graag zou ik jullie het volgende probleem voorleggen. Ik vond het een leuk idee om met mijn nieuwere apparatuur 3Mhz sneller te lopen dan een vriend van me...
Het liep echter onverwacht niet geheel zoals het zou moeten
Mijn specs:
CPU: Intel Pentium III 866 Mhz
Mobo: Asus CU4VX (133 FSB)
Geheugen: Hyundai 133 Mhz 128 Mb (x2)
Helaas dus een lage multiplier; maar toch zou ik op 936 kunnen komen; met 148 FSB.
Dit bleek geen enkel probleem; alleen de temperatuur was in het begin wat hoog.
Dus de kast opengegooid en er een fan opgezet. Ook zonder fan bleef de temperatuur trouwens binnen de perken; 35 om 30 ofzo.
Het onheil geschiedde echter na een week stabiel (echt stabiel!) draaien
Opeens bleek het booten onmogelijk; tijdens het booten van Windows gaat ''Scandisk'' een registercontrole uitvoeren en terugzetten, hetgeen een perpetuum mobile is...
er komt gewoon geen eind aan, en ik heb de dan opeens vertrouwde Windows-omgeving niet meer teruggezien
De data op de schijf is nog intact; geheugencheck gaat goed, ik heb eigenlijk geen idee waar het aan kan liggen... ik heb een tip gehad dat het aan de geheugenbanks op m''n mobo kan liggen; ik had eerst CTI geheugen, daar zat een fout in. Garantieverhaal, en nu dus Hyundai spul...
Heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen?!
Ik kan thuis gelukkig nog wel werken, maar m''n broertjes gaan het GTAII networkplay gebeuren inmiddels wel missen
Vandaar, troubleshooting please!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Met een beetje pech ligt het dan toch aan de hardware, je zou eens terug kunnen klokken of geheugen van ander merk kunnen proberen en het op die manier proberen op te lossen...
Suc6!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als ie zijn registry kwijt is en die er opnieuw in gaat zetten komt dat vaak omdat je geheugen het niet trekt. Ik heb zel fook een reepje Hyundai geheugen (en ook nog wat andere merken) en bij mij is dat geheugen stabiel tot zo''s 142 mhz. Daarbove komen er af en toe fouten tevoorschijn die ik met ander geheugen niet heb. Vanaf 145 is het niks meer. Registry errors all over the place
Pffff...Met een beetje pech ligt het dan toch aan de hardware, je zou eens terug kunnen klokken of geheugen van ander merk kunnen proberen en het op die manier proberen op te lossen...
het kostte me al redelijk wat moeite om dat kapotte CTI geheugen van me te kunnen ruilen voor Hyundai
Ehm,Heb je je CMOS al gereset? Dan moet je er in ieder geval weer normaal in kunnen. Dan weer langzaam aan opbouwen.
Als ie zijn registry kwijt is en die er opnieuw in gaat zetten komt dat vaak omdat je geheugen het niet trekt. Ik heb zel fook een reepje Hyundai geheugen (en ook nog wat andere merken) en bij mij is dat geheugen stabiel tot zo''s 142 mhz. Daarbove komen er af en toe fouten tevoorschijn die ik met ander geheugen niet heb. Vanaf 145 is het niks meer. Registry errors all over the place![]()
m''n systeem draait op de standaardwaarden; ik heb het na de eerste keer direct ge-dc''t... alleen, de registerzooi gaat echter onverminderd door...
ik vind (bijna) alles best; als het geheugen maar NIET kapot is!!!
Ze zien me aankomen...
Klinkt als een RAM probleem. (RAMp?
Oslik blyat! Oslik!
is dat een pcprivepc?
Anyhow, ik heb vrijwel exact dezelfde specs en mijn bak draait momenteel op 968mhz (das 6.5x149). no probs... ook met hyundai geheugen trouwens alleen wel op cas3 inderdaad.. trouwens 6.5x148=962 mhz
6.5x144=936 mhz
Met bijna zekerheid kan ik wel stellen dat
mijn geheugen niet naar de ballen is
[/zucht van verlichting modus]
Ik heb de C: schijf geformatteerd, en
Windows ME (ja echt...
Het systeem loopt al weer een paar dagen stabiel,
wel weer op standaardwaarden helaas
Of je moet je geheugentimings lager zetten. CAS2 is nu helaas uit den boze!
Suc6 ermee!
PC-prive?hey,
is dat een pcprivepc?
Anyhow, ik heb vrijwel exact dezelfde specs en mijn bak draait momenteel op 968mhz (das 6.5x149). no probs... ook met hyundai geheugen trouwens alleen wel op cas3 inderdaad.. trouwens 6.5x148=962 mhz
6.5x144=936 mhz
Ik heb deze PC helemaal zelf samengesteld, ja!!!
Ik zal het zien als een compliment voor mijn goede smaak qua pc-onderdelen...
Misschien had ik wel gewoon pech hoor,
maar ik had dan ook nix aan koeling,
behalve dan een straalkacheltje die ook
een koudstand heeft
Ik had het inderdaad op 962 Mhz lopen, excuses. Even daarvoor zat ik op 936 Mhz...
Enfin, binnenkort nog maar ''s proberen!
Het is vooral nuttig voor de
Verwijderd
In ME zit trouwens oko een optie voor het hele ''back-up'' systeem terug te zetten. Maar ja ik zie al dat ik te laat ben.
Die automatisch terug zet gaat niet altijd goed omdat windows dan albezig is om zich zelf een beetje te laden.. Tja dom een beetje...
WTF is er mis met PC-Privé?Op maandag 21 mei 2001 16:21 schreef THCdeMatthijs het volgende:
[..]
PC-prive?
Ik heb die van mij ook helemaal zelf samengesteld hoor, ook PC-Privé.
PC van 5000,- voor 2500,-..
vandaar het negatieve i.v.m. PC-prive...