[BC3] PLC voor het opstarten...

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo tweakers...

Ik zoek een apparaatje dat het volgende doet:

Zodra ik op de powerknop van m''n pc druk, dat eerst de waterpompen aan gaan, dan de fans en dan het moederbord pas...

En als hij dan aanstaat, en dan op de knop ram, hij dan eerst het moederbord doet, dan de fans en dan de pompen...

HEEEEELLLPPPP!!!!!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Geen die-hard hardware-zelfbouwers hiero???

BUGS, jij misschien???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Kun je geen relais-schakeling bouwen die alles in 1 keer aan zet??
Of krijg je dan een te grote piekstroom??

Ik zou eigenlijk niet weten of hier iets voor te koop is.

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
kan je niet met meerdere knopjes werken?

ik heb altijd zoiets van, hoe meer knoppen & leds hoe beter

• BC3 Victim
Het was meer de bedoeling om wel een mooi strak LCD''tje in de voorkant in te bouwen, maar voor de rest niet te veel poespas...

En ik wil het juist hebben om ook een controlerende werking te hebben (want ik ben niet 24u per dag thuis), zodat ik de pc wel 24/7 aan kan laten. Mocht er dan wat mis zijn met de een van de pompen of een van de fans, dat ie dan zichzelf uitschakeld (of mij een sms-je stuurt).

Verwijderd

skef, was ik ook van plan, zo iets dergelijks..

met een microcontroler, gewoon een 8051..

komen een paar temp-meter aan, lcd''tje, flow-meter, en relais/opticouplers om alles te regelen. (7v/12v, aan/uit)

als er dan iets fout gaat, kan mijn tweede pompje aanspringen, of wordt gewoon alles uitgezet.

aan en uitzetten gaat ook via de microcontroler..

edit: zit gewoon een rs232 poort aan, kan je een vis.basic. scriptje schrijven voor sms als het niet al te warm wordt ofzo.

als je dit te moeilijk vindt, kan je het beste met een relais werken

• BC3 Victim
Het solderen opzich is voor mij nie zo''n probleem, alleen het programmeren van zo''n 8051 wel... Dat heb ik nl. nog nooit gedaan...

Ik heb wel bij verschillende electronica-zaken wat dingen gezien, zoals bij Conrad het C-Control systeem, en bij Velleman de kit 8000 + 8001...

Maar ik weet nog niet wat ik doe...

Of zullen we het zo proberen: Wij bedenken, jij programmeert die dingen en ik soldeer het in elkaar (en laat op school ff de print maken :P )

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

En dan krijg je een smsje dat je procje te warm wordt... En dan? Sprint je dan snel naar huis, of bel je het energie bedrijf of ze de wijk plat willen gooien om te voorkomen dat ie doorfikt :+

Verwijderd

Ik heb gewoon alles op een relais gegooid. Van mij hoeft niet eerst het een, dan het ander, enz. gedaan te worden. Alles tegelijk is net zo goed.

Btw, ik heb nog wel ergens een C compiler voor de 8051 liggen (Keil-C compiler).

• BC3 Victim
Ik vond het wel gewoon stoer eruit zien, eerst de pompen (en dat zie je dan ook op het LCD natuurlijk), en dan de rest...

Maarre, wil niemand mij helpen???

Verwijderd

Mail maar als je problemen hebt met die 8051 oid; voorlopig heb ik geen tijd om zo''n ding te ontwerpen.

• BC3 Victim
Ik vroeg me eigenlijk ook af of FreakyFrank er tijd (en zin) in/voor had...

Maar als er anderen zijn???

• BC3 Victim
Niet meer mensen die hier wat over weten?

Verwijderd

conrad heeft van die zelfbouw toestanden die je zelf in basic kan programmeren , een kleine microcontroller met een aantal uitgangen, daarmee is het mogelijk..

Kijk hier ook eens www.antratek.nl zij hebben ook van die kaarten beschikbaar.

De taal die ik bezit is bascom-51 , ook van nederlandse makelij, kan alleen niet meer op de url komen.. ach er is nog altijd yahoo, zoek bascom en je vind ''m, btw zo een 80C32 kan ook een LCD aansturen , alles ineen..

HEb ooit zo een schakeling gemaakt a la digidoc met temperatuursensors en een lcd, is alleen verdomme lang geleden...

Good luck & Have fun :)

• BC3 Victim
je kunt toch ook gewoon een simpele vertragings schakeling maken met wat weerstanden, condensators, transistors en een relaitje. Zodat ie zeg maar alles iets later start. Als je er dan meer dan een bouwt maar dan die net iets later achter elkaar aangaan, Moet niet zo moeilijk zijn.
Dat is heel wat makkelijker dan een hele printsysteem ontwerpen (is wel leuk en kikke en...vet..) Maar veel werk en volgens mij niet wat jij wilt, ma ja laat maar. C-cotrol kost ook weer een hoop.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik meen dat de VapoChill dit ook heeft, misschien eens kijken wat er precies inzit? misschien kun je dat nabouwen of evt het printje bij vapochill bestellen ? maar dat zal wel $?????$ zijn

• BC3 Victim
Ik wil echt dat het een ook afhankelijk is van het ander, bv:

De fans gaan niet eerder aan, voordat de pomp ook echt aan het pompen is... En het mobo gaat nie eerder aan, voordat de fans draaien...

Als er een onderbreking is: PIEEEEP!!!
snappie?

• BC3 Victim
Niemand??? :'(

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 13:30 schreef Snijkoek het volgende:
En dan krijg je een smsje dat je procje te warm wordt... En dan? Sprint je dan snel naar huis, of bel je het energie bedrijf of ze de wijk plat willen gooien om te voorkomen dat ie doorfikt :+
:D :+

• BC3 Victim
Pak een 89c2051, down Basic voor dat ding, www.mcselec.nl, bouw effe de progger (20 piek) en klaar.

• BC3 Victim
wil zelf eigenlijk ook wel controle systeempje en kan ook 8052 proggen :) dus als iedereen ff zegt wat echt noodzakelijk is aan functies kan ik wel even kijken of ik daar tijd voor heb (weet niet op wat voor termijn, denk weekje of 2) het grootste probleem zijn de sensoren denk ik, hoe krijg je die (goedkoop). ze moeten wel TTL signaaltjes geven anders wordt het teveel gekloot met A/D converders.

ik hoor het wel, mensen met intresse kunnen me mailen (zie profile)

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 12:40 schreef sebastius het volgende:
Pak een 89c2051, down Basic voor dat ding, www.mcselec.nl, bouw effe de progger (20 piek) en klaar.
Weinig website...
Maarre, zijn er nie meer mensen die dit willen???

Ik schat toch in dat hier wel een redelijk aantal waterkoelers rondzwerft, en zoiets is toch ideaal voor zo''n systeem???

Verwijderd

sorry voor late reactie..

ben zeer geinteresseerd,

kan ook 8051 programmeren (assembler)
maar een C-compilertje?? vet handig!

het probleem zit idd in de sensortjes.

probleem 1:
wilde eigenlijk eerst een flow-meter ontwerpen.. (daar hangt heel veel vanaf).

ik heb een soort propellertje nodig.
die moet onder invloed van water gaan ronddraaien, zit een klein magneetje opgeplakt. een sensortje buiten de stroming leest het aantal rotaties uit. (magneet schakelaar)
problemen: propellertje en watervaste lagers.

probleem 2:
hoe koppel ik een temp sensor aan een A/D converter? ik ben echt een leek op dit gebied.

Afbeeldingslocatie: http://www.antratek.nl/Displays_BLK202A.jpg

dit is wel reuze handig! meteen in/output voor je microcontroller... effe thressholds veranderen enzo.. sleuk man!

Verwijderd

shit... ook vet duur btw...

goedkoopste grafisch = fl.220,-
Pagina: 1