De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
gebruik btw ook ff de search.
Misschien is het handig om de FAQ even te lezen?
Anyway, de meeste snelheidswinst haal je door je FSB te overklokken (hetgeen nu bij jouw op 133MHz staat).
Het hangt van de kwaliteit van het geheugen en van je randapparatuur (PCI, AGP, IDE etc) af hoe hoog je kunt komen.
Stapsgewijs je FSB opvoeren (bijvoorbeeld eerst naar 140MHZ) en kijken of je systeem stabiel blijft (benchmarken?) en of je unberhaupt windows inkomt.
Mocht je nu iets teveel hooi op je vork hebben genomen en je pc wil niet meer starten.
Druk als hij niet meer reageert op reset en houd de powerknop netzolang in tot ie uitgaat.
Je BIOS is nu gereset en je kan weer opnieuw gaan spelen.
De temperatuur van de processor moet je wel even in de gaten houden want die KAN flink wat stijgen (Mainboard Monitor 5?)...
Verwijderd
Heb je misschien een linkje voor mij waar dit hardgemaakt wordt?Op woensdag 16 mei 2001 11:27 schreef DaBit het volgende:
Alleen word bij de A7V133 je bord juist langzamer als je boven de 137MHz FSB uitkomt. Dit omdat het fijne BIOS van meneer ASUS dan je DRAM timings lekker conservatief gaat zetten.
Dat zou dus betekenen dat als ik m''n FSB terugklok van 150MHz --> 137MHZ, m''n systeem sneller zou worden...
Klinkt wel erg ongeloofwaardig en heb er nog nooit iets over gehoord.
Concrete Loop Watercooling
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dit was zo bij de a7v en volgens mij bij de eerste bios''sen van de a7v133. Nu is dat dus niet meer zo, doe maar eens een benchmark met de fsb op 137 en daarna een op 138.Op woensdag 16 mei 2001 11:49 schreef FreeRider het volgende:
DaBit: Ik heb ondertussen dus ook zelf een A7V133, en naar mijn beste weten is dit niet waar. Ik weet dus niet wat er op de achtergrond echt gebeurd, maar als ik in m''n BIOS aan de FSB zit te veranderen dan verspringt, all the way up naar 200, de setting niet van Optimal naar Normal. Wat ik dus niet zeker weet is of in werkelijkheid (dus na het booten) ook daadwerkelijk deze setting gebruikt wordt.
Pcies, een kennis van mij heeft het bord al iets langer, en met BIOS 1003 versprong het wel en was de performance inderdaad minder. Met de laatste Bios 1004 beta 03A werkt het zoals verwacht.Op woensdag 16 mei 2001 11:58 schreef paragon het volgende:
[..]
Dit was zo bij de a7v en volgens mij bij de eerste bios''sen van de a7v133. Nu is dat dus niet meer zo, doe maar eens een benchmark met de fsb op 137 en daarna een op 138.
Verwijderd
Ik testte met bios 1004_02d ofzoiets.
Als iemand tips heeft over hoe ik dit kan voorkomen: graag, want ik wil eigenlijk de FSB omhooggooien naar rond de 142MHz (daarboven trekt mijn noname RAM geen CAS2 meer)
Verwijderd
Thnx m8! Vanavond es ff proberen.
Verder nog problemen met dat 1004_03d bios?
Verwijderd
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Flashen ging bij mij niet met de Windose flasher, moest dus vanuit dos gebeuren, verder no probs gemerktOp woensdag 16 mei 2001 13:41 schreef DaBit het volgende:
Verder nog problemen met dat 1004_03d bios?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀