[BC3] LCD progies

Pagina: 1
Acties:

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Ik heb een lcd schermpje een 2*16 en hij is aan gesloten via het schema van MNM en dat werkt prima!

IK was de boel aan het testen en wat bleek dan de progie die ik heb geprobeert wel werken maar op een vreemde manier! Ik zal het even uitleggen als ik LCDDriver 1.22 wil starten werkt het allemaal prima maar niet altijd het progie zet ook wel eens niets op mijn schermpje! En ik heb het zelfde probleem met smartie! Als ik mijn pc eens re-boot werkt het ene progie weer wel en het andere weer niet allemaal heel vreemd ik moet zeggen dat LCDDriver1.22 wel vaker werkt dan smartie en dat vind ik jammer want ik vind de winamp ondersteuning juist goed!

Wie kan mijn vertellen waar het aan ligt en zijn er meer mensen met dit probleem! Ik hoor het graag! Ik draai win2000!!! Kan het ook aan het reg. liggen ?????

Nou ik hoor het wel, hoop ik >:)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
dr was volgens mij wel iets met win2k...

wat het nou precies was weet ik niet meer, maar dr was wel iets mee..

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 10:38
<onderonsje>
:) smili ;) hehehehe
</onderonsje>

• Neptunus
Kom op mensen help eens als ik alle topics lees die over de lcd schermpjes te vinden zijn, zijn er genoeg mensen die problemen hebben met win2000 misschien kunnen we samen tot een oplossing komen!!!!!????? :'(

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ff geduld man...

tering :(

als je zelf al weet dat er iets mee was... en dat er dus al een topic over is geweest

UTFS!!!!!!

hehe.. ff agrssie kwijt.. ;)
ik zoek ook ff voor je hoor :)

Audi A8 W12 6.0

• Neptunus
Sorry dat ik zo opdrich maar dat komt omdat ik een backplate an niet aan het werkt kreeg en nu heb ik dit gekut!!!!!

• the12be
niet zeuren man, jouw lcd werkt teminste al.

en k d8 dat jij zo druk was :?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

WinNT kernel staat niet toe dat je directe toegang hebt tot poorten (Com enzo)

Dat is het lastige

met papier mache kun je alles maken!!

• Neptunus
Op dinsdag 15 mei 2001 20:20 schreef the12be het volgende:
niet zeuren man, jouw lcd werkt teminste al.

en k d8 dat jij zo druk was :?
Tja evert licht er ook aan wie je aan een soldeer bout laat zitten he :):)

Verder hoop ik (en ook evert hoor) dat wij van dit probleem af kunnen komen!!!

• the12be
beweer je nu dat ik niet kan solderen ???

goh, kon je best eens gelijk in hebben

• Neptunus
Op dinsdag 15 mei 2001 22:07 schreef the12be het volgende:
beweer je nu dat ik niet kan solderen ???

goh, kon je best eens gelijk in hebben
jep

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
www.bosselaar.net/lcd

LCD progje voor win9x/me/2000 en linux.
Voor display aan je printer poort.

Op het moment alleen voor 2x20 en 4x20 lcd''s

2x20 toont cpu usage en mem usage

4x20 toont cpu usage, mem total usage, mem en swap usage.

Als het na m''n afstuderen wat rustiger wordt
wordt ie uitgebreidt met winamp/mbm (voor linux xmms en iets via kernel driver), en alles instelbaar per regel, en meerdere schermen en ook ondersteuning voor 2x40 4x40 displays etc.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Neptunus
[b]
Op het moment alleen voor 2x20 en 4x20 lcd''s

2x20 toont cpu usage en mem usage

4x20 toont cpu usage, mem total usage, mem en swap usage.
Jammer dat ik alleen nog maar een 2*16 heb maar de 4*20 komt er aan!! Dus wacht ik maar rustig af!! :P

• BC3 Victim
Ach.. als iemand me een 2x16 o.i.d. te leen wil geven wil ik daar ook wel ondersteuning voor maken hoor ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wirf
Op woensdag 16 mei 2001 13:31 schreef creepy het volgende:
[...]

Als het na m''n afstuderen wat rustiger wordt
wordt ie uitgebreidt met winamp/mbm (voor linux xmms en iets via kernel driver), en alles instelbaar per regel, en meerdere schermen en ook ondersteuning voor 2x40 4x40 displays etc.
Voor linux bestaat al een standaard sensors progje, misschien kun je die gebruiken? http://www.netroedge.com/~lm78/

Voor mn eigen LCD (2*16) gebruik ik trouwens LCDtext + een hoop shellscript, ik ben bezig met een mp3/divx/audio-cd speler, ik kan al ID3 en cddb lezen, als je intresse hebt in wat ik tot nu toe heb, zet het dan ff in deze thread.

• BC3 Victim
Ik wilde dat gaan doen met de LMSensor kernel module.. .. dat proggie kan mooi vorbeeld wezen :)

De linuxversie van mijn proggie (LCDinf) zit de source ook bij.. dus kan je zelf mee spelen als je wilt... is geschreven in c...

En interrese in andere ldc progjes (met source natuurlijk) heb ik altijd

• Wirf
Op woensdag 16 mei 2001 20:57 schreef creepy het volgende:
[...]
De linuxversie van mijn proggie (LCDinf) zit de source ook bij.. dus kan je zelf mee spelen als je wilt... is geschreven in c...
Ik denk dat ik het toch bij LCDtext hou, of kan jou proggie soms scrollen (horizontaal) of balken tekenen?

• BC3 Victim
Ding van mij heeft horizontale bars voor total mem en total cpu usage (in % dus.. en de bars geven het aantal % aan)

scrollen komt nog op het moment dat ik ook meerdere schermen inbouw

scrollen is in huidige opzet makkelijk te doen aangezien ik alles via een framebuffer doe.. en alleen de veranderde tekens op het scherm worden dan opnieuw getekend.. complete buffer (of stukjes) scrollen is zo gebeurd..

• Wirf
Op woensdag 16 mei 2001 21:18 schreef creepy het volgende:
Ding van mij heeft horizontale bars voor total mem en total cpu usage (in % dus.. en de bars geven het aantal % aan)

scrollen komt nog op het moment dat ik ook meerdere schermen inbouw

scrollen is in huidige opzet makkelijk te doen aangezien ik alles via een framebuffer doe.. en alleen de veranderde tekens op het scherm worden dan opnieuw getekend.. complete buffer (of stukjes) scrollen is zo gebeurd..
hmm intressant, ik heb de aankomende dagen erg weinig tijd, maar ik ga er nog wel een keer naar kijken :)

oh, en als je alleen de veranderende dingen gaat updaten, dat hoeft niet perse sneller/beter te zijn, stel je hebt dit patroon:

aabaabaab

scrollt naar links:

abaabaaba

veranderd dus op:

xx xx xx

en dan word er dus zoiets uitgevoerd:

ga naar 2
teken b
ga naar 3
teken a
ga naar 5
teken b
[..knip!..]

in totaal 12 bewerkingen voor een regel van 9 tekens! ok, ik geef toe, het is wel een extreme situatie, maar wel leuk om over na te denken :)

• BC3 Victim
een HD44780 controller kan je zo instellen dat ie automatisch de cursor 1 teken naar rechts opschuift. Daar houdt mijn programma rekening mee.. op het moment dat er 2 verandere tekens naast elkaar staan dan geeft ik meteen 2 keer achter elkaar het nieuwe teken ZONDER positioneer commando :-)

aabaabaab
scrollt naar links:
abaabaaba

dan gebeurt er:

schuif naar 2:
schrijf a,b
schuif naar 5:
schrijf b,a
schuif naar 8
schrijf a,b

in totaal 9 bewerkingen voor 9 tekens.
Ok.. is geen winst.. maar zeker geen verlies :-)

dus als ALLE tekens zouden veranderen op 1 regel van 20 tekens worden dat gewoon 20 schrijf commando''s i.p.v. 20 positioneer en 20 schrijf commando''s

• Wirf
aha, op die manier, heel mooi

• BC3 Victim
Oh ja.. ff vertegen ze zeggen... framebuffer is alleen in de Win versies ingebouws.. de linuxversie zit dat nog niet in.. (komt wel dus)

Pagina: 1