Toon posts:

[BC3] PC dood.. ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onderstaand systeempje.. ben ik best blij mee tot nu... hij doet niks meer...

Lijkt net of ie totaal geen stroom krijgt... wat kan er aan de hand zijn, en hoe is het op te lossen... ??

Verwijderd

Zit de stekker erin?

Verwijderd

Topicstarter
uhm ja.. zla wel ff een andere zoeken....

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
knoppie achterop je voeding, aansluiting power knopje naar je mobo, bios resetten, overbodige sjit er ff uithalen (cd drives enzo)

Verwijderd

*Probeer een andere wandcontactdoos/stekker.
*Doet je voeding het?
*Piept er iets?
*Brandt er een lampje/ledje
*Heeft hij het ooit gedaan.
*zit je voedingstekker erin/goed.

Jezus zeg, geef eens wat meer info.

Verwijderd

Topicstarter
niks mis met voeding....

t was eigenlijk nadat ik ff een jumper eruit trok.. en daarna verzet heb ... blijkt nu dat ik ipv de jumper voor de fsb 100/133 de jumper om het cmos te resette eruit trok....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zou eerst effe de jumper van de batterij/bios reset effe los halen en er weer precies hetzelfde opzetten. Ik heb dit bij een msi k7t pro 2a ook gehad namelijk.

Sucse :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Trek alle ide kabels en voedingsstekkers in de pc eruit, en sluit alleen de harddisk aan... Doet ie het nu???

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Als ie helemaal niet aangaat. Heeft het niks met de cmos te maken. Dan zit er iets niet goed aangesloten. Het zij losgeschoten, het zij dat het kortsluiting maakt...
Ik heb het ook een keer gehad omdat mijn processor vies was van de koelpasta.

Wat ik zou doen: HELEMAAL UIT ELKAAR HALEN.
Processor HELEMAAL schoonmaken. Ook de streepjes weghalen dus.
En hem dan weer opbouwen. Met alleen de nodige hardware. (videokaart, processor, HD)
En kijken of ie het dan doet....

succes ermee

Geen inspiratie

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Op dinsdag 15 mei 2001 10:08 schreef Tha_Roeltje het volgende:
niks mis met voeding....

t was eigenlijk nadat ik ff een jumper eruit trok.. en daarna verzet heb ... blijkt nu dat ik ipv de jumper voor de fsb 100/133 de jumper om het cmos te resette eruit trok....
Als je die jumper van het CMOS niet terugsteekt, zal de PC nix doen! Gewoon terugzetten en je PC loopt weer als een zonnetje. (onder voorbehoud :P)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 10:08 schreef Tha_Roeltje het volgende:
niks mis met voeding....

Aha, nu komt de mouw uit de aap.

Verwijderd

Is al zo vaak langs gekomen, maar vooruit.

1. Trek alle kabels los van het moederbord, laat alleen de ATX-voedingsstekker zitten.
2. Haal alle insteekkaarten, behalve de VGA-kaart uit het moederbord. Laat 1 geheugenreepje zitten.
3. Probeer of machine opstart:

Zo ja, 1 voor 1 alle kabels en insteekkaarten terugzetten totdat probleem weer optreedt.
Zo nee, voeding wisselen.

Start je systeem op?
Ja, originele voeding is kapoet.
Nee, verwissel processor.

Start je systeem op?
Ja, Originele processor is overleden.
Zo nee, verwissel je geheugen.

Start je systeem op?
Ja, Originele geheugen heeft de geest gegeven.
Nee, dan weet ik het ook niet meer.

Probeer bovenstaande wel in verschillende volgorden, deze uitleg is niet leidend.

succes.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding lijkt me nog wel heel... hij vonkt namelijk een beetje als ik de stekker in het stopcontact duw....

Ben nu bezig alles los te trekke

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Hij doet echt helemaal niks meer? Heb je een chipset fan op je mobo? Als die het doet krijgt het mobo in ieder geval stroom..

Ik zette gisteren mijn nieuwe pc in elkaar en die deed ook niks, geen piepjes (en ja de pc speaker zat erin :)), maar de chipset fan deed het wel..

Processor en alles weer losgehad, blijkt dat een CMOS reset het probleem oplost.. Tss! :D

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... nu heb ik een multimeter bij de hand... welke punten moeten stroom krijgen op mobo k heb op et moment geen vervangende voeding...

En et is een msi, dus geen chipset fan...

• F.U.B.A.R
Heb je die jumper al gewoon teruggestoken? Je kunt beter dat ff proberen (most likely) ipv van je hele PC uit elkaar te halen.

Tenzij je binnenkort examens hebt en je je toch ergens mee moet bezig houden! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik erachter kwam dat die jumper fout zat, meteen terug gedaan...

• F.U.B.A.R
Op dinsdag 15 mei 2001 10:23 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Toen ik erachter kwam dat die jumper fout zat, meteen terug gedaan...
Oei, dan heb je wat ernstigers gedaan...

Verwijderd

Topicstarter
klinkt niet zo goed volgens mij...

• BC3 Victim
Gewoon effe nieuwe voeding halen, die zijn niet zo duur meer tegenwoordig. 8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Mobo krijgt stroom... heb 2x 12v kunnen meten.. en enkele keren 0.01/0.02v

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49
Probeer een andere processor van iemand of ander geheugen... anders weet ik het ook niet, kan ook dat je bios naar de kloten is.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
Word leuk... enige processor hier is een k6-2 en ik heb ergens in die compaq nog een reepje van 64mb zitten... maar daar moet je dat ding voor uit elkaar schroeven om erbij te kunnen...

Verwijderd

Topicstarter
UHm,. als et een bios probleem is...

Zit et dan hetzelfde als met dat flashen met stroomuitval... ??

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49
Vraag anders even bij de lokale computerboer of ze even jouw processor in een mobo douwen en kijken of ie het doet...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
als et de proc is dan gaan er toch 4 rode ledjes branden... tenminste... ik heb al ooit een probleem ermee gehad (verkeerd gekleurt) en toen gingen die leds wel branden...

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien nog iets voordat ik dadelijk veel geld uit moet geven aan pc zaken... ??

• BC3 Victim
Als ie ook geen piepjes geeft is of je bios of je chipset gal. Bios kost je 30 piek ofzo, chipset kost je een mobo. Dure grap, met jumpers gallen. Je PSU is goed als je een weerstandje van 50 ohm tussen punt ??? en punt ??? op de connector zet en hij gaat aan. Sorry, ik weet die punten niet, maar zoiets was het.

Verwijderd

Topicstarter
OPgelost :)

damn, dat die mensen bij msi eens leren goede plaatjes in die handleidingen te zetten!!

• BC3 Victim
Maar wat was het nou? Nu laat je iedereen in spanning achter!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Roeltje is gewoon onhandig... ;)

Intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had die cmos jumper zitten zoals het aangegeven word in het boekje dat bij het mobo zat...

Helaas kunnen die mensen bij MSI niet tekenen, waardoor ie dus verkeerd zat...

Me bios was ondertusse ook al geflasht en nu moet ik weer aan de slag met me geluidskaart...

• F.U.B.A.R
Op dinsdag 15 mei 2001 12:11 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Ik had die cmos jumper zitten zoals het aangegeven word in het boekje dat bij het mobo zat...

Helaas kunnen die mensen bij MSI niet tekenen, waardoor ie dus verkeerd zat...

Me bios was ondertusse ook al geflasht en nu moet ik weer aan de slag met me geluidskaart...
Hihi! ik had gelijk! :+

Ik heb nu (voorlopig) ook een MSI K7T-Turbo ipv een Abit. Wat een :r bord!

Het is dat ik niet als een gek durf te tweaken omdat dat bord omgeruild moet worden voor Abit KT-RAID (:9) anders knoeide ik overal ff aan! Maar 2 dode mobo''s is al genoeg! >:)
Pagina: 1