[BC3] Kan ik dat ... zagen ?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wil morgen een window in mijn kast maken, maar ik heb nog nooit zoiets gedaan |:( , wil er in gaan zagen met een decouperzaag.

Denken jullie dat dit me lukt? Of ga ik het helemaal verprutsen >:) ?

P.S Remember ... ik heb nog nooit met een decouperzaag gewerkt !

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Als je eerst maar netjes afplakt, dan aftekend en dan ff gaatje boord waar je wilt beginnen, lukt het wel.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

..maar voor het mooiere bochtenwerk zou ik toch de figuurzaag pakken. D''r zijn mensen die het met een dremel mooi kunnen - maar dat zijn er maar weinig.

• BC3 Victim
dat gaat goed. je moet alleen rustig aan zagen. Ook moet je erop letten dat je niet te scherpen bochten maakt. en gebuik een goed zaagje dat scheelt ook heel veel.

Sucses :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 16:35 schreef Bene het volgende:
..maar voor het mooiere bochtenwerk zou ik toch de figuurzaag pakken. D''r zijn mensen die het met een dremel mooi kunnen - maar dat zijn er maar weinig.
Met een figuurzaag in je kast zagen ? Lijkt me sterk

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

denk er aan dat als je de zijkant gaat doen met een decoupeerzaag dat je een goede ondergrond hebt ivm dat je op de decoupeerzaag naar beneden moet drukken en dat zon zijkant van je pc kast behoorlijk dun is en makkelijk buigt dus als ik jouw was zal ik de zijkant doen met een dremel. ik had al last van het ombuigen van me achterkant met de decoupeerzaag toen ik een rondje zaagde...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 16:36 schreef jbcyber het volgende:
dat gaat goed. je moet alleen rustig aan zagen. Ook moet je erop letten dat je niet te scherpen bochten maakt. en gebuik een goed zaagje dat scheelt ook heel veel.

Sucses :)
Thanx ... ik weet dat ik een fijn zaagje moet gebruiken, maar WAT voor zaagje PRECIES

Verwijderd

Een decoupeerzaagje voor metaal van Black & Decker met fijne vertanding.

Als je dat zegt in de winkel krijg je wel de goede :7

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 16:36 schreef ReseTTim het volgende:
denk er aan dat als je de zijkant gaat doen met een decoupeerzaag dat je een goede ondergrond hebt ivm dat je op de decoupeerzaag naar beneden moet drukken en dat zon zijkant van je pc kast behoorlijk dun is en makkelijk buigt dus als ik jouw was zal ik de zijkant doen met een dremel. ik had al last van het ombuigen van me achterkant met de decoupeerzaag toen ik een rondje zaagde...
Maar, ik heb zelf geen dremel ... en een dremel is volgens mij heel duur.

Correct me if i''m wrong .

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 16:38 schreef iFc-Freaky het volgende:
Een decoupeerzaagje voor metaal van Black & Decker met fijne vertanding.

Als je dat zegt in de winkel krijg je wel de goede :7
Thanx ... dit wou ik weten .

Verwijderd

No Problem, that''s where we are for ;)

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 16:36 schreef ReseTTim het volgende:
Waarop zou ik het beste kunnen zagen (2 balken/tafels naast elkaar en dan de kast erop leggen) ... ik heb zo''n gevoel dat dat mis gaat .

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:15
doe ook een stukkie stof om de onderkant van de decoupeerzaag heen, anders maak je allemaal krassen op je zijplaat...
is niet echt mooi namelijk

• BC3 Victim
Bosch 118G voor Aluminium en plaatstaal...

• BC3 Victim
Tot nu toe hebben jullie me goed geholpen ... maar waarop moet ik nou zagen .

Verwijderd

Ik heb het ook gedaan 2 week terug. Heb gewoon een washandje iets verknipt en die aan de decopeerzaag gebonden met elastiekjes, werkt perfect, geen krassen. De bochten gingen ook wel goed vind ik zelf. Je moet wel een beetje een vaste hand hebben.

Greetz

Verwijderd

Je kan hem ook inklemmen tussen 2 plaatjes hout. Gewoon met lijmklemmen rondom de plek waar je moet zagen en het gat aftekenen op het hout. Dit voorkomt dat je de boel verbuigt en je hebt gelijk geen last met krassen.

Verwijderd

als je maar geen geverft houd eronder doet, heb ik een keer met booren gedaan, smolt de verf en plakkte aan m''n kast, gelukkig was het een probeer kast

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb het zo gedaan: in de tuin stond een grote lege plantenpot (pot waar een plant in hoort :? ) Hier heb ik de zijkant opgelegd. Zo heb je aan alle 4 de kanten een stevige ondergrond. Verder was het voor mij ook de eerste keer dat ik zo''n ding gebruikte. Het eerste gat was wat onzeker, niet helemaal netjes rond... maar ik was express begonnen met de achterkant, die zie je toch niet.
Het 2 gat ging prima.

Waar je op moet letten:
- zet hem niet p het allerhoogste toerental, maar gewoon een gem.
- zorg dat je goed de ruimte hebt met mannoevreren.
- het is handig al je vraagt of iemand even de plaat vasthoudt (voor extra stevigheid)
- en het belangrijkste : zaag rustig, het is namelijk mogelijk om zo''n gat in 10 seconden te zagen.... ga dat niet proberen.
Zaag rustig, stop af en toe even tussendoor en kijk of je nog op het goede spoor zit en neem er de tijd voor,met name de bochten rustig nemen. ( net als in een auto, ga je ook niet de eerste keer volle gas door iedere bocht , dat doe je pas later... >:) )

Het is al eerder gezegd, maar een goed zaagje is het halve werk
Zo, nu moet het lukken.

Geen inspiratie

• BC3 Victim
Oke guys ... jullie hebben me echt flink geholpen ... ik laat jullie het resultaat wel zien . >:) .

Van mij mag dit topic gesloten worden .

Verwijderd

En giet steeds wat olie op de zaag om de boel te smeren en te koelen?

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 16:39
Nee joh, tis geen 10mm RVS plaat ofzo :+

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
als je een beetje onzeker bent van je zaak, waarom probeer je het dan eerst niet ff? hebt vast nog wel ergens een oude kast of een vergelijkbaar stuk metaal??

Had ik iig wel gedaan, maar ben wel ervaren met decoupeerzaag.

kort samengevat van alles:
-Fijne metaalzaag van black & decker
-Niet te hoog toerental
-als je een dremel wil, koop een Proxxon of een Kinzo look-a-like, veel cheaper en evengoed. (69,- en veel lol ervan)
-zaag als je kunt op een Workmate of iets dergelijks. in ieder geval iets wat GOED alle kanten ondersteund. weet niet hoe dik het metaal van jou kast is... maar het gaat wel stroef dus goeie steun is noodzaak.
Bedenk zelf eens wat... kijk eens rond in jullie schuur of garage wat voor attributen je evt zou kunnen gebruiken.

Als slotzin: BE CREATIVE! denk er ff over na als het hier niet helemaal duidelijk word, weet zeker dat je wel een oplossing vind!

• BC3 Victim
Regel een Wolfraam-zaag, dat zaagt door alles heen, en de zaag is rond, dus je kunt alle kanten opzagen (heb ik gebruikt voor mijn koffermod)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

wat mag dat dan zijn, een wolfraamzaag ?
heb je een PIC ?

Geen inspiratie

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

...snel weggehaald zodat niemand het meer kan lezen >:):D

• BC3 Victim
wolfraam is een hitte bestendig metaal dat gesinterd hartmetaal (wolfraam carbide) vormd en is dus GEEN merk (8> zaagt inderdaat overal doorheen , goede aanrader :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:53

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
als je met de decoupeerzaag aan de haal gaat tip: DOE OORDOPJES IN >:)

het is nl. een ontzettende taggesherrie als je in metaal aan het zagen bent.

ik spreek uit ervaring, ik heb 2 dagen rondgelopen met suizende oren nadat ik mijn kast bewerkt had met een decoupeerzaag

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Op dinsdag 15 mei 2001 16:36 schreef Kornovich het volgende:

Met een figuurzaag in je kast zagen ? Lijkt me sterk
Trust me. Gaat erg mooi maar tamelijk langzaam. Als je een bruut ingewikkeld stukje zaagwerk wilt bouwen met een mooie tribal kun je het beste een figuurzaagje voor metaal nemen - kan wat picjes van mijn huidige projectje maken waar je heel duidelijk de figuurzaagsnede (mooi) en dremelsnede (LELIJK!) in bochten ziet.

Maar ja, het kost echt veel tijd - en dat hebben we niet :)

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29
Hmm..eerst zagen dan verven voorkomt ook een hoop krassen ;-)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• BC3 Victim
Wolfraam-zaag is een staafje wolfraam (heel ruw ziet het eruit), tussen twee lipjes voor een zaagbeugel. Je kunt er alle kanten mee opzagen (hij is rond), dus makkelijk voor speciale gaten. Voor hout is het een eitje, metaal gaat iets langzamer, maar wel goed (ik heb er gaten in me koffermod mee gezaagd)

Pics komen zodra ik de camera van school kan klauen.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 12:48 schreef martijn12345 het volgende:
wat mag dat dan zijn, een wolfraamzaag ?
heb je een PIC ?
Bij de Gamma hangen ze, net een grote figuurzaagbeugel met een zaag erin,die het meest lijkt op een laselektrode. Je kunt er ook perfect glas mee zagen etc etc.

Verwijderd

Je moet wel een beetje een vaste hand hebben.
Niet aan de drank dus michel >:)
Pagina: 1