> 137MHZ, m''n systeem sneller zou worden...
Klinkt wel erg ongeloofwaardig en heb er nog nooit iets over gehoord.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
DaBit: Ik heb ondertussen dus ook zelf een A7V133, en naar mijn beste weten is dit niet waar. Ik weet dus niet wat er op de achtergrond echt gebeurd, maar als ik in m''n BIOS aan de FSB zit te veranderen dan verspringt, all the way up naar 200, de setting niet van Optimal naar Normal. Wat ik dus niet zeker weet is of in werkelijkheid (dus na het booten) ook daadwerkelijk deze setting gebruikt wordt.

Concrete Loop Watercooling

• BC3 Victim
;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 10:52
Op woensdag 16 mei 2001 11:49 schreef FreeRider het volgende:
DaBit: Ik heb ondertussen dus ook zelf een A7V133, en naar mijn beste weten is dit niet waar. Ik weet dus niet wat er op de achtergrond echt gebeurd, maar als ik in m''n BIOS aan de FSB zit te veranderen dan verspringt, all the way up naar 200, de setting niet van Optimal naar Normal. Wat ik dus niet zeker weet is of in werkelijkheid (dus na het booten) ook daadwerkelijk deze setting gebruikt wordt.
Dit was zo bij de a7v en volgens mij bij de eerste bios''sen van de a7v133. Nu is dat dus niet meer zo, doe maar eens een benchmark met de fsb op 137 en daarna een op 138.

• FreeRider
Op woensdag 16 mei 2001 11:58 schreef paragon het volgende:

[..]

Dit was zo bij de a7v en volgens mij bij de eerste bios''sen van de a7v133. Nu is dat dus niet meer zo, doe maar eens een benchmark met de fsb op 137 en daarna een op 138.
Pcies, een kennis van mij heeft het bord al iets langer, en met BIOS 1003 versprong het wel en was de performance inderdaad minder. Met de laatste Bios 1004 beta 03A werkt het zoals verwacht.

Verwijderd

Hmm, bij mij gebeurt dat dus nog steeds, dat terugspringen van Optimal naar Normal settings als ik boven de 137MHz uitkom. Dit scheelt met een Q3A timedemo zo''n 10% in score (''k weet de nummers niet meer), met 3DMark2001 zo''n 7% (van 3721 naar 3462, win2k, DX8.0), en met mijn radiosityprocessor (een zeer goede stresstest, ben ik achter gekomen) zo''n 15%. Langzamer dus.

Ik testte met bios 1004_02d ofzoiets.

Als iemand tips heeft over hoe ik dit kan voorkomen: graag, want ik wil eigenlijk de FSB omhooggooien naar rond de 142MHz (daarboven trekt mijn noname RAM geen CAS2 meer)

• BC3 Victim
* BC3 Victim raadt DaBit aan om BIOS 1004 Beta 03A er in te flashen

Verwijderd

meneer_ASUS was net iets eerder klaar met tiepen dan ik :)

Thnx m8! Vanavond es ff proberen.
Verder nog problemen met dat 1004_03d bios?

• FreeRider
mmm niet dat ik weet, het enige wat bij mij niet werkt is "suspend-to-RAM". Als ik dat doe is m''n PC niet meer levend te krijgen door toetsenbord of muis. Powerknop indrukken en hij gaat weer aan maar geeft geen beeld. Alleen ATX schakelaar achterop omzetten, effe wachten en weer aanzetten zorgt voor beeld, betekent gewoon weer vanaf POST booten...:'(

Verwijderd

Mjah, maar ik heb sowieso nog eigenlijk geen desktop-PC''s gezien die goed STR kunnen. Zelfs m''n notebookje (HP Omnibook 6000) word dan zo af en toe niet meer wakker.

• FreeRider
M''n P3B-F deed het _vlekkeloos_ , op een bus van 150 Mhz... ik mis het wel een beetje bijv. als ik effe de deur uit ga vind ik het wel flex om wat stroom te saven. Zal het eens probreren zonder m''n chip te overclocken.

Verwijderd

Hmm, STR zou ik ook wel aan de gang willen hebben. ''t is erg makkelijk, dat wel.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[url="/search.php?order=relevant&on=extended&search=A7V133 overclocken"]Zoeken naar ''A7V133 overclocken''[/url]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:33

botoo

💀 too old to die young

Op woensdag 16 mei 2001 13:41 schreef DaBit het volgende:
Verder nog problemen met dat 1004_03d bios?
Flashen ging bij mij niet met de Windose flasher, moest dus vanuit dos gebeuren, verder no probs gemerkt :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1