Toon posts:

[BC3] Welke kast voor PIV ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag jullie mening over welke kast ik het beste kan nemen voor een Intel Pentium 4 1,5Ghz :)

Het mag geen kast zijn van 1600,= (Vipochill)
maar hoeft er ook geen een te zijn van de rommelmarkt (liefst eentje van ongeveer 500,= of minder).

thnx

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

P4 is toch gewoon ATX, of niet. Dan ie toch in de reets bekende kasten...

Kijk gewoon eens rond op de sites van bekende merken.

Geen inspiratie

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
p4 is atx 2.0 :)

Verwijderd

Topicstarter
PIV bord heeft een speciale aansluiting op zn mobo zitten waardoor ik een nieuwe kast nodig heb (i.v.m. cooler)...;(

Zal ik trouwens een Plextor 16x10x40 nemen of een Lite On 12x10x32 die maar de helft kost ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Alleen nieuwe voeding kopen voor in je oude kast, is dat geen id ?

Grtzz Theuno

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 11:33 schreef Theuno het volgende:
Alleen nieuwe voeding kopen voor in je oude kast, is dat geen id ?

Grtzz Theuno
Kijk nou wat hij zelf zegt : PIV bord heeft een speciale aansluiting op zn mobo zitten waardoor ik een nieuwe kast nodig heb (i.v.m. cooler)...

Dus hij moet een nieuwe kast hebben, helaas weet ik niets voor je knutsel !

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Goeiendag zeg wat een hoop onzin word hier toch weer uitgekraamt, ten eerste de p4 heet een ATX voeding nodig die ATX 2.03 gecertificeerd is, ten tweede je kan je oude kast niet meer gebruiken omdat de backplate heel anders is! tenzij je gaat boren enz enz.
De enigste manier om je oude kast wel nog te gebruiken is door de asus mobo te nemen voor de p4 want die heeft een extra bijgeleverde backplate, waardoor het allemaal net weer wel past, maar dan heb je wel weer zo''n andere voeding nodig.

Aopen HX45A-P PIV kast ATX 300 Watt
AOpen HQ45 Blue (300W, P4, Midi Tower)
Er zijn nog wel meer kasten p4 geschikt maar die kon ik niet zo snel vinden, denk dat er ok wel een paar inwinn kasten geschikt zijn.

Het valt me de laatste tijd op dat als iemand ergens antwoord op geeft dat het door 65 andere nog een keer word herhaald.

Als je nou wel je oude kast gebruikt dmv de asus backplate, dan heb je zo''n atx 2.03 voeding nog nodig b.v:
Enermax ???Watt de recente modellen van hun hebben allemaal al die speciale stekkers

[edit]
typo''s +lijstje voedingen

39

Verwijderd

Aopen HX08 of HQ08.
Mooie kasten, lekker ruim binnen in, veel HD ruimte.
Heeft die extra connector aan de voeding zitten die de P4 nodig heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Wil geen Aopen, die dingen zijn lelijk !

Moet wel een bigtower zijn, en ik neem een intel mobo dus heb ik geen gezeur met de voeding...

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij helpen ?
:?:?:?

• BC3 Victim
een houten kast of kartonnen doos met ATX v2.0 voeding kan al...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Volgens mij heb ik in mijn Antec 1030 kast ook een aansluiting voor PIV, weet ik niet zeker maar kijk eens bij http://www.ned-cool.nl en informeer er eens naar

Verwijderd

ik ga zelf denk ik de AOpen HQ45 halen..

maar eehhh.. past een Asus P4T ook in mijn huidige kast (InWin Q500 bigtower)?? of gaat dat niet met de koeler???

als iemand interesse heeft in mijn huidige config (duron 650@866) icq me dan ff.. :)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 19:12 schreef limp_bizkit het volgende:
ik ga zelf denk ik de AOpen HQ45 halen..

maar eehhh.. past een Asus P4T ook in mijn huidige kast (InWin Q500 bigtower)?? of gaat dat niet met de koeler???
Als het goed is moet de asus gewoon in je kast passen .

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 13:06 schreef knutsel het volgende:

Moet wel een bigtower zijn, en ik neem een intel mobo dus heb ik geen gezeur met de voeding...
je mag veel zeggen doen en laten maar pas een beetje op met wat je over A-Open zegt...

die dingen VINDT JIJ lelijk

Verwijderd

Ik heb ook een AOpen, en ga binnenkort ook een P4''tje kopen, maar moet ik dan een nieuwe kast?? De P4 past in een Antec kastje. (ff ontopic blijven he)

• BC3 Victim
Ik zou voor de inwin gaan...
http://www.in-win.com

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op dinsdag 15 mei 2001 13:06 schreef knutsel het volgende:

Ben jij wel helemaal lekker in je hoofd ??
de AOpen HX08 is de meest ''Tweakers-Vriendelijke'' kast die er maar is >:) . Check VirtualHideout er maar op na.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 20:32 schreef Hunger het volgende:

[..]

Als het goed is moet de asus gewoon in je kast passen .
dat wel.. maar de koeling?? kan dat ook??

Verwijderd

Met de andere mobo`s weet ik het niet zeker ( dacht het wel ) Maar met de asus in ieder geval. Daarvoor levert asus die back-plate mee .
Gebruik de search , damn dat ik dat ooit zo zeggen , er is pas een topic over geweest.
Daar staat Tweaker_thijs in die heeft een P4 met asus mobo , heeft in dat topic wat goeie tips geplaatst

gathering.tweakers.net/showtopic.php/170767/1

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zei, dat Aopen kasten lelijk zijn. Maar IK vind ze in ieder geval niet mooi... mijn excuses

uhm.., ik had de ATC-101 gezien, maar die zal ergens in de buurt van 1000,= gulden zitten en dat ben ik niet echt van plan.

heb ook een aantal server kasten gezien, maar is ook niets.

HELP

Heb net nog ff naar In-Win kasten gekeken, maar dan vind ik die Aopen bigtower toch mooier.

Verwijderd

Topicstarter
Help me ?
Pagina: 1