[BC3] Overklocken gelockte duron-800.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb momenteel een duron-800 processor in mijn pc zitten, ik heb geen zin om hiervan de garantie te gaan verneuken dus ik ben nu alleen ff aan het kijken hoe ver ik de FSB op kan krikken.
De multiplier is standaard 8 (logisch)
ik heb hem nu op 114mhz draaien (8x114=912mhz)
Dit loopt allemaal gewoon soepel, nu is mijn vraag.......
hoe ver kan ik ongeveer gaan met de fsb en wie heeft hier meer ervaring mee met durons.
Alvast bedankt voor de support!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

moederbord en dergelijken ff noemen...
search gebruiken.

enehh totdat ie vastloopt, dan voltage ff verhogen: Vcore en VIO

• BC3 Victim
mobo is de asus a7a266.
core weet ik niet uit mn hoofd.
cooler is een alpha 6035 met 2x 60mm fan.
Geheugen is crucial ddr pc2100 256mb
Met de search kon ik trouwens niet exact vinden tot hoever die fsb over te klokken is als je de multiplier niet verandert.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

maar dus gewoon totdat ie niet meer stabiel is, hij gaat er niet kapot van, probeer gewoon 133 als dat niet gaat ietsje minder

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

wat een vraag. Probeer het gewoon, en je komt er wel achter wanneer het niet meer stabiel is. Je richt hiermee geen blijvende schade aan, dus gewoon proberen.

Geen inspiratie

• BC3 Victim
Waarschijnlijk zal je asus moederbord de PCI en DRAM multipliers bij 120(240 DDR) Mhz fsb omgooien van 1/3 naar 1/4 (PCI) en 4/3 naar 1 (Dram). Ik zou zeggen, begin bij 121 Mhz. Je pci zal dan op 30 Mhz draaien (Standaard snelheid dus), en je dram op 121 Mhz, dus 242 Mhz DDR. Het geheugen zal dat zeker aan kunnen (dat is 266mhz DDR geheugen), en je pci bus zal daar ook geen problemen mee hebben, want bij 133 Mhz FSB, zal deze op 33 Mhz draaien, en dat geeft nooit problemen.

Wat je duron betreft: gewoon goed koelen en een voltage dat hoog genoeg is. Aangezien je hem al op 114*8 hebt lopen, zal 121*8=968 vrijwel geen probleem zijn

• BC3 Victim
ik ben ff aan het klooten geweest en ik krijg hem alleen stabiel op 960, dus 8x120.
Ik heb trouwens mijn cpu geheugen verhouding wel op 3:4 laten staan, mijn cpu draait dus op 120mhz en mijn geheugen op 160 mhz, 2x is 320 (ipv 266)
Nu is het voor mij voorlopig wel weer ff snel genoeg.
Thanks voor de support dames :):)

• BC3 Victim
Why don''t you cut and break the bridges to increase the multiplier ???
Nothing easier than this !
And if you''ve problems in cutting these bridges (L3, L4 and L6) some jewelers will do it for you.

You think i''m crazy but if you''ve never seen my interactive painting guide you don''t believe me :)

OH, i''ve forgotten the link !
German:
http://www.ocinside.de/html/workshop/socketa/socketa_resistors_d.html

English:
http://www.ocinside.de/html/workshop/socketa/socketa_resistors.html

Jens

• BC3 Victim
k ben eigenlijk nog nooit bezig geweest met overklokken, en ben benieuwd naar een paar kleine dingen.

1 Overklokken via multiplier, L1 bruggetjes op DURON 750 verbinden???

2 Wat bedoeld Ocinside met break L3 L4 en L6 bruggetjes???

3 Overklokken met FSB kan altijd???

Dit zijn bij mij nog onduidelijke dingen, ik heb hier namelijk een DURON 750 op een MSI K7TPro2A, en weet dat FSB overklokken met dit bord niet super is. maar wel het proberen waard. Ik heb ooit mijn P60 overgeklokt naar P66, en dat is alles, wel mijn VGA kaart, maar daar heb je hele makkelijke software voor. Als iemand deze vragen kan beantwoorden, kan ik mijn DURON 750 misschien wat opkrikken.

P.S. CPU Idle op 43 graden met COOLERMASTER cooler.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 18 mei 2001 10:18 schreef Wingman25 het volgende:
k ben eigenlijk nog nooit bezig geweest met overklokken, en ben benieuwd naar een paar kleine dingen.

1 Overklokken via multiplier, L1 bruggetjes op DURON 750 verbinden???

3 Overklokken met FSB kan altijd???

Dit zijn bij mij nog onduidelijke dingen, ik heb hier namelijk een DURON 750 op een MSI K7TPro2A, en weet dat FSB overklokken met dit bord niet super is. maar wel het proberen waard. Ik heb ooit mijn P60 overgeklokt naar P66, en dat is alles, wel mijn VGA kaart, maar daar heb je hele makkelijke software voor. Als iemand deze vragen kan beantwoorden, kan ik mijn DURON 750 misschien wat opkrikken.

P.S. CPU Idle op 43 graden met COOLERMASTER cooler.
1. Ja.

2. Niet op letten, heb jij geen last van met je bord.

3. Ja, maar tot beperkte hoogte wat je zelf ook al aangeeft.

En tot slot, je idle temp. is wel veel te hoog.

• BC3 Victim
Klopt, ik heb nu een kast waar ik GEEN extra case fas in kan zetten, de temp van de kast wordt daarom al 34 graden. De coolermaster koeler zit op 1 cm na met de fan tegen de voeding, (NIET ERG FIJN), zodra ik hiermee ga knoeien, zet ik het hele handeltje over in een grotere kast, waar ik wel een casefan in kwijtkan. Dit waren alleen wat vragen, zodat ik over een week of 5 aan de slag kan om het te laten boeken. De PC staat nu op mijn werk, en daar kan ik natuurlijk niet al te veel klooien.

Thnx voor de help.

offtopic:
Ik vind de BX niet zo zuigen hoor, hele fijne vering ;)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

je moet het uiterste zelf testen
dat kan niemand hier zo ff zeggen want elke proc en mobo verschillen van elkaar

• BC3 Victim
The interactive painting is just for mainboards which doesn''t allow the multi change via BIOS or Jumper.

Because closing the L1 bridges just unlock the multiplier lock.

But L3, L4 and L6 is necessary for different multiplier on non multi boards !

Pagina: 1