Toon posts:

[BC3] Coolermaster 6I11 vs 6H51

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze 2 koelers:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/map/ep5-6i11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/map/dp5-6h51.jpg

Ik heb de onderste en vraag me af of de bovenste nou beter is, hij is wel wat groter, en hij is ook nieuw d8 ik..

Er was hier eerder een topic over maar daar zei iemand dat de onderste groter was dan de bovenste, en das gewoon niet waar..
En verder merkte iemand op dat bij de bovenste alleen de fan anders was, maar hij is toch echt rechthoekig ipv vierkant, kortom er moet verschil in prestaties zijn..

Iemand ervaringen?? bvd

Verwijderd

Wat ik heb gehoord van mensen met de 6111 is die echt stukken beter, zekers als je een Tbird 1200 of hoger hebt.

Verwijderd

Ik heb hem zelf ook. Thuis liggen dan. Ik vind wel dat hij verdomt moeilijk erop te krijgen is...

Hij zit er errug strak op... :P

Verwijderd

De EP5-6I11 is in feite de opvolger van de DP5-6H51, en is ook officieel geschikt voor de 1333.
De DP5-6H51 is maar officieel geschikt tot 1,2 GHz

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel, ik weet meer! Ik zal hem er vanavond ff op zetten!

Verwijderd

Een tip voor het monteren van de cooler.
Pak een platte schroevedraaier, zet de schroevedraaier horizontaal op het clipje van de cooler, geef een kleine draai, en druk em dan naar beneden.
Zet hem er niet verticaal op, dat kan soms een vervelende uitwerking hebben op je geliefe moederplankje.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat lukt wel, ik heb afgelopen 3 weken toch wel 25-30 athlons gebouwd met die ouwe koeler dus dat gaat wel lukken :+

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 13:07 schreef oppertweaker het volgende:
De EP5-6I11 is in feite de opvolger van de DP5-6H51, en is ook officieel geschikt voor de 1333.
De DP5-6H51 is maar officieel geschikt tot 1,2 GHz
Das niet helemaal waar. De EP5-6I11 is eigenlijk de opvolger van de DP5-6H11. Die heeft een iets kleinere (en stillere) fan dan de DP5-6H51. De echte opvolger van de DP5-6H51 is de EP5-6I51, die heeft nl dezelfde fan (maar is nog niet te krijgen).
Ik heb zowel de DP5-6H51 als de EP5-6I11 en heb de fan van de DP5-6H51 op de heatsink van de EP5-6I11 geschroeft (heb dus eigenlijk m''n eigen EP5-6I51 gemaakt).
Het mooie is dat deze combo ook op 7 volt errug lekker koelt en niet te horen is.. 9-)
Succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb ze hier naast elkaar en ik was hetzelfde van plan! Die ene fan is idd sterker...!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Pak dan de EP5-6111

Dat is de bovenste heatsink (groter) met de fan van de onderste (dikke = meer lucht verplaatsing)

Das tevens ook de beste coolermaster die er is.

Geen inspiratie

Pagina: 1